Home VestiEkonomija EOS istraživanje “Evropske navike plaćanja”: Kompanije u Srbiji ne izmiruju račune na vreme

EOS istraživanje “Evropske navike plaćanja”: Kompanije u Srbiji ne izmiruju račune na vreme

by bifadmin

U Srbiji postoji velika razlika u navikama plaćanja između privatnih i poslovnih korisnika: privatni korisnici drže evropski prosek u izmirivanju svoijh obaveza na vreme (79 odsto), a najbolju praksu u Evropi pokazuju pri kratkim rokovima plaćanja, dok se poslovni korisnici, iako imaju skoro najduže rokove plaćanja u Evropi (46 dana), ipak nalaze na dnu tabele po procentu izmirivanja svojih računa na vreme (67 odsto). Posebno loša navika plaćanja je primetna u sektoru trgovine, rečeno je danas prilikom objavljivanja rezultata istraživanja “Evropske navike plaćanja” koje je za EOS Matrix sprovela nezavisna istraživačka kompanija Ipsos na uzorku od 200 rukovodilaca preduzeća.

Kada klijenti propuste rok plaćanja, kompanije moraju u proseku da čekaju još 50 dana na naplatu, što je daleko najduže u Evropi (21 dan).

Kao najčešće posledice loših navika plaćanja ispitanici navode investicioni zastoj (22 odsto) i teškoće u likvidnosti (19 odsto). Za razliku od evropskih kompanija koje pokazuju pozitivan trend u angažovanju spoljnih pružaoca usluga (44 odsto) i zadovoljstvo saradnjom sa istim, srpske kompanije u samo 17 odsto slučajeva angažuju eksterne partnere, što je daljeko najmanji procenat u Evropi.

Jelena Jović Milentijević, direktor kompanije EOS Matrix se posebno osvrnula na ovaj segment istraživanja rekavši da je ”kompletan proces upravljanja potraživanjima za kompanije koje rade sa velikim broj kupaca jako skup ukoliko se radi interno, pa zato i vidimo trend u zapadnoj i istočnoj Evropi da se ovaj proces sve više eksternalizuje”. Ona je navela nekoliko ključnih faktora koji utiču na ovakav rezultat: nepoverenje kompanija u spoljne pružaoce usluga, zakonska sputanost kompanija od opšteg ekonomskog značaja da eksternalizuju ovaj proces, kao i nedovoljno poznavanje oblasti upravljanja potraživanja i njene važnosti za likvidnost kompanije.

Pročitajte i ovo...