Home Posle 5 „Balet Bazel“ zatvara 12. Beogradski festival igre

„Balet Bazel“ zatvara 12. Beogradski festival igre

by bifadmin

Balet Bazel će danas u Centru Sava svojim nastupom zatvoriti Beogradski festival igre. Možda će večeras baš koreografije „Vreme leti” Johana Ingera i „Udruženi rad” Aleksandera Ekmana imati tu čast da ovogodišnji festival sa njima obori rekord od preko 20.000 posetilaca glavnih i paralelnih programa.

Ove godine će na BFI-u biti odigrano ukupno 20 predstava u 4 grada, a već su održane 2 izložbe u 2 grada i 1 revija filmova o igri.

Ostao je još nastup Baleta Bazel. Koreografija “Vreme leti” je po rečima njenog autora oda “gubitku”, temi kojom se Inger često bavi. Igrači će nju dočarati na muziku Johana Sebastijana Baha koji je i sam preživeo tragičan gubitak. “Naime, nakon jednog tromesečnog putovanja, Bah je saznao da mu je žena umrla samo nedelju dana pre njegovog povratka, i odveli su ga na njen grob. Nedugo posle toga, on će komponovati delo za solo violinu, u kome muzikolozi pronalaze skrivene glasove koji pevaju o smrti i uskrsnuću. Poznat po svojim strogim, matematičkim pravilima i teorijama, Bah je prekršio sve kanone sa ovom šakonom. On pokazuje osećanja, i mene kao slušaoca vodi u emotvni vrtlog. Konceptualno, ovaj komad je utemeljen na pravilu koje govori da svi mi proživljavamo iste faze kada neko ode. Na početku, postoji faza neprihvatanja, onda nastupa emotivni haos i bes, strah i uznemirenost. Kasnije dolazi depresija i otuđenje od normalnog života, a zatim nastavak kroz novo sagledavanje sveta i nas samih, odnosno prihvatanje gubitka. Iako su sekvence ovih faza posve individualne, sve su povezane osećanjem koje se vezuje za zrak nade i javlja tokom svih ovih faza. Koliko god postoji život, postoji i nada. A koliko god postoji nada, postoji i život. U tom smislu, ovaj komad treba da bude vrsta potrage, ili putovanje ka prihvatanju”, napisao je koreograf ovog dela, Johan Inger.

”Udruženi rad” je prvi veliki komad Aleksandera Ekmana, a nastup koji će večeras beogradska publika imati prilike da pogleda je treća, prerađena verzija predstave. Njen koreograf kaže da “sam naslov zapravo najbolje opisuje delo. Velika grupa se okuplja oko tri ogromna stola stvarajući obrasce i scenarija. To je gomila koja nastaje zarad stvaranja nečega, učešća i zajedničke kreacije masivne instalacije. Ogledalo mnogih društava koja mogu nastati svuda i ljudi koji osećaju potrebu konstantnog udruživanja kako bi postojali i bili korisni. Muziku koju koristim, preslušavao sam mnogo godina. Uživam u notama koje imaju putanju, a ovo delo se kreće na neočekivani način, uvek donoseći iznenađenja”.

Pročitajte i ovo...