Home Posle 5 La Rioja: Zemlja vina i dobrog biznisa

La Rioja: Zemlja vina i dobrog biznisa

by bifadmin

La Rioja je mala autonomna oblast južno od Baskije. Predeli između planina raspoređeni u obliku češlja ispunjeni su brežuljcima i dolinama reke Ebro. Kao da se ceo pejzaž prilagodio stvaranju vina… Klima, zemlja i geografski uslovi stvorili su okolnosti za uzgajanje a vekovima duga tradicija usavršila je proizvodnju. Godišnje se proizvede 250 miliona litara vina od sedam sorti grožđa. Danas kada u Španiji kažete Rioha, prvo pomislite na vino…

U zemlji sa najvećom površinom pod vinovom lozom, ne proizvodi se najviše vina. Uvedeni su standardi kvaliteta koji štite proizvodnju. Još u 17 veku zabeležena je zabrana prolaska kočija pored vinskih podruma „iz straha da vibracije od ovih kola mogu uticati na sok i sazrevanje našeg dragocenog vina“. Razvoj Riohe, od sredine 19 veka, kada su prepoznati istinski potencijali proizvodnje izvanrednog crnog vina, prate dinamične promene. Značajna istorija regiona tokom srednjeg veka je ono što je danas konfiguracija španske države. To je region koji pokreće napred u svim oblastima. U svakom njegovom elementu ističe se važnost i svi se oni koriste za savremen život. Industrijska revolucija navela je stare porodične vinarije da se organizuju kao preduzeća. Vinarije se razvijaju sa industrijskim karakterom i uvode nove medote čuvanja vina i tu počinje istorija velikog prestiža.

Kraljevskim dekretom iz 1902. godine zaštićeno je poreklo vina Riohe, 1926. osnovan je kontrolni odbor, sa misijom da definiše granice regiona i da sprovede pravne mere zaštite vina sa poreklom „Rioha“. Od 1990. vlada Riohe, koristi GIS (geografski informativni sistem) i GPS (globalni pozicioni sistemi) tehnologiju za upravljanje i prikupljanje podataka. Implementacija tehnologije ostvarena je sa namerom da se svim građanima omogući pristup potpunim geografskim informacijama i da se ohrabri upotreba novih tehnologija u razumevanju i proučavanju regiona. Tako se razvija kultura podstaknuta novim tehničkim dostignućima.

La RiojaU Riohi veruju da evolucija dolazi od kreativne inteligencije. Ako nešto razlikuje ljudsko biće onda je to sposobnost da napreduje. Rioha je produktivna oblast, region povezan sa inovacijom i stvaranjem, sa otvorenim duhom koji želi promene, koji želi da se suočava. Tokom devedesetih vizionari su počeli da shvataju da je vinova loza vezana za zemlju i da je njen proizvod. Time je istorija Riohe ponovo dobila svoj značaj. Kultura stara vekovima je prihvaćena kao mogućnost za moderni razvoj. Napravili su odlučujuću promenu kada su pored vina počeli da prodaju i poreklo. Turstima su ponudili čitavu oblast, autentičan identitet Riohe. Restauracijom napuštenih srednjevekovnih dvoraca i osnivanjem muzeja osnažen je novi koncept turizma: spoj kulture i vina! Koncentracijom emocija i informacija ostvarena je puna ekonomska dobit!

Zadovoljni posetioci se pretvaraju u verne klijente. Trebalo je pokazati lepe slike bačvi, čiste vinarije, trebalo je probuditi emocije, ispričati stvari koje se ne vide, pustiti posetioce da uživaju u celokupnom procesu nastajanja vina…U transformaciju ambijenta Riohe uloženo je mnogo novca, ali od početka su bila potrebna nova rešenja. Vizionari su stalno tražili inovaciju i našli su je u arhitekturi verujući da kreativnošću obeležavamo kulturu i društvo našeg trenutka. Vlasnici su rešili da naprave vinarije koje mogu da ponude nešto posetiocima. Moderna arhitektura ostvarila je sjajne rezultate. Vinarije su uspešno integrisane sa terenom u spektakularnim rešenjima, a adaptacijom unutrašnjih prostora uspostavljena je termička i akustička ravnoteža… Gosti uživaju u posetama, uče o kvalitetu vina i tehnikama ispijanja. Sve je podređeno vinu i uživanju. Popularne su vikend posete ili višednevne ture sa smeštajem u srednjevekovnim selima iznad vinograda koje uključuju obilaske muzejima, brojnim vinarijama i imanjima. Ovakve turističke destinacije, koje se vrlo planski razvijaju, namenjene su pre svega turistima koji žele da uživaju u hrani i lepom pogledu, izbegnu gužve i da se sa svojih putovanja vrate obogaćeni novim iskustvima i po nekom flašom odličnog vina. Izmenjeni koncepti turizma sve više privlače upravo ovkave turiste. Selektivna ponuda i vrhunska usluga izdvajaju Riohu u sami vrh poželjnih destinacija.

Aleksandar Pavlović

broj 38/39, decembar 2007./januar 2008.

Pročitajte i ovo...