Home VestiEkonomija Za koje brendove su dogovarane cene bebi opreme?

Za koje brendove su dogovarane cene bebi opreme?

by bifadmin

Originalna Pavlovićeva mast, oprema za bebe nemačkog proizvođača NUK i francuskog TIGEX kao i nemačka kozmetika BUBCHEN su proizvodi za koje Komisija za zaštitu konkurencije (KZK) sumnja da su dogovarane cene, odnosno da se nisu mogli prodavati ispod cene koju je fakturisao prodavac.

R Kako Kamatica saznaje prodavac svih ovih proizvoda, na osnovu dokumenata Komisije za zaštitu konkurencije je privatno preduzeće „Yuglob“, koji je sklapao ugovore sa firmama „Lekovit“ i „Medicom“ iz Šapca, „Keprom“, „Aksa“, „K-Pharm“ i „Farmalogist“ iz Beograda, kao i „NS Pharm“ iz Novog Sada, „Vega“ iz Valjeva, i „Zdravstvenom ustanovom Apoteka“ iz Kraljeva, a u ugovorima koji su sklapani sporan je član u kome piše „da su se ugovorne strane saglasile da se kupac obavezuje da ne može formirati cenu proizvoda za dalju prodaju ispod cene koja je fakturisana od strane prodavca.

Zakon o zaštiti konkurencije kaže da su restriktivni sporazumi, između učesnika na tržištu, oni koji imaju za cilj ili posledicu značajno ograničavanje, narušavanje ili sprečavanje konkurencije u Srbiji zabranjeni.

– „Budite uvereni da će komisija, odmah nakon okončanja postupka, kao i po završetku analize tržišta bebi opreme o svemu obavestiti javnost, svesna važnosti ovog tržišta za potrošače u Republici Srbiji i društvo u celini“, obećavaju iz Komisije za zaštitu konkurencije, ali dodaju da trenutno ne mogu ništa detaljnije da komentarišu jer je postupak u toku.

O postupku ispitivanja povrede konkurencije, zašto su zabranjivali prodaju ispod isporučene cene, kao i kolike su im marže na opremu za bebe, nisu želele da govore ni firme protiv kojih je postupak pokrenut, jer bi na taj način, kako kažu, „vršili uticaj na njegov ishod“. Neke od njih su nam nezvanično rekle da nije istina da rade sa velikim maržama, kao i da je glavni problem to što je Srbija malo tržište zbog čega ne mogu da kupuju robu direktno od proizvođača ili naruče kontejner robe iz Kine, već uvek od nekog posrednika, a sve to poskupljuje krajnju cenu. Na manje proizvode kao što su flašice, cucle, šolje, pribor za jelo, tanjirići… kažu da su marže oko 1,7% a to u praksi to znači da kada nešto kupe za evro, prodaju za 1,70 centi.

„Mi pouzdano znamo da su marže na bebi opremu visoke i roditelji koji se nama javljaju kažu da im se isplati da naprave izlet u neku od zemalja u okruženju i tamo kompletno opreme sobu za bebu. Neki čak tvrde da ih to košta kao jedna bebi kolica u Srbiji. Takođe, pitanje je i zašto su oprema, kozmetika pa i garderoba za bebe, skuplje u manjim gradovima“, priča Jasmina Mihnjak, urednica roditeljskog portala „Bebac“. Ona još i dodaje da je ukidanjem povraćaja PDV-a napravljen korak nazad, a da se za paušal od 5.000 dinara, koliko sada dobijaju roditelji, veoma malo stvari za bebu može kupiti.

Kada će ceo postupak ispitivanja povrede konkurencije biti završen u KZK nisu tačno mogli da nam preciziraju pošto Zakon o zaštiti konkurencije ne predviđa ograničenje dužine postupka. Ipak, tvrde, rezultati mogu da se očekuju vrlo brzo.

Kako će izgledati situacija na tržištu bejbi opreme po okončanju postupka, kolike će i kakve kazne snositi ostaje da se vidi, dok za sada kako roditelji tvrde isplativije je da stvari za mališane kupuju u zemljama regiona, jer ako uzmemo u obzir da su cena samo za bebi kašice čak 3 puta jeftinija nego u Srbiji ušteda je za ostalu opremu i više nego dovoljna.

Izvor: Kamatica, Bebac

Pročitajte i ovo...