Home TekstoviB&F Plus Sve je u oblaku

Sve je u oblaku

by bifadmin


Popularnost servisa i aplikacija koje rade u cloudu, povećao se drastično proteklih nekoliko godina i to, pre svega, zbog širenja broadband veze i naprednih mogućnosti pametnih telefona. Bilo da govorimo o poslovnom e-mailu, alatima za kolaboraciju ili muzičkim, video i foto servisima i društvenim mrežama, cloud servisi postaju sastavni deo naših svakodnevnih života, dostupni gde god se nalazimo.

Često, operatori percipiraju cloud servise u kojima pružaju samo konektivnost, kao pretnju svom biznisu. Ipak, ovi servisi pružaju višestruke mogućnosti operatorima da ponude bolje i kvalitetnije usluge svojim korisnicima, bilo da je reč o efikasnijim telekomunikacionim i internim IT servisima ili cloud servisima za same korisnike i kompanije.

Kroz kombinovanje Network-enabled Cloud, Service Provider SDN (software-defined networking) i Network Functions Virtualization (NFV), operatori mogu da pojednostave svoje mreže i ubrzaju proces kreiranja novih servisa, kao i njihovu distribuciju krajnjim korisnicima.

cloud

Network-enabled Cloud tehnologija donosi mogućnosti cloud sistema u samu mrežu sa fleksibilnošću implementacije softverskih aplikacija, kad god i gde god su potrebne. Ovim putem, servisi i aplikacije mogu se implementirati, modifikovati i povući iz sistema za samo nekoliko minuta. Service Provider SND donosi centralizovanu kontrolu programabilnosti mreže, dok je NFV zadužen za bolju preraspodelu resursa u mreži.

Ukoliko operatori primene ovaj virtualizovani cloud princip, koji se sastoji od više nivoa, imaće efikasnije mogućnosti upravljanja svojom mrežom, optimizacijom resursa, ali i priliku da svojim korisnicima brže dostave nove servise i podignu korisničko iskustvo na viši nivo.

Više, brže, bolje

Sve veći porast protoka podataka u mobilnim mrežama, na koji utiče sve šira upotreba pametnih telefona kao i dominacija strimovanog audio i video sadržaja, predstavlja veliki izazov za operatore. Oni ne samo da moraju da se izbore sa povećanim protokom podataka, već isto tako da odgovore na zahteve korisnika i kompanija za najvišim performansama u svojim mrežama.
Prema novoj ConsumerLab studiji kompanije Ericsson, poboljšanje korisničkog iskustva je od presudne važnosti za operatore ukoliko žele da zadrže svoje korisnike. Studija je pokazala da najveći uticaj na zadovoljstvo korisnika imaju performanse mreže. Ukoliko se nivo njihovog zadovoljstva poveća sa „srednje“ na „viši“, šansa da operator zadrži korisnika se povećava za više od 50 procenata.

Upravljanje podacima

Upravljanje resursima u cloud sistemu zatheva strukturalizovan pristup, koji automatizuje i upravlja dodelu procesa u sistemu i omogućava dostupnost resursa na zahtev.

Takođe, bezbednost podataka je ključan faktor. Operatori moraju da ispune zahteve korisnika optimizujući resurse tako da odgovaraju svim pravnim okvirima. Upravo, Service Provider SDN arhitektura omogućava fleksibilno lociranje resursa, koji su potrebni za servise u mreži, u realnom vremenu. On omogućava definisanje i provižning servisa kroz self-service portale za nekoliko minuta, a ne za nekoliko dana, nedelja pa čak i meseci kao kod drugih rešenja.

Viša inovativnost, lojalni korisnici

Danas su operatori u mogućnosti da ponude servise koji prevazilaze okvire tradicionalnih data centara bez bojazni da će ugroziti kvalitet usluga i mreže. Inovacije na različitim poljima su moguće korišćenjem resursa koji se nalaze na cloud sistemima. Rezultat će biti bolje korisničko iskustvo, kako za pojedince tako i za kompanije, viša efikasnost kao i manji troškovi za same operatore.

Pročitajte i ovo...