/ Vesti / Elektronsko poresko uverenje donosi dva miliona evra uštede za građane i privredu
BiF Analize Čitajte B&F online

Elektronsko poresko uverenje donosi dva miliona evra uštede za građane i privredu

Poreska uprava napravila je veliki korak ka stvaranju boljeg poslovnog ambijenta i eliminisanju suvišne birokratije i prvog dana marta omogućila pribavljanje uverenja o plaćenom porezu elektronskim putem što će građanima i privrednicima uštedeti najmanje dva miliona evra godišnje.

This post has already been read 335 times!

Poreska uprava napravila je veliki korak ka stvaranju boljeg poslovnog ambijenta i eliminisanju suvišne birokratije i prvog dana marta omogućila pribavljanje uverenja o plaćenom porezu elektronskim putem što će građanima i privrednicima uštedeti najmanje dva miliona evra godišnje.

Uspostavljanjem elektronske usluge delimično je rešena najdugovečnija preporuka Sive knjige koja datira još iz 2009. i jedan od prioritetnih zahteva članova NALED-a. Takođe, ovu proceduru građani i privreda izabrali su kao prvu koju bi trebalo digitalizovati, u okviru kampanje Pitajte kada, koju je NALED realizovao tokom prošle godine u cilju unapređenja javnih usluga.

Dobijanje poreskog uverenja je jedan od najučestalijih administativnih postupaka s obzirom na to da je ovaj dokument potreban za učešće na tenderima, u poslovanju s bankama, radi upisa ili brisanja iz registara i dr. Kako je u tim poslovima neophodno podneti i potvrdu PU i potvrdu lokalne poreske administracije o prestanku poreskih obaveza ili njihovom redovnom izmirivanju, često se dešavalo da važenje jednog dokumenta (pet dana) istekne pre dobijanja drugog (rok za izdavanje je bio 15 dana) i da se privrednici nađu u začaranom krugu birokratije, što je sada rešeno.
“Poreska uprava je zajedno s Agencijom za privredne registre lider među institucijama u razvoju elektronskih servisa i potrebno je istaći činjenicu da su te servise kreirali samostalno. U sledećoj fazi razvoja sistema, trebalo bi omogućiti da privreda elektronski pribavlja i potvrde lokalnih poreskih administracija odnosno da ta dva dokumenta budu objedinjena, kao i da budu ukinute prateće takse”, kaže Jelena Bojović, direktorka tima za regulatornu reformu u NALED-u.

Problem predstavlja činjenica da je zadržana praksa naplate dve takse u ukupnom iznosu od 620 dinara (za podnošenje zahteva i dobijanje dokumenta), kao i u vreme kada je procedura obavljana na šalteru. Kako bi takav namet trebalo da održava realni trošak pružanja usluge, stav NALED-a je da takse za elektronske usluge ne bi trebalo naplaćivati imajući u vidu da najveći deo posla obavlja softver, a ne službenici. Zato apelujemo na Ministarstvo finansija da ukine takse za ovu proceduru.
Predlog NALED-a je i da bi građane i privredu trebalo osloboditi obezbeđivanja dokaza o plaćenom porezu u postupcima pred državnim organima odnosno da podatke iz ovih dokumenata institucije pribavljaju elektronskom komunikacijom s PU, na šta ih zakon i sada obavezuje.

NALED ocenjuje da novi elektronski servis predstavlja važan korak u realizaciji programa transformacije Poreske uprave. Kako PU godišnje izda 750.000 uverenja i kako veliki broj zaposlenih radi na njihovoj izradi sada je prilika da budu raspoređeni na druge poslove i da se dodatno unapredi efikasnost poreske administracije.

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close