Home VestiEkonomija Javni dug u maju: Samo od kamata smo mogli izgraditi 29 km autoputa

Javni dug u maju: Samo od kamata smo mogli izgraditi 29 km autoputa

by bifadmin

Prema podacima Ministarstva finansija i privrede ukupan javni dug Republike Srbije iznosio je 18.972,2 miliona evra na kraju maja, i smanjen je za 106,9 miliona evra u odnosu na kraj aprila 2013. godine. U odnosu na april 2012. povećan je za 4.354,6 miliona evra, te dok je smanjivan po 41 evro u sekundi, u aprilu, za godinu dana u proseku je povećavan za 138 evra u sekundi, piše ekonomista Miroslav Zdravković na svom blogu.

Od kako je formirana nova vlada dug je povećan za 3.502,5 miliona evra, što je dnevni porast duga za 11,3 miliona evra ili 131 evra u sekundi. Najbrži rast duga bio je do marta kada je dostizao impresivnih 186 evra u sekundi, ali su razduživanja u aprilu i maju usporila prosečan rast. Sada je on usklađen sa gornjim srčanim pritiskom aktivnog pušača cigareta.

Da bi rast javnog duga bio jednak kao i u trajanju prethodne vlade (6.846 miliona evra), pošto je zaduživanje i deficit javnih finansija jedan od najčvršćih dokaza kontinuiteta u ekonomskoj politici, ostala je mogućnost da se poveća za još 3.344 miliona evra, što je 2,9 miliona evra dnevno (računajući i neradne dane, jer Vlada uvek radi), ili po 33 evra u svakoj sekundi.

duzni

U maju je unutrašnji dug države iznosio 6.620 miliona evra i smanjen je za 134,8 miliona, u odnosu na april, dok je povećan za 1.170,1 miliona, u odnosu na maj prošle godine. Spoljni dug je bio 9.512,4 miliona i povećan je za 27,6 i za 2.212,4 miliona, respektivno, dok su indirektne obaveze iznosile 2.839,7 miliona, i povećane su za po 0,4 miliona i za 564,7 miliona evra.

Pošto nam sledi berba pšenice, a koja će roditi u zavidnoj količini, da bi se otplatio ukupan javni dug trebalo bi nam 68 miliona tona ovog proizvoda, bez obračuna kamate, naravno. Smanjivanjem javnog duga u maju za 107 miliona evra uštedelo se oko 400 hiljada tona te pšenice. U maju je plaćena kamata u iznosu od 57,3 miliona evra, što je alternativno moglo da se potroši na mnogo načina. Između ostalog da se napravi 29 kilometara jeftinijeg autoputa, bez troškova ugrađivanja i konsaltinga.

Pročitajte i ovo...