Home VestiPolitika i društvo Profesija učitelja nedovoljno cenjena u zemlji

Profesija učitelja nedovoljno cenjena u zemlji

by bifadmin

Prosečan prosvetni radnik u Srbiji je 43 godine stara ženska osoba, zaposlena u nižem srednjem obrazovanju, koja je zaposlena već 15 godina i ima završenu edukaciju za učitelja. Odnos ženskih direktora edukativnih ustanova, doduše, ne poklapa se sa udelom žena u obrazovanju: direktorki je 55% , a ukupno zaposlenih žena u prosveti Srbije 66%, odnosno oko dve trećine. Prosečan direktor je star 49 godina i ima oko sedam godina provedenih na toj poziciji.

obrazovanje ispaltivo
Čak 93% učitelja iz nižeg srednjeg obrazovanja prijavilo je da je u proteklih godinu dana išlo na neki oblik strulnog usavršavanja. Kao najveću potrebu za stručnim usavršavanjem srpski prosvetari su istakli podučavanje dece sa posebnim potrebama, kao i upotrebu modernih tehnologija u nastavnim programima. U proseku, srpski učitelji čak 82% od trajanja školskog časa posvećuju podučavanju, 10% održavanju mira i discipline u učionici, a 8% za izvršavanje administrativnih zadataka. Osamnaest sati nedeljno oni podučavaju decu, osam sati pripremaju predavanja, a tri sata nedeljno provedu ocenjujući radove učenika.

Skoro 85% učitelja ocenilo je generalno zadovoljstvo svojim poslom, međutim, samo 20% smatra da je profesija učitelja cenjena u Srbiji.

Ovo obimno istraživanje objavljeno je na OECD-ovom zvaničnom portalu Education GPS projekta, na kome mogu da se nađu poređenja statističkih parametara različitih zemalja u oblasti obrazovanja. Podeci su iz 2013. godine.

Pročitajte i ovo...