/ Vesti / Dejan Škuletić, Kingston: Nastavak rasta prodaje memorijskih uređaja
BiF Analize Čitajte B&F online

Dejan Škuletić, Kingston: Nastavak rasta prodaje memorijskih uređaja

Dejan Škuletić, menadžer za razvoj poslovanja kompanije Kingston za područje Balkana, govori za portal bif.rs o globalnim trendovima na tržištu memorijskih uređaja, i vodećim tržišnim segmentima.

This post has already been read 659 times!

Dejan Škuletić, menadžer za razvoj poslovanja kompanije Kingston za područje Balkana, govori za portal bif.rs o globalnim trendovima na tržištu memorijskih uređaja, i vodećim tržišnim segmentima.

# Kao neko ko ima puno iskustva u industriji memorijskih proizvoda, da li možete da uporedite stanje od pre nekoliko godina i sada?

Škuletić: Kingston više od tri decenije aktivno učestvuje u dinamičnoj industriji memorijskih proizvoda, a broj jedan smo zadnjih 15-ak godina sa 2/3 udelom na tržištu, gde je prvi konkurent na ispod 5%. Do sada smo bili svedoci raznih promena u industriji, a ono što možemo da primetimo u poslednje vreme je porast u industriji poluprovodnika, koji je prošle godine u odnosu na pretprošlu na globalnom nivou iznosio preko 13 procenata. Ovo povećanje mahom je vođeno industrijom memorijskih proizvoda, koja predstavlja najveći deo u kategoriji poluprovodnika sa udelom od 34,8 procenata zabeleženim prošle godine, što je ta 3,8 procenata više nego što je to bio slučaj 2017. godine.

Velika promena koju vidimo ako uporedimo današnju situaciju sa onom od pre nekoliko godina je to što se memorijski proizvodi sada nalaze u znatno širem spektru uređaja.

#U kojim sve uređajima se danas mogu naći Kingstonova memorijska rešenja?

Škuletić: Kao kompanija koja ima veliko iskustvo u radu sa memorijskim proizvodima, a uzimajući u obzir to što za memorijom u današnje vreme postoji potreba u uređajima koji se nalaze svuda oko nas, i Kingston je danas prisutniji na tržištu više nego što to mnogi očekuju. Desktop i laptop računari, pametni telefoni, pametni satovi – to su uređaji koji svima prvo padaju na pamet kada pomisle na memoriju. Međutim, pored očigledne ekspanzije potreba za memorijom u pomenutim segmentima, današnje tržište naše proizvode potražuje i u robotskim usisivačima, uređajima za virtuelnu realnost, sistemima za zabavu u avionima, pametnim zvučnicima, uređajima za sigurnost doma, set top boxovima i drugim. Memorija više nije usko vezana za kompjutere i telefone, pa je i Kingston odgovorio na nove prilike koje su se pojavile na tržištu u poslednjih nekoliko godina.

#U kojoj od industrija se vide najveće promene, gde trenutno najviše rastu zahtevi za memorijom?

Škuletić: Ako pogledamo svetsko tržište, potrebe za NAND fleš memorijom značajno rastu. Kada se uračunaju integrisane sistemske i zamenljive memorija poput fleš kartica, tržište je u 2015. godini pokrivalo 87.113 petabajta. Procene su da će se do 2022 ova količina memorije povećati čak za deset puta. Daleko najveći rast očekuje se u računarskoj industriji i industriji mobilnih telefona i tableta. Još jedna od grana koja takođe beleži rast je gaming, a očekuje se da će i USB fleš memorije nastaviti sa rastom.

#Kakva je situacija u Srbiji, šta naši potrošači najčešće potražuju kada je u pitanju memorija?

Škuletić: Kada su u pitanju pojedine kategorije fleš proizvoda, primetan je porast u sva tri ključna segmenta prošle godine u odnosu na pretprošlu. UBS fleš memorijski proizvodi kao i memorijske kartice u Srbiji beleže rast od po preko 20 procenata, dok je potražnja za SSD uređajima značajno porasla, na celokupnom tržištu za 82 procenta. Kingston sa druge strane, kod nas beleži gotovo dupli rast u sve tri kategorije u odnosu na rast celokupnog srpskog tržišta, pa je tako na primer u našem slučaju za SSD-ove zabeležen skok od čak 175 procenata.

Korisnici u Srbiji već su postali svesni prednosti koje SSD donosi u odnosu na tradicionalne HDD uređaje, od kojih su u proseku i do deset puta brži. Takođe, čak i među SSD korisnicima, sve je više onih koji su svesni šta znači prelazak sa Sata na NVMe tehnologiju, koja donosi i preko dva puta brže performanse.

Sa druge strane, kada su u pitanju tržišta data centara i serverskih memorija, potražnja kod nas još uvek nije na nivou na kom su razvijena evropska tržišta.

#Danas kada se priča o memoriji, često se spominje i zaštita podataka. Da li očekujete da će u budućnosti ta tema biti još aktuelnija, naročito imajući u vidu nove zakonske regulative koje se primenjuju i u Srbiji?

Škuletić: Sistemi za sigurnost tradicionalno svoju praktičnu isplativost pokazuju na žalost tek onda kada je do problema već došlo, pa ih je i teško predstaviti ljudima kao nešto što im je potrebno sada, u trenutku kada do potencijalnog problema nije ni došlo. Do skoro su se i kompanije na sličan način odnosile prema bezbednosti poslovnih podataka, međutim GDPR je iz korena promenio stvari u Evropskoj Uniji. Bezbednost poslovnih podataka od nedavno zakonska je obaveza i u Srbiji, tako da i na našem tržištu rešenja koja nude enkripciju, bilo da se radi o prenosnim UBS fleš uređajima ili sistemskim SSD-ovima, sve više dobijaju na značaju. Kingston već par godina unazad nudi čitav portfolio memorijskih rešenja koja odgovaraju na najrazličitije zahteve korisnika.

#Da li očekujete veliki pomak i ekspanziju tržišta kada tehnologije kao što su 8K video sadržaji i 5G mreža postanu deo naše svakodnevice?

Škuletić: Svakako, 5G ekspanzija će biti velika stvar za mobilnu industriju. Memorija, odnosno u ovom slučaju njen prenos, ponovo je ključni činilac tehnološke ekspanzije, od koje se u narednim godinama očekuje još veći tempo nego što je to bio slučaj prethodnih godina. Memorija je vrlo usko vezana i za nadolazeću ekspanziju 8k video sadržaja, gde količine drastično rastu ako ih uporedimo sa situacijom kakva je danas. Samo jedan minut video sadržaja zabeleženog u 8k rezoluciji može da premaši 200GB, ako uzmemo u obzir i ostale moderne video tehnologije poput High Dynamic Range (HDR) i Wide Color Gamut (WCG), kao i video klipove zabeležene u 60 frejmova po sekundi. To je više desetina puta veća količina podataka u odnosu na standarde na koje smo navikli u proteklih par godina, pa samim tim očekujemo da će ekspanzija 8K video sadržaja značajno uticati na memorijske proizvode u vrlo bliskoj budućnosti.

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close