Home VestiEkonomija NBS: Banke da pokažu odgovornost i procene opravdanost povećanja cena naknada i usluga

NBS: Banke da pokažu odgovornost i procene opravdanost povećanja cena naknada i usluga

by bifadmin

Narodna banka Srbije (NBS) saopštila je danas da od banaka očekuje da sprovode održivu i odgovornu poslovnu politiku koja podrazumeva unapređivanje depozitnih poslova i očuvanje odnosno uvećanje baze deponenata i klijenata, kao i da ocene opravdanost povećanja cena određenih naknada i usluga.

Analizirajući rast profitabilnosti bankarskog sektora u Srbiji u odnosu na isti period prethodne godine NBS je utvrdila da su povećani prihodi po osnovu naknada i provizija, pre svega u vezi sa pružanjem platnih usluga.

Zakonom je predviđeno da pružalac platnih usluga ima obavezu da na jasan, razumljiv i transparentan način informiše korisnike o naknadama koje im naplaćuje za pružene usluge, podsetila je centralna banka.

„Uprkos tome što je način privlačenja, odnosno zadržavanja klijenata u domenu poslovne politike banke, sa aspekta očuvanja finansijske stabilnosti, ponekad naizgled kratkoročna dobit, može da se odrazi negativno na poslovanje banke kroz dugoročno smanjenje baze klijenata banaka“, ukazala je NBS povodom najave banaka da će uskoro povećati cene svojih usluga.

NBS će nadzirati

Istaknuto je da će NBS nadzirati da li se banke pridržavaju, između ostalog, odredaba ugovora zaključenih s klijentima, i da li posluju u skladu sa postojećim propisima, poslovnom politikom, internim pravilima i procedurama koje moraju biti u skladu sa imperativnim propisima.

Namera je, kako je navedeno, da se ne dozvoli da se na bilo koji način naruši postignuta finansijska stabilnost i ugrozi sistem štednje u Srbiji.

NBS od marta 2019. godine objavljuje pregled naknada pružalaca platnih usluga na svojoj internet prezentaciji, pomoću kojeg se može uporediti kolika je visina naknada za najčešće korišćene usluge povezane s platnim računom kod različitih pružalaca.

Dodatno, NBS određenim regulatornim aktivnostima nastoji da poveća mobilnost klijenata, kako bi klijenti mogli da vrlo lako pređu u drugu banku.

„Korisnici mogu veoma jednostavno da promene banku, odlaskom u novu banku od koje mogu da zahtevaju uslugu promene platnog računa, kao i uslugu refinansiranja svih obaveza u prethodnoj banci. Nova banka u kojoj otvaraju račun dužna je da preduzme sve aktivnosti koje su potrebne da se zatvori račun i sve obaveze u staroj banci“, navela je NBS.

Izvor: Beta

Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar