Home Posle 5 Društvena mreža za sportiste: Prezentacija za reprezentaciju

Društvena mreža za sportiste: Prezentacija za reprezentaciju

by bifadmin

Profesionalci iz najrazličitijih zanimanja danas su prinuđeni da kreiraju sopstvene društvene platforme kako bi se povezivali i na taj način lakše pronalazili potencijalne poslovne partnere i poslodavce. „Kod sportista je potreba za ovakvim povezivanjem veća nego u poslovnom svetu. Vrhunac njihove karijere traje tek nekoliko godina i zato moraju da iskoriste sve mogućnosti koje su im na raspolaganju kako bi se predstavili najbolje što mogu“, ističe Stevan Radak, suosnivač i generalni direktor srpsko-austrijske društvene mreže namenjene sportistima, koja je za kratko vreme dobila relevantna međunarodna priznanja i privukla pažnju značajnih investitora, kao i najpoznatijih evropskih fudbalskih klubova.

Balkanski region nalazi se na prvom mestu po izvozu fudbalera u Evropi, a na trećem mestu u čitavom svetu. Ipak, od velikog broja mladih ljudi koji odlaze u pečalbu trčeči za loptom, relativno malo njih će postići međunarodni uspeh i zaraditi mnogo novca. Kako bi postigli taj cilj – osim što moraju dobro da igraju fudbal – potrebno je i da budu kvalitetno predstavljeni među donosiocima poslovnih odluka u velikim klubovima. Uloga menadžera je u takvim prilikama od presudnog značaja, međutim moderne tehnologije sada pružaju nove mogućnosti.

Playerhunter je mlada društvena platforma namenjena fudbalerima, kao i drugim ekipnim sportistima, kako bi se oni lako i brzo povezivali između sebe, ali i sa menadžerima i klubovima za koje su zainteresovani. Njena probna verzija puštena je krajem septembra u Srbiji, kao svojevrsnom test-tržištu, i u međuvremenu je dostigla oko 20.000 korisnika.

Ideja za ovaj koncept potekla je od bivšeg fudbalera Partizana, Vuka Živkovića, a sedište kompanije je u Austriji. Njen suosnivač i generalni direktor, Stevan Radak, inače rođeni Austrijanac, objašnjava za Biznis & Finansije da je glavni razlog za registrovanje Playerhunter-a u ovoj zemlji taj što je u njoj znatno jednostavnije dobiti finansijska sredstva namenjena startapovima. „U osnivanje kompanije smo uneli značajan deo sopstvenog kapitala, ali imali smo takođe i finansijsku podršku AWS, austrijske državne agencije za pružanje pomoći startapovima. Do sada smo prikupili oko 600.000 evra, od čega pola miliona u kapitalu, a 100.000 u servisima autorizovane autsorsing agencije, koja nam je pomagala da razvijemo čitav proizvod. Aktuelna faza, započeta lansiranjem prvobitne verzije, podrazumeva uključivanje ‘poslovnih anđela’ koji veruju u naš poslovni model i koji u našem slučaju dolaze iz renomiranih privatnih investicionih fondova, kao što su Carlyle, Synergo Capital, Abris Capital. Cilj nam je da prikupimo dodatnih milion evra, od čega će približno 70 odsto biti uloženo u marketinške aktivnosti. U ovoj fazi finansiranja, za 50 odsto sredstava smo već dobili obavezujuće ponude investitora iz inostranstva, te smo otvoreni i za uspešne domaće investitore koji u sve većoj meri ulažu u startapove“, objašnjava Radak poslovnu startegiju u narednom periodu.

U planu su i stipendije

Playerhunter je nedavno dobio nagradu kao jedan od Top50 najinovativnijih sportskih brendova na svetu, u organizaciji londonske HYPE fondacije. Sportska društvena platforma zamišljena je kao jedinstveno „okupljalište“ svih učesnika u ekipnim sportovima, i to ne samo igrača, već i ostalih zainteresovanih strana, kao što su fizioterapeuti, psiholozi, treneri, maseri, a intenzivno se razmišlja i o dodavanju posebne kategorije za roditelje.

Međutim, u prvim mesecima od lansiranja, fokus je ipak usmeren ka fudbalerima iz nižih rangova takmičenja, jer oni mogu da dobiju najviše koristi od platforme, s obzirom da su prvoligaši većinom već zastupljeni u menadžerskim agencijama. „Naša glavna dodata vrednost je podizanje vidljivosti mladih igrača iz nižih liga na inače veoma netransparentnom tržištu fudbalskih transfera. Pritom, ne želimo da budemo konkurencija menadžerima, već im omogućavamo da kreiraju prvu skrining listu potencijalno interesantnih klijenata, što im umnogome štedi vreme, a pre svega transportne troškove“, ističe Darko Mandić, direktor marketinga Playerhunter-a.

