Close
/ Ekonomija / Henkel u drugom kvartalu imao rast prodaje od 13,5%
BiF Analize Čitajte B&F online

Henkel u drugom kvartalu imao rast prodaje od 13,5%

henkel
Redakcija BIF on 13/08/2015 - 09:59 in Ekonomija

This post has already been read 711 times!

„U konstantno izazivnom tržišnom okruženju, Henkel je zabeležio dobar ukupan učinak u drugom kvartalu. Ponovo smo dostigli dvocifreni rast i po pitanju prodaje i po pitanju prihoda. Glavni pokretači bili su jak organski rast prodaje, prošlogodišnje akvizicije i, iznad svega, snažan američki dolar. Organska prodaja na tržištima u razvoju bila je snažna i ponovo dala svoj nadprosečni doprinos rastu,“ izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel, Kasper Rorsted.

U drugom kvartalu 2015. godine, prodaja je ponovo zabeležila dvocifreni rast od 13,5 odsto na 4,695 milijardi evra. Zbog pozitivnih efekata kursnih razlika od 7,3 odsto, prodaja je porasla za 6,2 odsto. Organski rast prodaje, korigovan za efekte kursnih razlika i akvizicije/dezinvestiranje iznosio je 2,4 odsto. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit povećan je za 14,0 odsto, sa 674 miliona evra na 768 miliona evra. Korigovani prihod od prodaje (EBIT marža) povećan je za 0,1 procentnih poena, na 16,4 odsto. Finansijski rezultat Henkela od -11 miliona evra bio je na nivou iz istog kvartala prošle godine. Korigovani prinos po prioritetnoj akciji (EPS) povećan je za 11,2 odsto, sa 1,16 evra na 1,29 evra.

Kada se saberu kvartalni rezultati, Henkelova prodaja je u prvoj polovini ove godine znatno je povećana, za 1,059 milijardi evra na 9,125 milijardi evra. Ovo je povećanje od 13,1 odsto u poređenju sa prodajom iz prve polovine 2014. godine. Korigovana za efekte kursnih razlika, prodaja je porasla za 6,5 odsto. Organski rast prodaje, korigovan za efekte kursnih razlika i akvizicije/dezinvesticije, porastao je za 3,0 odsto.

Geografski, rast nije bio svuda jednak.

Prodaja u regionu Istočne Evrope je pala u odnosu na isti period lane, a glavni pokretači ukupnog rasta henkelovog poslovanja bili su njegovi poslovi u Rusiji, Turskoj i Poljskoj. Takođe, na tržištima u razvoju Istočne Evrope, Afrike/Bliskog Istoka, Latinske Amerike i Azije, isključujući Japan, prodaja je značajno porasla, za 11,0 odsto na 2,047 milijardi evra.

Henkel u ovoj godini očekuje organski rast prodaje od 3 do 5 odsto, rast korigovanog prihoda od prodaje od oko 16 odsto, kao i da će korigovani prinos po prioritetnoj akciji zabeležiti porast od oko 10 odsto.

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *