Close
/ Vesti / Bespovratna sredstva preduzetnicima važna za razvoj proizvodnje i pozicioniranje na tržištu
BiF Analize Čitajte B&F online

Bespovratna sredstva preduzetnicima važna za razvoj proizvodnje i pozicioniranje na tržištu

Malim i mikro preduzećima u Srbiji neophodna je podrška u jačanju konkurentnosti, ali i za poboljšanje poslovanja, stvaranje radnih mesta i potencijalan izlazak na strana tržišta. Već nekoliko godina zaredom, Program podrške malim preduzećima za nabavku opreme, koji sprovodi Ministarstvo privrede u partnerstvu sa bankama i lizing kućama, omogućava preduzetnicima lakši pristup finansijama potrebnim za unapređenje poslovanja.
Redakcija BIF on 10/04/2019 - 13:32 in Vesti, Ekonomija, Slajder

This post has already been read 74 times!

Malim i mikro preduzećima u Srbiji neophodna je podrška u jačanju konkurentnosti, ali i za poboljšanje poslovanja, stvaranje radnih mesta i potencijalan izlazak na strana tržišta. Već nekoliko godina zaredom, Program podrške malim preduzećima za nabavku opreme, koji sprovodi Ministarstvo privrede u partnerstvu sa bankama i lizing kućama, omogućava preduzetnicima lakši pristup finansijama potrebnim za unapređenje poslovanja.

Sredinom marta raspisan je javni poziv kojim se malim i mikro preduzećima, preduzetnicima i zadrugama nude bespovratna sredstva za nabavku opreme u ukupnom iznosu od milijardu dinara, odnosno maksimalno pet miliona po privredniku.

Ministarstvo sufinansira četvrtinu troškova, preduzeće ili zadruga učestvuje sa pet odsto, dok se 70 procenata troška finansira kroz kredite banaka ili lizing kuća. Pogodnost je što krediti ne moraju da budu obezbeđeni hipotekom na nekretninama, već zalogom na kupljenoj opremi ili alatima.

Koliko ova vrste podrške znači privrednicima?

Moša Nikolić iz Leskovca više od 30 godina proizvodi krevece i komode za bebe u okviru porodične firme „Bebisnovi“. Približno 85 odsto proizvodnje izvozi se u Grčku, Sloveniju, Hrvatsku, Bugarsku, BiH i Crnu Goru. Nakon učešća u programu, godišnji prihodi kompanije su u protekle dve godine porasli za trećinu.

„Subvencija nam je poslužila prvenstveno za razvoj kompanije. Кolege preduzetnike bih posavetovao da ovaj program prevashodno iskoriste za unapređenje proizvodnje i poboljšanje pozicije na tržištu koje se brzo menja. Mi smo se trudili da sredstva maksimalno upotrebimo za unapređenje proizvodnog programa i mašinskog parka. Pošto smo najvećim delom fokusirani na inostranstvo, takmičimo se koristeći ograničene cene, pritom poštujući standarde EU. Nabavili smo mašine koje su omogućile bolji kvalitet obrade drveta, manju potrošnju energije, bolje iskorišćenje materijala i manju mogućnost za zagađenje životne sredine“, ističe Nikolić i dodaje da firma planira ulazak na austrijsko tržište.

Jedan od partnera programa je Erste Banka, koja ove godine učestvuje po treći put, a u periodu 2015-2017. je u okviru programa pomogla finansiranje više od 130 klijenata.

„Kao banka koja je značajnim delom fokusirana na preduzetništvo, veoma smo svesni koliko inicijative ovakve vrste znače malim i mikro preduzećima i zato nam je izuzetno zadovoljstvo da učestvujemo i ove godine. Klijenti koji su bili u programu prethodnih godina su nabavkom novih mašina značajno podigli konkurentnost, efikasnost, produktivnost i nivo prihoda, tako da se kod ovih kredita praktično ne beleže kašnjenja ili nenaplativa potraživanja. Mi u Erste Banci verujemo u razvoj malog biznisa i trudićemo se da kao i do sada, podržavamo sve programe Vlade usmerene na rast proizvodnje i preduzetništva“, naglasio je Bojan Vulikić, direktor Direkcije za mala preduzeća i preduzetnike u Erste Banci.
Čačanin Cane Jovanović je suvlasnik porodične firme „Polo“, koja proizvodi sirće i konzervira voće. Koristeći subvenciju, „Polo“ je kupio čokoladirku i počeo da proizvodi čokoladno suvo voće i table.

„Čokoladiramo suve kajsije, šljive i smokve, pa smo širenjem asortimana povećali i prodaju. Ovaj program je veoma značajan za privrednike, prijavili smo se i ove godine. Pohvalno je što su sada olakšane administrativne obaveze pri prijavljivanju, mnogo manje papira je potrebno pribaviti nego prošlih godina“, kaže Jovanović.

Većina dosadašnjih klijenata Erste Banke u okviru programa je iz prerađivačke industrije, čak 85 procenata. Slede trgovina na veliko i malo i popravka motornih vozila sa osam odsto, snabdevanje vodom i upravljanje otpadnim vodama (tri procenta), kao i nekoliko industrija zastupljenih sa po jednim klijentom.

Kad je reč o delatnostima, među najzastupljenijim su proizvodnja proizvoda od plastike (11 odsto), zatim proizvodnja hleba, peciva i kolača (devet odsto), štampanje (šest procenata) i mašinska obrada nameštaja i proizvodnja nameštaja (po četiri odsto).

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *