Home VestiEkonomija Henkel u 2015. zabeležio rast prodaje i prihoda

Henkel u 2015. zabeležio rast prodaje i prihoda

by bifadmin

„Uprkos teškom ekonomskom okruženju u prošloj godini smo ostvarili snažan finansijski učinak i zabeležili dvocifrenu stopu rasta prodaje i prihoda“, izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel, Kasper Rorsted. „Sva tri poslovna sektora zabeležila su snažan ogranski rast. Tržišta u razvoju nastavila su da budu glavni pokretači rasta kompanije, dok smo još veći organski rast prodaje postigli na razvijenim tržištima“.

U fiskalnoj 2015. godini, prodaja u iznosu od 18,089 milijadi evra je bila znatno iznad prošlogodišnjeg nivoa. Kursne razlike od 4,4 odsto imale su pozitivan uticaj na prodaju koja je porasla za 10,1 odsto. Organski rast prodaje, koji isključuje uticaj strane razmene i akvizicije/prodaje, zabeležio je značajan rast od 3 odsto. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit (EBIT) povećan je za 12,9 odsto, sa 2,588 milijardi evra na 2,923 milijardi evra. Korigovani prihod od prodaje (EBIT marža) zabeležio je rast od 0,4 procentnih poena, sa 15,8 na 16,2 odsto. Finansijski rezultat je poboljšan sa -49 miliona evra, na -42 miliona evra. Korigovani godišnji neto prihod, nakon oduzimanja iznosa koji se pripisuju manjinskim akcionarima, porastao je za 11,4 odsto na godišnjem nivou, sa 1,896 milijarde evra na 2,112 milijarde evra. Godišnji neto prihod porastao je za 18,4 odsto, sa 1,662 milijardi evra na 1,968 milijarde evra.

Sva tri sektora zabeležila su značajan organski rast prodaje i povećan tržišni udeo na relevantnim tržištima. Sektor Deterdženti i kućna hemija zabeležio organski rast prodaje od 4,9 odsto. Sektor Beauty care takođe je nastavio da beleži profitabilan rast iz prethodnih godina i ostvario snažan organski rast prodaje od 2,1 odsto. Sektor Adhezivi tehnologije zabeležio je organski rast prodaje od 2,4 odsto.

Prodaja u regionu Istočne Evrope pala je na godišnjem nivou na 2,695 milijarde evra usled znatnog pada ruske rublje i drugih valuta u regionu. Ipak, organski rast prodaje je iznosio 7,3 odsto, a poslovni rezultati u Turskoj i Rusiji su posebno doprineli tome. Takođe je zabeležen značajan rast prodaje na godišnjem nivou na 7,797 milijarde evra na tržištima u razvoju u Istočnoj Evropi, regionu Afrike/Bliskog istoka, Južne Amerike i Azije (bez Japana). Zabeležen je znatan organski rast prodaje od 5,9 odsto, čemu su doprineli svi sektori.

Predviđanje prodaje i profita za 2016. godinu

Po pitanju poslovne 2016. godine, Rorsted je rekao: „Nakon tri godine primene strategije, na dobrom smo putu da ostvarimo naše glavne ciljeve za 2016. godinu“. Henkel očekuje organski rast prodaje od 3 do 4 odsto u poslovnoj 2016. godini. U poređenju sa ciframa iz 2015. godine, očekuje se da će korigovani prihod od prodaje (EBIT) porasti na oko 16,5 odsto i da će korigovani prinos po prioritetnoj akciji zabeležiti porast između 8 i 11 odsto.

Pročitajte i ovo...