Home VestiEkonomija EPS: Manje reklamacija nego prošle godine, ali ipak će biti smenjeni direktori

EPS: Manje reklamacija nego prošle godine, ali ipak će biti smenjeni direktori

by bifadmin

U „Elektroprivredi Srbije“ do sada je primljeno 1.880 reklamacija građana za pogrešno ispostavljene račune za električnu energiju za decembar 2016. godine, što je daleko manje od 3.500, koliko se smatra granicom za ispitivanje poslovanja firmi koje su unajmljene za očitavanje brojila.

„Ovaj broj reklamacija je ispod proseka za decembar u prethodne tri godine“, kaže Milorad Grčić, v. d. direktora JP EPS i dodaje da svi mogu da podnesu reklamaciju jer moguće je da je bilo grešaka prilikom očitavanja ali i „onih koje su napravili ljudi u elektrodistribucijama, odnosno odgovorni u elektrodistributivnom sistemu, bilo da oni pripadaju ODS „EPS Distribuciji“ ili EPS-u. Biće smenjeno osam direktora i šefova, odgovornih upravo za brigu o korisnicima“.

Ovu priču vezanu za povećane račune za struju prati nekoliko interesantnih pitanja.

Prvo je svakako – zašto će biti smenjeno osam direktora ako je broj reklamacija iznad proseka za ovaj period godine.

Drugo, i značajnije je – da li će biti obeštećeni samo oni koji su podneli reklamacije ili svi građani koji su dobili povećane račune. Blic je više puta u EPS-u postavljao ovo pitanje da bi konačno dobio odgovor da će ta kompanija sama ispraviti nepravdu odnosno da neće ostati „kratkih rukava i dugačkih računa“ oni koji ne ulože prigovor na decembarsku globu za struju.

“Uradićemo analizu svih računa izdatih za decembar kroz poređenje potrošnje u ranijem periodu, a posebno kroz očitavanje potrošnje za januar. Sa pojačanom kontrolom očitavanja stanja brojila za januar biće ispravljene sve eventualne greške koje su načinjene u čitanju za decembar. Na taj način u računu za januar, koji će kupci dobiti u februaru, biće utvrđena potpuno ispravna stanja. Građanima koji plate račune, a utvrdi se da je bilo propusta u prethodnom očitavanju, biće umanjeni računi za januar”, rekli su novinarima ovog medija u Elektroprivredi.

Iz EPS-a u međuvremenu zvanično saopštavaju da ovo preduzeće ima za cilj da reši problem svakog korisnika, ali opet naglašavaju da je 1.880 reklamacija zanemarljiv broj ako se ima u vidu da Elektroprivreda Srbije opslužuje 3,6 miliona korisnika.

Još jedno od pitanja koje je prethodnih dana zaintrigiralo građane je – kako to da privatne firme rade očitavanja brojila u domaćinstvima.

Odgovor stiže iz EPS-a: radna mesta čitači brojila u u ovoj kompaniji su ukinuta 2000. godine i poslednjih 16 godina na tim poslovima angažuju se različite agencije. „Do sredine 2015. godine kada je počeo proces centralizacije i korporativizacije u EPS-u, svaka elektrodistribucija raspisivala je svoje tendere i angažovala agencije. Sada sve te agencije čitaju zajedno. U otvoreno postupku javne nabavke angažovan je konzorcijum čiji je nosilac firma Sekvester i koji čita brojila po ceni od 39,9 din za celu Srbiju. Postoje razne spekulacije o ceni čitanja i tvrdim da sadašnja cena nije veća u odnosu na ranije. U prethodnom periodu pre korporativizacije, cena čitanja se kretala oko 61 dinara, a u nekim delovima ED Čačak i do 145 dinara odnosno čak i više od 300 dinara. Određene elektrodistribucije su raspisivale tendere gde se čitačima plaćalo čitačima na sat. U planinskim delovima za neke zaseoke bilo i potreno nekoliko sati da očitaju jedno, dva ili tri brojila i ta je cena je bila astronomska. Napravili smo dobar posao i ozbiljnu uštedu“, izjavio je Grčić.

Pročitajte i ovo...