Close
/ Vesti / Kinezi u onlajn kupovinama potrošili 190 milijardi dolara u 2012.
BiF Analize Čitajte B&F online

Kinezi u onlajn kupovinama potrošili 190 milijardi dolara u 2012.

Redakcija BIF on 18/04/2013 - 11:22 in Vesti, Ekonomija

This post has already been read 826 times!

Zvanični izveštaj kineske vlade kaže sledeće: tokom 2012. godine 242 miliona stanovnika najmnogoljudnije zemlje na svetu ukupno je potrošilo oko 1,26 biliona juana (190 milijardi dolara) na onlajn šoping. Kinezi najviše kupovali odeću i kozmetiku.

online_shopping_in_china
Sve više ljudi u Kini kupuje onlajn: njihov broj je 2010. iznosio 161 miliona, 2011. godine 194 miliona, a prošle je dostigao čak 242 miliona kupaca, što je ekvivalent čitavoj populaciji države Indonezije, ili nešto više od 34 Srbije. Prema zvaničnim podacima, ovaj broj će još rasti, potencijal i dalje veliki jer nešto manje od 600 miliona Kineza ima pristup internetu. U prošloj godini 212 miliona Kineza je kupovalo robu onlajn preko Alibabinog servisa Taobao, a još njih 155 miliona koristilo je i usluge Tmall-a. Od ukupnog broja porudžbina, njih 13,2% obavljeno je preko mobilnih telefona i uređaja.

Statistički podaci koji se tiču onlajn porudžbina u inostranstvo obrađuju se tek od druge polovine 2012. godine u Kini, a u tih šest meseci 12 miliona Kineza je naručilo robu iz neke druge zemlje. Ovaj broj ima najveći potencijal za rast, pošto kupovina u inostranstvu još uvek predstavlja glavobolju zbog relativno malog broja kreditnih kartica sa mogućnošću plaćanja u drugim državama. U proseku su osobe koje su obavljale porudžbine za stranu robu trošile po 275 američkih dolara na četiri kupovine, a kao razlog kupovine van zemlje navodile su “garanciju kvaliteta”, ali i “niže cene”. U potražnji robe preko interneta Kinezi su najviše tražili kupovali odeću i kozmetiku, a interesantno je da je skoro dva miliona kupaca naručivalo i mleko u prahu, pošto je ono veoma tražena roba otkad je limitiran njegov uvoz iz Hongkonga.

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *