/ Ekonomija / SEMPL19: Kako tehnologija menja svet medija i marketinga koji poznajemo?
BiF Analize Čitajte B&F online

SEMPL19: Kako tehnologija menja svet medija i marketinga koji poznajemo?

This post has already been read 777 times!

Više od 1.000 učesnika okupilo se u okviru 19. SEMPL konferencije o medijskim trendovima u Portorožu. Internacionalni govornici istakli su važnost promena koje nove tehnologije, kakve su upotreba veštačke inteligencije i drugih digitalnih alata, donosi u oblasti medija i komunikacijske industrije.

Najveća regionalna konferencija o medijskim trendovima, SEMPL, okupila je u dva dana više od 1.000 učesnika iz jadranskog regiona. Na konferenciji koju već 19. put organizuje Media Pool, govorilo je više od 20 internacionalnih i regionalnih predavača na temu trendova u svetu medija i marketinga, kao i budućnosti za sve one koji rade u medijskoj i komunikacijskoj industriji.

Konferenciju, koju je vodio britanski glumac i producent Julian Rhind-Tutt, otvorio je Jamie Turner, američki marketing ekspert predavanjem u okviru kog je objasnio pojam nelinearnog marketinga. ”Brendovi kao što su Red Bull, Airbnb i Starbucks danas sa potrošačima komuniciraju u nečemu što se zove post advertajzing era”. Koristeći nelinearni marketing oni postaju deo svakodnevnog života svojih potrošača i kreiraju dublje, trajnije i iskrenije odnose sa njima, ističe Jamie.

Ben Maher, direktor prodaje u JCDecaux Velika Britanija, objasnio je da digitalizacija pozitivno utiče na out-of-home advertajzing – kako po pitanju efikasnosti u prenošenju marketinških poruka, tako i samom uticaju advertajzing kampanja, posebno kada govorimo o mobilnim tehnologijama. “Digitalizacija je otvorila nove mogućnosti razmene poruka kroz OOH, ali i unapredila brzinu, fleksibilnost i sposobnost prenošenja poruke do krajnjeg potrošača”, kaže Maher.

Jaz između ljudi i mašina postaje sve manji”, poručila je Sneha Nagesh, direktorka za globalnu pretragu podataka u PHD Global Business, Velika Britanija. Trenutno se nalazimo u periodu koji će okvirno trajati do 2025. godine, kada će uvođenje mašinskog učenja doneti drastična poboljšanja u prikupljanju informacija – od naprednih operativnih sistema i semantičkih web stranica do virtuelnih asistenata. “Za marketare, to znači kreiranje strategije podataka i ulaganje u menadžment znanja. Biće još više stručnjaka u oblasti marketinga, analitičara podataka i kognitivnih konsultanata” – istakla je ona.

Na SEMPL bini pojavio se i maskirani kreativac iz Francuske, Joe La Pompe, čija je misija otkrivanje plagijata u advertajzingu. Do kreiranja sličnih ideja u advertajzing agencijama najčešće dolazi zbog prostog ljudskog faktora. U prirodi nam je da varamo i tražimo brza rešenja, a dodatni uticaj na to imaju ljudska amnezija i nedostatak vremena. “Nemojte slepo pratiti trendove, prestanite da poričete da nikada niste videli sličnu ideju i pronađite vremena da razvijete originalna kreativna rešenja” – savetovao je La Pompe.

Dave Birss, koji je godinama radio kao kreativni direktor u videćim advertajzing agencijama, govorio je o kreativnosti i razbio nekoliko mitova o tome kako se dolazi do ideja. Na primer, brainstorming definitivno nije dobro okruženje, jer je smišljanje ideja process koji traje. Kreaivnost nije jedna, već skup različitih veština, među kojima su sposobnost povezivanja, prikupljanja, integracije, organizovanja, evaluacije i razumevanja.

“Medijska agencija budućnosti neće biti ni nalik agencijama kakve danas znamo” – tvrdi Andreas Schwabe, generalni direktor Blackwood Seven iz Nemačke, jedne od najnaprednijih medijskih agencija u Evropi koja je uvela mašinsko učenje i veštačku inteligenciju u medijsko planiranje. On je siguran da će rad medijske agencije morati da bude usmereniji na podatke o ciljnim grupama i razvoju novih tehnologija. Veštačka inteligencija posebno će doprineti optimizaciji miksa medijskih kanala, vremenskog okvira i targetiranja.

Influencer marketing, koji se sve više koristi u svetu i kod nas, takođe postaje automatizovan. Justin Rezvani, osnivač i direktor američke agencije za influenser marketing theAmplify, govorio je o tome kako novi svet kreiranja autentičnih sadržaja isključuje posrednike – agencije, produkcijske kuće i medije. On je pedstavio tehnologije koje omogućavaju brendovima da lakše komuniciraju sa autorima sadržaja i razvijaju odnose sa svojim ciljnim grupama. Ljudski faktor je, kako Rezvani tvrdi, i dalje veoma važan, posebno kada je u pitanju unapređenje sadržaja, identifikovanje trendova i kreativno razmišljanje.

Reči koje koristimo u komunikaciji su veoma važne, poručila je Susie Dent, TV prezenter i leksikograf iz Velike Britanije. Jezik je moć, kaže ona, i ističe da u marketingu treba koristiti pozitivne reči, jer će ljudi upamtiti emociju koje su te reči u njima izazvale, pa će se oglašivači lakše povezati sa njima. “Ne bojte se da eksperimentišete sa gramatikom”, izjavila je Susie, i navela dva veoma uticajna slogana – Apple-ov “Think Different” i McDonald’s-ov “I’m Loving It” koji su prekršili gramatička pravila, ali uspeli da postanu deo svakodnevnog govora ljudi.

Jon Watts, partner i suosnivač MTM kompanije iz Velike Britanije, govorio je o digitalnoj transformaciji medijskog tržišta, koje je izuzetno konkurentno, otvoreno i globalizovano. Po njemu, postoji šest jahača apokalipse na medijskom tržištu: usporavanje rasta zrelih tržišta, brze tehnološke promene, rastuća potražnja premium prava, prelazak na digitalne medije i online aktivnosti, promena očekivanja potrošača i smanjenje prepreka za ulazak na tržište, što znači više konkurencije.

Nick Bicanic, osnivač kompanije RVLVR iz Silikonske Doline, je uveren da će se bilo koja industrija koja se oslanja na ekran – lap top, desktop, tablet, pametni telefon, promeniti iz korena jer je izvesno da ekrani više neće biti u upotrebi. “Ne govorim o bliskoj budućnosti, na primer naredne tri godine, ali za pet godina promene će polako početi da se dešavaju, a za sedam do deset godina ovo će praktično postati svakodnevica” – misli Bicanic, koji se bavi i režiranjem 360 video snimaka i VR filmova. “U 360 video snimcima i viruelnoj realnosti gledalac može da pogleda bilo gde – ta jednostavna činjenica može iz korena da promeni mehnizme na osnovu kojih se konstruišu priče. Ipak, ono što se neće promeniti je to da su priče i dalje priče. Njihova uloga i dalje će biti da izazovu određene emocije gledalaca”- istakao je on.

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close