/ Vesti / NBS: Građani se sve više žale na rad banaka 
BiF Analize Čitajte B&F online

NBS: Građani se sve više žale na rad banaka 

Od 1. januara do 30. septembra 2018. godine, Narodna banka Srbije dobila je 1.470 pritužbi na rad finansijskih institucija, što je za 11,2 odsto više nego u istom periodu prošle godine.

This post has already been read 360 times!

Od 1. januara do 30. septembra 2018. godine, Narodna banka Srbije dobila je 1.470 pritužbi na rad finansijskih institucija, što je za 11,2 odsto više nego u istom periodu prošle godine.

Kako Kamatica saznaje, najveći broj pritužbi, 58,6 procenata odnosilo se na rad društava za osiguranje, 41 odsto na rad banaka, dok se 0,2 odsto odnosi na rad davalaca finansijskog lizinga, a 0,1 procenat na rad platnih institucija kao i na rad društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima.

Prema podacima iz izveštaj o podnetim pritužbama i prigovorima sektora za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije u istom periodu primljeno je 603 pritužbe na rad banaka, što je za 8,45 odsto više nego prethodne godine. Prema tom izveštaju najveći broj pritužbi na rad banaka odnosi se na kredite 43,9 odsto, zatim na platne račune 30,8 procenata kao i na platne kartice 19,1 odsto.

Kako su iz NBS-a rekli za portal Kamaticu u prvih devet meseci ove godine građani su poslali 1953 pritužbe, 261 predlog za posredovanje kao i 863 pitanja. Najveći broj pritužbi odnosile su se na rad društava za osiguranje – 58,6 procenata, zatim na rad banaka – 41 odsto, na rad davalaca finansijskog lizinga 0,2 procenta, a na rad platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima po 0,1 odsto.

Broja preuranjenih pritužbi od početka godine pa do kraja septembra iznosi 483, što je manje od prosečnog broja preuranjenih pritužbi u istom periodu u poslednjih deset godina, a najveći broj pritužbi odnosio se na rad banaka, čak 81 odsto.

Od početka godine NBS je kaznila 12 banaka za koje je utvrđeno da nisu postupale u skladu s pojedinim odredbama zakona kojima se uređuje oblast zaštite korisnika finansijskih usluga.

Iz Narodne banke Srbije za Kamaticu još jednom objašnjavaju da je prema propisanoj proceduri, neophodno da se korisnik prigovorom prvo obrati instituciji na čiji rad ima primedbu, a ako se sporni odnos ne reši u tom postupku, može podneti pritužbu Narodnoj banci Srbije.

Sa druge strane, svega po jedan klijent banke se žalio na dinarsku štednju, kredite za preduzetnike kao i menjačke poslove. Mali broj pritužbio bio je i za kredite za poljoprivrednike kao i za refinansiranje.

Izvor: Kamatica

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close