Na ovoj društvenoj mreži fudbaleri sada mogu da okače na svoje profile novinske članke, statistiku, fotografije, i druge sadržaje. Veća vidljivost i popularnost pojedinih igrača korisna je i za njihove klubove, a veoma bitna je i opcija ponude zaposlenja ili probnog igranja u klubu prema traženoj poziciji na terenu, visini ili drugim ključnim osobinama igrača.

„Naša ciljna grupa definitivno prati društvene mreže i među njenim pripadnicima je potreba za ovakvim proizvodom veća nego kod poslovnog sveta – profesionalna karijera jednog sportiste doživljava vrhunac u periodu od desetak godina, tokom kojih on mora maksimalno da iskoristi i unovči sve prilike koje su mu na raspolaganju kako bi se predstavio na najbolji način. Osim toga, kod sportista je fluktuacija na tržištu izrazito velika“, naglašava Stevan Radak.

Prema njegovim rečima, u kreiranju inovativnih ali jednostavnih alatki, specifičnih za sportsku industriju, razvojni tim Playerhuntera vodio se uspešnim modelima LinkedIn-a i Xing-a. Po ugledu na njih i sticanje profita biće ostvareno na više načina. Prvi će se odvijati kroz ponudu premium profila, a drugi putem targetiranog marketinga koji će posebno interesantan biti svim proizvođačima sportske opreme ili školama fudbala. Treći način monetizacije će predstavljati svojevrsnu novinu koja će omogućiti da korisnici, zapravo, budu ti koji će profitirati tako što će kreirati sopstveni sadržaj kojim će privlačiti i angažovati fanove na mreži.

Osim toga, opcija koja je još uvek u razvoju u saradnji sa poslovnim partnerima, i koja će izdvajati Playerhunter od drugih društvenih mreža, je mogućnost stipendiranja mladih sportista. “Talentovanim klincima iz Srbije ponudićemo da besplatno učestvuju na ozbiljnim fudbalskim akademijama u zemlji i inostranstvu, a razgovaramo sa državom da napravimo jedan poseban program stipendija za mlade talente”, otkriva Mandić.

Sa lokala na globalno tržište

Višemesečnim testiranjem prvobitne verzije dobijene su mnoge korisne povratne informacije od korisnika, koje su pomogle kreiranje unapređenog Playerhuntera za veb, Android i iOS platforme, koji će zvanično biti predstavljen javnosti krajem maja, na svečanosti kojoj će prisustvovati poznati fudbaleri, predstavnici FIFA, UEFA i velikih evropskih klubova. Kako su suosnivači i saradnici kompanije bivši sportisti, kontakti sa velikim sportskim organizacijama i značajnim ličnostima iz sveta fudbala uspostavljeni su relativno lako, napominju naši sagovornici.

„Kao svaka ozbiljna startap kompanija, mi smo morali da definišemo jasan cilj i vremenski okvir u kome želimo da ga postignemo, kako bi našim ulagačima pravovremeno predočili izlaznu strategiju. Naravno da put do tog cilja može usput da se menja – fleksibilnost je samo dodatna prednost – ali stabilno kretanje prema utvrđenoj krajnjoj tački značajno doprinosi sigurnijem obezbeđivanju svih faza finansiranja“, objašnjava Radak.

Jedna od najvažnijih osobina Playerhunter-a za uspešno prilagođavanje i rast na različitim tržištima, predstavlja njegova skalabilnost, i to ne samo kada je u pitanju proizvod, već i svi marketinški kanali. Na taj način puno se štedi na pravno-birokratskim procedurama i ostavlja prostor za veća ulaganja u dalji razvoj.

„Cilj nam je da prvo donesemo novu vrednost na evropskom tržištu, pa da taj poslovni model posle proširimo na čitav svet. U Austriji je već angažovan partner sa iskustvom u investicionom bankarstvu, koji će pomoći uspešno širenje u skandinavskim zemljama, Austriji, Nemačkoj, Švajcarskoj i Engleskoj. A posle ‘specijalizovanja’ za fudbalsko tržište, sledeći sport kome ćemo se posvetiti je košarka“, najavljuje Radak.

 
broj 137, maj 2017.

Pročitajte i ovo...