Home VestiEkonomija Rumunska Dačia predvodi revoluciju na tržištima razvijenih zemalja

Rumunska Dačia predvodi revoluciju na tržištima razvijenih zemalja

by bifadmin

To što je najbržerastući evropski automobilski brend rumunska Dačia (koja je od pre 14 godina u vlasništvu Renoa) govori o promenama potrošačkih navika na razvijenim tržištima.

Dačia prkosi najoštrijem padu na evropskom tržištu automobila u poslednjih 20 godina, privlačeći mušterije mnogo poznatijih rivala, što je rezultat kombinacije niskobudžetnog istočnoevropskog inženjeringa, jednostavnog, bez suvišnih detalja, i činjenice da zapadnoevropski potrošači moraju da “stežu kaiš”.

dacia sandero

Sada se dešava upravo suprotna situacija od one kada su automobili napravljeni u zapadnoj Evropi izvoženi na istočno tržište starog kontinenta – proizvođači su shvatili da mali i isplativi proizvodi pravljeni za tržišta u razvoju sasvim dobro mogu da prođu i na razvijenim tržištima.

Ekonomična kola sada čine 18% svih prodatih automobila u Evropi, što je rast od 13% u odnosu na 2002. Tu je Dačia našla svoju nišu.

Dačijina vozila se prave u samo pet boja, jedna vrsta vrata ugrađuje se u većinu modela, a vetrobrani su izgrađeni pod oštrijim uglom kako bi se smanjili troškovi proizvodnje i ugrađivanja. Ovaj skromniji dizajn znači da je na primer model Dačije koji u Britaniji košta 9.000 funti za 4.000 funte jefitniji od automobila istog ranga drugih proizvođača.

Zahvaljujući ovom uspehu Dačije, Reno beleži dobre rezultate na tržištu zapadne Evrope – rumunski brend činio je 24% prodaje francuske auto kompanije u provoj polovini 2013. Da Dačiji nije skočila popularnost Renou bi u istom periodu prodaja pala za više od 10%.

Ovo međutim nije slučaj samo sa Renoom, već i sa Fordom i njegovim brazilskim automobilima, Hjundaijevim kolima dizajniranim za Induse, kao i Nisanovim Piksom pravljenim da bude evropska verzija najprodavanijeg malog automobila u Indiji.

Izvor: Fajnenšl Tajms

Pročitajte i ovo...