Home VestiIT i nauka Elitne društvene mreže: Članstvo po preporuci i milionskom računu

Elitne društvene mreže: Članstvo po preporuci i milionskom računu

by bifadmin

U svetu ima nekoliko ekskluzivnih društvenih mreža kojima mogu da pristupe samo odabrani. Najekskluzivnijoj, osnovanoj prošle godine za 200 najmoćnijih ljudi na svetu, ne zna se čak ni adresa.

Da li ste ikada videli profil nekog milijardera na Fejsbuku? Niste. Ali to ne znači da mnogi od njih ne koriste društvene mreže. Za razliku od običnih ljudi, oni koji zarađuju cifre sa šest nula imaju posebna mesta za virtuelno sastajanje, koje nije dostupno ostalima.

A Small World, Square, Affluence i niz sličnih društvenih mreža rezervisane su isključivo za najbogatije i u poslednje vreme doživljavaju pravi procvat. To su mreže na kojima bogataška elita raspravlja o stvarima o kojima prosečni građani čak ni ne razmišljaju, a ako i razmišljaju teško da mogu da se uključe u diskusije o projekima vrednim po nekoliko desetina miliona dolara.

Članarina za razliku od uobičajenih društvenih mreža nije besplatna, a šanse da se učlani neki „slepi putnik“ svedene su na minimum. Članstvo se uglavnom dobija ili po preporuci postojećih i dobro proverenih članova, ili morate da dokažete da na računu imate nekoliko miliona dolara. Budući da je vrlo teško lažirati oba uslova, članovi društvenih mreža za elitu sigurni su da se nalaze u odabranom društvu.

bogati

Najpoznatija elitistička društvena mreža je A Small World, osnovana pre devet godina. Do nedavno je funkcionisala kao mreža na kojoj su uticajni i bogati razmenjivali iskustva, ali ovih je dana postala još ekskluzivnija. Članovi od sada mogu da kupuju raznu luksuznu robu, ali i usluge preko ove mreže. Međutim, sa širenjem ponude na mreži, počeo je da se smanjuje broj njenih članova.

Naime, posebne ponude za kupovinu skupih stvari neće biti dostupne za sve članove, pa oni najmanje bogati i uticajni među najbogatijima i najuticajnijima dobijaju „otkaz“. Procenjuje se da će zbog toga A Small World pasti sa 850 hiljada na 250 hiljada članova. Specifičnost ovog kluba je da članovi prilikom ulaska u društvo odabranih moraju vlasnicima da predaju listu kontakata koje imaju širom sveta. Od članova se, naravno, očekuje da imaju privatne brojeve najuticajnih ljudi na svetu.

Affluence ne naplaćuje članstvo, ali ako niste „teški“ minimum tri miliona dolara, nema šanse da dobijete pristup mreži. Može vas eventualno spasiti poznanstvo sa nekim starim članom mreže, ali mora ih biti barem pet koji garantuju za vas da ste „dostojni“’ ulaska u ovaj ekskluzivni krug ljudi, koji su u proseku „teški“ 35 miliona dolara.

Square se razlikuje po tome što uglavnom ima odličnu ponudu skupocenih stvari, koje mogu da priušte samo oni sa mnogo novca. Tu je i društvena mreža Island X, namenjena isključivo onima koji stalno negde putuju i žele time da se hvale – gde su bili, šta su kupili, koliko su platili, koga su upoznali, koliko su potrošili… Uglavnom je važno napisati nešto što ih čini drugačijim i na neki način posebnim, barem prema kriterijumima novca.

Mreža do koje ne možete ni doći

Praksa ekskluzivnog članstva na nekoj društvenoj mreži nije zaobišla ni Kinu, koja ima možda i najveću brojku novih i mladih milionera. Oni čak ni ne kriju da im Facebook ili Renren, koji je kineska verzija Facebooka, ne odgovara zato što se tamo mogu naći i ljudi iz nižih socijalnih slojeva. Kineski bogataši imaju svoju društvenu mrežu P1.CN. Ova društvena mreža je otišla najdalje u kriterijumima kako se može postati član. Prvi je da vas preporuči pet članova, što je već viđeno na nekim sličnim mrežama, a drugi je prilično neobičan. Naime, vlasnici ove mreže imaju svoje fotografe koji obilaze elitne četvrti Pekinga i fotografišu mlade ljude koji izgledaju kao da su „puni kao brod“. Ponekad je dovoljno da su samo odeveni u skupu odeću, i da dobro izgledaju. Kada vlasnici vide fotografije, izaberu one koji im se najviše sviđaju i šalju im pristupni kod za priključivanje na društvenu mrežu.

Ali to nije kraj. Čak i od najekskluzivnijih društvenih mreža postoji nešto još ekskluzivnije, ali je toliko ekskluzivno da se čak ne isplati ni guglovati, jer link nije javno dostupan. TopCom je privatna komunikaciona platforma za 200 najmoćnijih ljudi na svetu. Osnovana je prošle godine na Svetskom ekonomskom forumu u Davosu i njome se koriste isključivo učesnici tog foruma, ali, naravno, ne svi. Možda će vam postati jasnije o kakvoj se društvenoj mreži radi ako podsetimo da su među učesnicima bili Bill Gates, David Cameron, Bill Clinton, jordanska kraljica Rania, Dimitrij Medvedev, Angela Merkel, Al Gore, Tony Blair…

Tih dvesta ljudi koji faktički odlučuju o svemu i u ime celog sveta, imaju sopstvenu platformu koja je toliko osigurana da joj se ne može ni pristupiti. Osim ako niste elitni haker za elitno društvo.

Pročitajte i ovo...