/ Vesti / YouTube ima milijardu korisnika
BiF Analize Čitajte B&F online

YouTube ima milijardu korisnika

This post has already been read 862 times!

Kompanija Google je danas saopštila da je njen video servis YouTube prevazišao magičnu granicu od milijardu pojedinačnih posetilaca svakog meseca. Ovu cifru Facebook je prešao u oktobru, a sve to zahvaljujući globalnom proboju širokopojasnog interneta i pametnih telefona.

youtube-one-billion-users-0

“Kada bi YouTube bio država, bio bi treći na svetu, iza Indije i Kine”, kaže se u jutrošnjem postu na kompanijinom blogu. Skoro svaki drugi korisnik interneta jednom u mesec dana poseti najpoznatiji video servis na svetu. Međutim, veliki broj korisnika sa sobom nosi i veliki broj aploudovanog materijala, odnosno visoke cene troškova za održavanje servera i skladišta podataka.

YouTube je započeo sa radom u februaru 2005, odnosno godinu dana posle Facebooka i prvih 12 meseci bio je upravljan iz jedne male kancelarije iznad restorana brze hrane u kalifornijskom gradu San Mateo. Već u oktobru 2006. kompanija je mala 67 zaposlenih i 34 miliona mesečnih posetilaca koji su pregledali preko 100 miliona klipova dnevno. Google je tada uočio “zlatnu priliku” za 1,65 milijardi dolara kupio mladu kompaniju koja se mučila sa borbom sa pravima autora. Danas je YouTube drugi na listi najčešće traženih pojmova na internetu, odmah posle matičnog Gooogle pretraživača. Na njemu se jednako postuju lične video ispovesti, nezgode kućnih ljubimaca, kao i profesionalni muzički i filmski spotovi. Pojedine korisničke kanale Google naplaćuje po ugledu na Netflix i Hulu i nudi ekskluzivni sadržaj u dogovoru sa distributerima, dok većinu prihoda ostvaruje preko oglasnog prostora na stranicama YouTube-a. Južnokorejski hit Gangnam Stajl postao je prvi klip koji je prešao milijardu pregleda i već ima oko 1,5 milijardi, a s druge strane neke zemlje, kao što su Pakistan i Turska zabranjuju korišćenje ovog servisa.
Iako Google nije istakao da li je i ukolikoj meri YouTube profitabilan, advertajzing industriaj ga koristi u sve većoj meri, pogotovo posle uvođenja nove tehnologije koja omogućava praćenje piratizovanog materijala, uz već lako dostupne alatke za merenje posete i pregleda. Samo u SAD predviđa se da će digitalni advertajzing ove godine biti “težak” oko 42 milijardi dolara, od čega će oko 15% iznosti reklamiranje na video servisima. Kompanija Pivotal Research procenjuje da je YouTube u 2012. zaradio oko 1,3 milijardi dolara od reklamiranja u video materijalu, ne računajući još barem nekoliko stotina miliona dolara od prodatih banera.

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close