/ Politika i društvo / Mađarska: Mediji tvrde da je povećanje poreza za oglašavanje udar na njihovu nezavisnost
BiF Analize Čitajte B&F online

Mađarska: Mediji tvrde da je povećanje poreza za oglašavanje udar na njihovu nezavisnost

This post has already been read 805 times!

Dva najveće mađarske nacionalne televizije, TV2 i RTL, pobunile su se protiv plana Vlade da poveća porez na prihode od reklama. Iz TV2 kažu da bi primena ovog zakona imala “nesagledive posledice” za medijske kompanije, a ponajviše za televizijske.

Povećanje poreza za oglašavanje je inače prva ekonomska mera novog kabineta mađarskog premijera Viktora Orbana, koji se i ranije na ne baš omiljen način bavio medijima. Rast poreza se, po predviđenom planu, ne bi odnosio na profit već na prihode medijskih kompanija od reklama. Ako zakon prođe u Parlamentu, već od 20. avgusta medijske kuće bi mogle početi sa plaćanjem poreza koji bi iznosio do 40% njihovih prihoda.

reklamiranje

TV2 procenjuje da bi posledice novog poreza mogle lišiti mađarsku ekonomiju 1,6 do 1,8 milijardi forinti godišnje, odnosno od 5.253.500 evra do 5.909.860 evra. Takođe, televizije bi bile primorane da ukinu skupe TV programe, serije i kvalitetne emisije.

RTL je izdala saopštenje u kojem kaže da je podizanje poreza “brutalan napad na najveći medij u zemlji koji je u proteklih 17 godina uspešno odolevao uticaju partija i ostao nezavistan”. Ova televizijska kuća je objavila i da bi ekonomski uticaj povećanja prihoda od reklama na mađarski budžet bio minimalan odnosno “iznosio bi manje od ukupne sume koju je Centralna banka Mađarske ove godine izdvojila za reklamiranje”, te da i nije neko rešenje za pomoć ekonomiji.

Izvor: Portfolio

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close