Home VestiPolitika i društvo Mogu li privatni investitori da reše problem parking mesta u Beogradu?

Mogu li privatni investitori da reše problem parking mesta u Beogradu?

by bifadmin

Broj parking mesta u Beogradu i da li ih ima dovoljno nepresušna je tema stanovnika prestonice. Prema nekim podacima, broj registrovanih vozila u Beogradu od 2000. godine do danas uvećan je za 40%, ali o tome koliko mesta za parkiranje nedostaje niko se ne usuđuje da da preciznu računicu. Jedan od načina da se njihov broj uveća je kroz javno-privatno partnerstvo.

Jedini ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji za upravljanje garažom u privatnom vlasništvu, beogradski JKP Parking servis zasada ima sa firmom Titan Delevelopments za zajedničko upravljanje garažom Baba Višnjina. Zainteresovanim investitorima međutim, nedavno je predstavljen projekat javno-privatnog partnerstva za izgradnju četiri podzemne garaže u užem centru (na Studentskom trgu, Trgu Republike, u Vlajkovićevoj i u Fruškogorskoj ulici) čija se ukupna vrednost procenjuje na oko 50 mil EUR. Kako kažu u Gradskoj upravi, na prezentaciji se pojavio veliki broj mogućih partnera, među kojima je bilo i domaćih i stranih firmi koje imaju bogato međunarodno iskustvo u ovoj oblasti.

Izgradnjom ovih garaža broj mesta u centru prestonice porastao bi za oko 2.000. Iz Grada podsećaju da je u ovoj zoni pri kraju i izgradnja šoping mola sa hotelom u Rajićevoj, koji će imati javnu garažu kapaciteta više od 400 mesta i čije otvaranje je planirano za septembar.

Osim investitorima, međutim, Grad ima u planu da javno-privatno partnerstvo ponudi i građanima, a kako je najavio gradski menadžer Goran Vesić, izgradnja podzemne garaže u Kneza Miloša trebalo bi da se realizuje upravo na ovaj način. Građevinska dozvola za rekonstrukciju prometne ulice, čime će Beograd dobiti još jednu podzemnu garažu sa više od 400 parking mesta, izdata je početkom avgusta, a tender za rekonstrukciju trebalo bi da bude raspisan do kraja godine.

„Ideja je da se našim sugrađanima ponudi da dugoročno zakupe parking mesto u gradskim garažama na, na primer 20 ili 30 godina. Na taj način su mnoge svetske metropole poput Barselone i Milana rešile problem finansiranja izgradnje podzemnih garaža. One se nalaze na javnim površinama, pa se zato ide na dugoročni zakup, a ne na prodaju“, preciziraju u Gradskoj upravi.

U planu je i da se još nekoliko garaža u gradu finansira na ovaj način (u Takovskoj, od Pravnog fakulteta do Češke ambasade, Njegoševoj). Kako objašnjavaju, automobil u centru grada je sve veći luksuz, a postoje građani koji su spremni da plate dugoročni zakup i prema anketama koje su sprovedene, planirane garaže imaće dovoljno kapaciteta za ovakve zahteve.

Već i sada dobar deo Beograđana „muke“ sa parkingom rešava mesečnim zakupom mesta. U nedavno renoviranoj garaži na Oblićevom vencu recimo, ostalo je još vrlo malo mesta za koja se može uputitu zahtev za korišćenje ove usluge, a nezvanično neka su rezervisana i 10 godina unapred. Za mesečni zakup umesto dnevne karte vozači se odlučuju i u nekoj od privatnih garaža u Beogradu, koje nisu u nadležnosti Parking servisa. Više o tome možete pročitati u originalnom tekstu na sajtu eKapije.

 

Ivana Bezarević

Pročitajte i ovo...