Home Posle 5 Dinosaurusi imali „lošu sreću“

Dinosaurusi imali „lošu sreću“

Prema najčešćoj naučnoj teoriji, udar asteroida u Zemljinu površinu pe oko 65 miliona godina uništio je dinosauruse i skoro 90 odsto kopnenih vrsta. Međutim, u naučnom časopisu Biological Review objavljena je nova teorija koja kaže da se udar asteroida desio u najnepovoljnijem mogućem treuntuku po tadašnje „vladaoce“ planete i zato doveo do njihovog istrebljenja. „Samo“ nekoliko miliona godina pre ili kasnije dobar deo životinjskih vrsta, samim tim i dinosaurusa, preživeo bi planetarno sudaranje.

dinosaurusi

Dr Stiv Brusati sa Univerziteta u Edinburgu, ističe da je u dalekoj prošlosti došlo do „savršene oluje“, odnosno poklapanja niza faktora koji je doveo do istrebljenja dinosaurusa. On je bio deo tima vodećih istraživača iz SAD, Velike Britanije i Kanade koji su objedinili svoja istraživanja u ovom članku, u kome su zaključili da je porast nivoa mora i seizmičkih (posebno vulkanskih) aktivnosti u tom periodu povećao „ranjivost“ životinjskih vrsta. Da je do istrebljenja došlo npr. pet miliona godina radnije, kada je diverzitet vrsta dinosaurusa bio veći, njihov opstanak ne bi bio doveden u pitanje.
„Ipak, veliko je pitanje da li bi se sisari i ljudska vrsta posledično razvili u meri u kojoj danas postoje da nije bilo propasti dinosaurusa“, napominje Brusati. Ova ideja podstakla je novinare BBC-a da upitaju naučnika kako bi izgledali dinosaurusi danas, da su preživeli kataklizmu. „To niko ne može sa sigurnošću da tvrdi, ali sasvim je moguće da bi se neki oblik inteligentnijeg života razvio iz nekih vrsta dinosaurusa“, šaljivo je odgovorio Brusati.

Izvor: BBC