Home VestiPolitika i društvo Bogatašima više materijalno nije najbitnije

Bogatašima više materijalno nije najbitnije

by bifadmin

Imućniji potrošači širom sveta sve manje mare za poznate robne marke i skupe predmete, a vreme posvećuju porodici i humanitarnim aktivnostima, pokazuje istraživanje Visa Affluent 2013.

Fokus sprovedenog istraživanja stavljen je na potrošačke navike imućnijih kupaca, njihove prioritete i percepciju životnih vrednosti. Značajno mesto u studiji zauzelo je i ispitivanje optimizma u smislu finansijske sigurnosti u budućnosti, a sa tim u vezi i sklonost ka trošenju novca na stvari koje nisu preko potrebne.

Stanovnici Kine, Indije i Indonezije su najveći optimisti kada je reč o ekonomskoj budućnosti njihovih država, pa samim tim i lakše od drugih naroda troše novac na stvari koje nisu neophodne za svakodnevni život. S druge strane, stanovnici Japana ne očekuju značajan ekonomski boljitak svoje zemlje, što ih pozicionira na dno liste ljudi sklonih ka kupovini stvari koje nisu preko potrebne. Istraživanje Visa-e pokazuje i da stanovnici nekih država planiraju umerenu potrošnju na manje bitne stvari, iako ni oni ne veruju u napredak ekonomije svojih nacija. Takav stav zauzeli su ispitanici iz Južne Koreje, Hong Konga i Singapura.

Indonežani humani, Kinezi vole provod

Na vrhu liste stvari na koje ljudi troše novac, a da se, kako se kaže, „bez njih može“, nalaze se porodična putovanja, donacije u humanitarne svrhe i večernji izlasci. Porodična putovanja prednjače na listi u većini zemalja u kojima je sprovedeno istraživanje, a izuzetak su Indonezije i Ujedinjeni Arapski Emirati čiji stanovnici više vole da svoj novac doniraju u dobrotvorne svrhe. Za razliku od njih, žitelji Kine i Hong Kong, „ekstra paru“ potrošli bi uglavnom u večernjim izlascima. Posebno mesto u istraživanju zauzimaju Indonežani koji su među pet stvari na koje su radi izdvojiti novac uvrstili kupovinu novog auta, pritom otkrivajući najsnažniju tendenciju ka impulsivnom trošenju.

marriott_pool_f_HR_120dpi

Istraživanje je takođe otkrilo da je za četvoro od petoro ispitanika kvalitetno provedeno vreme sa porodicom i prijateljima najznačajnije u životu. Rezultati pokazuju i da polovina ispitanika posedovanje predmeta svetski poznatih marki smatra luksuzom, dok je jedinstveno iskustvo kupovine, praćeno personalizovanom uslugom, posebno cenjeno u Indiji (83 posto) i Kini (80 posto).

Altruizam ispred statusnih simbola

James Lim, menadžer Visa Sektora proizvoda za potrošače za područije Centralne Evrope, Bliskog Istoka, Afrike i azijsko-pacifičke kaže da je ‘’najveće pozitivno iznenađenje otkriće da imućniji ljudi bogatstvom ne smatraju posedovanje skupih predmeta poput nove dizajnerske torbice ili skupog sata, već nematerijalna iskustva i maksimalno uživanje u životu uz porodicu i prijatelje. Takođe, sve više njih prepoznaje ličnu potrebu da pomogne drugim ljudima, što potvrđuje i podatak da su bogatije osobe u proseku uplatile po pet donacija humanitarnim ustanovama u prošloj godini.’’

Percepcija bogatstva i luksuznog života podudara se u većini zemalja, s jednim izuzetkom – Kinom, čiji najimućniji stanovnici veruju kako bogatstvo donosi uticaj (81 posto). Stanovnici drugih država u kojima je sprovedeno istraživanje, bogatstvo smatraju osnovom sigurnosti u neizvesnim vremenima (73 posto), i mogućnošću vraćanja ‘’duga’’ društvu (71 posto). Dodatno, ispitanici veruju kako „ruku pod ruku“ s bogatstvom dolaze odgovornost i mogućnost stvaranja nasleđa (70 posto), što je posebno izraženo u Indoneziji, gde čak 92 posto ispitanika veruje da s velikim bogatstvom dolazi i velika odgovornost.

S druge strane, samo 66 posto ispitanika se složilo s tvrdnjom da se uz imućnost veže očekivanje povećanja bogatstva u budućnosti.

Ovo se donekle razlikuje od rezultata istraživanja koja pokazuju da su bogati Amerikanci škrtice i da proporcijalno sa svojim prihodima veći novac za humanitarne svrhe odvajaju siromašni.

Pročitajte i ovo...