Home Posle 5 Gejmerski gigant Ubisoft: Trendovi se menjaju, ljubav nikad

Gejmerski gigant Ubisoft: Trendovi se menjaju, ljubav nikad

by bifadmin

Jedna od najvećih svetskih kompanija koje se bave proizvodnjom kompjuterskih igrica nedavno je otvorila svoj studio u Beogradu, sa planom daljeg širenja i zapošljavanja domaćih programera u radu na nekim od najpoznatijih gejmerskih naslova današnjice. “Uspešan naslov je rezultat višegodišnjeg napornog kreativnog procesa i saradnje desetine timova iz oko desetak studija u okviru Ubisoft mreže. Uvek smo u potrazi za tržištima sa visokim potencijalom za rast, na kojima postoje strast, veštine i stručnost da se kreiraju najbolje igrice, a Srbija ima mnogo toga da ponudi u pogledu talenata, naročito kada je u pitanju poznavanje tehnologija”, kaže Sebastien Delen, izvršni direktor Ubisoft studija u Bukureštu, Kijevu i Beogradu.

Francuska kompanija Ubisoft spada u pet najvećih proizvođača kompjuterskih igara, posluje u oko tridesetak zemalja širom sveta i ima preko 11.000 zaposlenih. Činjenica da postoji već 31 godinu govori u prilog tome da su igrice i gejmerska kultura već odavno prevazišli status pop-kulturnog fenomena i inkorporirali se kao sastavni deo modernog društva. Neki od najpoznatijih serijala Ubisofta-a, koji već decenijama traju, su “Assassin’s Creed”, “Far Cry” i “Prince of Persia”.

Od prošle godine ova kompanija ima otvoren studio i u glavnom gradu Srbije, a prema rečima Sebastiena Delena, izvršnog direktora Ubisoft studija u Bukureštu, Kijevu i Beogradu, postoje ambiciozni planovi, koji uključuju privlačenje najboljih programera i aktivno učešće u lokalnoj industriji igara. „Beogradski studio zapošljava 20 programera koji su radili na PC verziji ‘Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands’ igre. Još uvek zapošljavamo nove programere i u planu nam je da imamo 40 zaposlenih do kraja godine. Srbija ima mnogo toga da ponudi u pogledu talenata, naročito kada je u pitanju poznavanje tehnologija”, objašnjava Delen kompanijsku odluku o prisustvu u našoj zemlji, koja se uklapa u viziju tržišta sa visokim potencijalom za rast, ali i neophodnom strašću, veštinom i stručnošću.

Demokratizacija igara

Gejming industrija se menjala srazmerno tehnološkim promenama koje su iz korena promenile čitav svet, i jedna je od onih oblasti koje su se među prvima prilagođavale inovacijama i na taj način ih približavale široj publici. Kao glavne promene u poslednjih trideset godina, naš sagovornik navodi da danas igrači imaju pristup širem spektru hardvera, od moćnih PC konfiguracija, preko konzola koje se stalno unapređuju, pa do mobilnih uređaja. „To podrazumeva bolju grafiku i internet konekciju, otvorene i veće svetove, više ponuđenih funkcija. Opcija igranja za više igrača je još jedna važna karakteristika, jer igrači žele da igraju zajedno ili jedni protiv drugih i dele igračko iskustvo. U međuvremenu je kreirano tržište igara za mobilne platforme. Rast tog tržišta i dostupnosti mobilnih uređaja su doprineli demokratizaciji igara, čime se povećava broj ljudi, od dece do seniora, koji sada mogu neobavezno da igraju igrice. Na primer, sada je potpuno normalno da, recimo, mama od 43 godine igra igrice na mobilnom telefonu u slobodno vreme”, napominje Delen.

Generacije koje su igrale prve igrice danas imaju preko 40 godina i veliki deo njih je veoma zainteresovan „da se igra i dalje”, što se vidi i po trendovima u kreiranju novih naslova. Prema najnovijim istraživanjima, igrači kompujterskih igrica u proseku imaju 28 godina, a 28 odsto njih čine žene, što je značajna razlika u odnosu na početke gejmerske industrije. Njihovi ukusi su različiti, ali je i ponuda više nego velika. Direktor Ubisoft studija naglašava da igrače na prvom mestu spaja strast i radoznalost da se otkrivaju novi svetovi, bez obzira na njihov rod ili starost, te su stoga igrice „inkluzivne i ne diskriminišu nikoga”.

S obzirom na to da je za stvaranje jedne visoko-sofisticirane igrice potrebno više godina napornog rada, desetine kreativnih i programerskih timova koji su uključeni u njihov razvoj moraju da se prilagođavaju tržišnim i tehnološkim promenama koje se u međuvremenu dešavaju. U Ubisoft-u se trude da uvek budu korak ispred, ali takođe vode računa o ekonomskoj moći svojih korisnika. „Iako tehnologija brzo napreduje, tehnički zahtevi naših igara nisu toliko visoki da bi isključili određene tržišne segmente, koji se sporije prilagođavaju dešavanjima u hardveru i softveru. Igrači mogu da uklope postavke igara sa performansama svojih uređaja kako bi mogli da uživaju u najboljem igračkom iskustvu”, naglašava Delen.

Nek se spremi Holivud!

Politika Ubisoft-a je da je igranje igrica, pre svega, dugotrajno iskustvo. Kako bi to postigli, u kompaniji su „na stalnoj vezi” sa svojim igračima, slušaju njihove predloge i pružaju im punu podršku. Tokom nekoliko faza razvoja, organizuju se testiranja igara kako bi se dobile povratne informacije od potencijalnih igrača različitih profila. Nakon što se one analiziraju, Odeljenje za istraživanje korisničkog iskustva sarađuje sa produkcionim timovima, kako bi se dobijene povratne informacije primenile na dalji razvoj igrice. Povratne informacije prikupljaju se svakodnevno i od gejmerske zajednice na društvenim mrežama i forumima.

Kao jedan od „zahteva” sve veće publike prethodnih godina prepoznata je i želja da se avanture njenih omiljenih junaka presele i u druge medije, kao što su dugometražni filmovi. Sve je veći broj filmskih blokbastera koji su snimljeni na osnovu najpopularnijih franšiza iz sveta kompjuterskih igrica, a jedan od najnovijih primera je upravo Ubisoft-ov „Assassin’s Creed“, kao i nešto stariji „Prince of Persia“. Ipak, za razliku od direktnih konkurenata iz sveta igrica, koji prava na svoje uspešne franšize prodaju holivudskim producentima, Ubisoft je odlučio da se direktno uključi u filmsku industriju, osnivanjem sopstvene kompanije za filmsku i TV produkciju.

„Video igre i filmovi su dve različite vrste zabave i njihova uloga je da pruži drugačije vrste iskustava. Film u trajanju od dva sata ne može da pruži toliko detalja i istu vrstu interakcije kao 20 sati provedenih u igranju neke igre. Video igra ima svoje usko tržište za određenu vrstu publike, dok mnogo šira publika može da uživa u interesantnoj priči koju daje film. Na taj način, svojim najpoznatijim brendovima možemo da udahnemo novi život i približimo ih široj publici“, komentariše Sebastien Delen. Osim toga, kaže, stvari kao što su umetničke izložbe, zabavni parkovi ili proizvodi široke potrošnje su odličan način da se više ljudi upozna sa Ubisoft-ovim likovima, pričama i svetovima.

 

 

broj 137, maj 2017.

Pročitajte i ovo...