Home VestiEkonomija „Budućnost #za5“ – podrška mladima u potrazi za poslom

„Budućnost #za5“ – podrška mladima u potrazi za poslom

by bifadmin

U Srbiji je stopa nezaposlenosti mladih 43%. Oni po završetku srednje škole i fakulteta u proseku čekaju dve godine na posao. Zbog toga je, baš na Međunarodni dan srednjoškolaca i studenata, objavljen početak nacionalnog projekta sa ciljem osnaživanja mladih da budu aktivniji u pronalaženju posla i popularisanja kontinuirane edukacija, i formalne i neformalne.

Čak 64,1% mladih veruje da je van-nastavno obrazovanje od velike važnosti za stvaranje prilika za zaposlenje, ali 37% njih tvrdi da ne postoji dovoljno programa za neformalno obrazovanje.

Mladima takođe nedostaje i praktična nastava u formalnom obrazovanju koja bi ih osposobila za rad. Milica Stefanović, menadžerka za komunikacije u Coca-Coli, kaže da ova kompanija poslednje četiri godine pruža studentima završnih godina fakulteta praktičnu nastavu u trajanju od šest nedelja, koja se pokazala kao vrlo dobra odskočna daska za zaposlenje. „Studenti koji su bili kod nas na praksi ili su se zapošljavali u Coca-Coli ili u drugim kompanijama, mnogo brže od njihovih vršnjaka“, rekla je Stefanović.

Iz svih pobrojanih razloga projekat „Budućnost #za5“ baviće se oragnizacijom edukativnih i informativnih aktivnosti kojima će motivisati srednjoškolce i studente da iskoriste svoj potencijal.

Aktivnosti za srednjoškolce uključivaće predavanja, tribine i edukativne radionice u više od 10 gradova u Srbiji, vezane za savremena zanimanja, pripreme za susrete sa poslodavcima, preduzetništvo, rešavanje Case studies i dititalizaciju.

Aktivnosti namenjene studentima podrazumevaju organizaciju Dana karijere u pet univerzitetskih gradova, kao i različite programe neformalnog obrazovanja i stručnih praksi. Aktivno učešće u programu će uzeti i različite kompanije.

Nosioci ovog projekta su „Centar E8“ i „Unija srednjoškolaca Srbije“, uz organizacionu podršku PR agencije „V+O Communication“, a projekat je podržan i od strane Ministarstva omladine i sporta i Coca-Cola Fondacije.

Pročitajte i ovo...