Home VestiEkonomija Nelojalna konkurencija negativno utiče na kvalitet robe na tržištu

Nelojalna konkurencija negativno utiče na kvalitet robe na tržištu

by bifadmin

Okrugli sto „Kvalitet kao sredstvo za postizanje liderske pozicije na tržištu“ na kom su učestvovali predstavnici Ministarstva trgovine, proizvođači prehrambenih proizvoda i predstavnica udruženja potrošača održan je danas u hotelu Hajat, u organizaciji agencije Pristop.

Potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić podržao je stav predstavnika prehrambene industrije da je ulaganje u kvalitet jedan od najboljih načina za razvoj pozitivne konkurencije, ali i borbu protiv crnog tržišta koje samo po sebi ugrožava svaki kvalitet.

„Kvalitet postaje ključni adut u sve žešćoj tržišnoj utakmici. Srbija ima kvalitetnih proizvoda da ponudi regionu, ali i još mnogo posla do zadovoljavanja najzahtevnijih tržišta. Do 2018. godine Srbija treba da u potpunosti usaglasi svoje zakonodavstvo sa zakonima EU, gde su sektori pojoprivrede i prehrane najkomplikovaniji, što će doprineti i boljoj standardizaciji kvaliteta proizvoda, a posledično i povećanju izvoza srpskih proizvoda u zemlje EU, koje su i danas najveći trgovinski partner naše zemlje sa 67% od ukupen robne razmene“, istakao je Ljajić.

Ministar trgovine je napomenuo i da je sve više primetno opadanje kvaliteta prehrambenih proizvoda u pokušaju da oni budu što jefitniji na tržištu. „Opšta ocena je da će to biti glavni problem u 21. veku u čitavom svetu, kako broj stanovnika bude rastao a hrane bude bilo sve manje.

„Država mora da suzbije nelojanu konkurenciju jer kompanije koju posluju po zakonu moraju da budu nosioci kvaliteta. Na taj način ujedno se štite i potrošači,“ izjavila je Vera Vida iz Centra potrošača Srbije.

„Održavanje visokog kvaliteta naših proizvoda je naš imperativ ali zahteva veće opterećenje u uslovima ekonomske krize i poslovanja na tržištu na kome je veoma jaka nelojalna konkurencija iz tzv. „sive zone“, a pogotovo posle sušne godine koja je u svetu povećala cenu sirove kafe za preko 100%“, napomenuo je generalni direktor Grand kafe, Andrej Bele. On je kao pozitivan primer delimičnog iskorenjivanja nelojalne konkurencije naveo Bosnu i Hercegovinu, gde je posle uvođenja akciza na kafu nelojalna konkurencija prepolovljena a profit kompanije porastao za 20%.

Pročitajte i ovo...