Home VestiEkonomija Savo Bakmaz, izvršni direktor u kompaniji MaxBet: Uprkos ekspanziji onlajn servisa, ljudi i dalje žele mesto na kojem mogu da popiju dobru kafu

Savo Bakmaz, izvršni direktor u kompaniji MaxBet: Uprkos ekspanziji onlajn servisa, ljudi i dalje žele mesto na kojem mogu da popiju dobru kafu

by bifadmin

U Srbiji i regionu tržište igara na sreću je veoma razvijeno. Igrači su zahtevni, dobro organizovani i neretko veoma obrazovani. Kako bi se omogućila dobra zabava takvim klijentima, praćenje svetskih trendova i inovativnost su apsolutni imperativ. Na koji način se svakom klijentu obezbeđuje vrhunska usluga i kako je kompanija MaxBet uvek „korak ispred“ svog vremena, razgovarali smo sa izvršnim direktorom kompanije MaxBet, Savom Bakmazom.

Kako je MaxBet poslovao u proteklih godinu dana i šta je u najvećoj meri doprinelo rastu njegovog poslovanja?

MaxBet, kao snažan brend, uspešno posluje na sada već više od 320 lokacija širom Srbije. Osim toga, naše poslovanje je prošireno i na Crnu Goru, Republiku Srpsku i Severnu Makedoniju, pa uključujući i ta tržišta dobru zabavu možemo da ponudimo na više od 400 lokacija. U celom regionu MaxBet grupa zapošljava više od 2.500 ljudi. Dobri kadrovi i razgranata mreža lokacija su izgradili MaxBet, što je nadograđeno online razvojem, te sa ponosom možemo reći da beležimo čak 54 odsto rasta u prometu u odnosu na prethodnu godinu. Ovom uspehu je svakako doprineo intenzivni razvoj online poslovanja. Konstantno uvodimo nove tehnologije i razvijamo naš IT sektor, pratimo trendove, ali ih i sami razvijamo. Licencu za online poslovanje kompanija MaxBet ima od 2016. godine od kada postepeno raste udeo online uplata naših igrača. Ekspanzija je krenula, naravno, tokom epidemije korona virusa i privremenog zatvaranja naših lokacija. Dokaz da je digitalizacija proces koji bi se prirodno desio je da, i nakon otvaranja lokala – kada se poslovanje vratilo u uobičajene tokove, nastavljamo da beležimo snažan rast uplata preko online naloga. Posebno bih istakao odličnu strategiju menadžmenta koji nije otpustio nijednog zaposlenog kompanije tokom pandemije. Ovakva odluka menadžmeta uticala je na motivaciju zaposlenih koji sada zaista pružaju vrhunsku uslugu našim igračima. Zaposleni u kompaniji MaxBet uspešno su izneli najizazovniji period do sada i to nam je pravi reper da smo uradili odličan posao, istovremeno poštujući sve Covid mere i na prvo mesto stavljajući zdravlje naših zaposlenih i igrača.

Ova kompanija već više od dve decenije stabilno raste i razvija se na konkurentnom srpskom tržištu igara na sreću. Koliko su za opstanak i uspeh na takvom tržištu važne konstantna diversifikacija poslovanja i redovno osveživanje ponude?

Ključ uspeha MaxBeta je inovativnost u osnovnoj delatnosti. Kroz rad na novim rešenjima i kroz kvalitetnu ponudu igara u svakom trenutku uspeli smo da se pozicioniramo kao jedan od lidera na tržištu. Izuzetno su nam važna partnerstva sa velikim svetskim kompanijama iz industrije entretainment-a. Kroz tu saradnju, našim igračima možemo da obezbedimo zaista jedinstveno korisničko iskustvo na našem sajtu. Dostupne su im nove igre najvećih svetskih provajdera poput Novomatic, Nettent, Pragmatic Play.

Svakodnevno vidimo nove MaxBet lokale. Da li to znači da, uprkos širenju online igara, još uvek nije iščezla ljudska potreba za druženjem u realnom, materijalnom svetu, pa i za praćenjem sporta i rezultata u fizički postojećim kladionicama?

Tako je. Iako je i u Srbiji, kao i u ostatku Evrope i sveta, evidentan trend razvoja svih online usluga, pa sam tim i online zabave, ipak se ne bi moglo reći da je suštinska promena u načinu ponašanja igrača na vidiku. Mentalitet ovog regiona se ne razlikuje drastično između zemalja koje su do ne tako davno bile jedna celina, pa ih u kontekstu ove teme možemo posmatrati zajedno. Na svim našim tržištima koja obuhvataju Srbiju, Crnu Goru, Bosnu, i Severnu Makedoniju ljudima je i dalje veoma značajan socijalni aspekt zabave. Vole da odvoje vreme za sebe i prijatelje, da zajedno prate sva aktuelna sportska dešavanja, da uz kafu prokomentarišu odluke selektora, da podele radost, a ne nužno i da odigraju tiket. Najbolji dokaz za to je više od 2 miliona šoljica kafe koje smo u toku prošle godine poslužili.

Kako ste se vi istakli na domaćem tržištu na kojem vlada izuzetno velika i jaka konkurencija? Šta jedna kladionica, osim adekvatnih kvota, mora da ponudi korisnicima da bi se izdvojila iz konkurencije i privukla i zadržala nove klijente?

Naš osnovni cilj je da svakom klijentu obezbedimo vrhunsku uslugu, uvek vodeći računa o specifičnim afinitetima. Imajući u vidu šarenolikost naše baze klijenata uložili smo zaista mnogo napora da u svakom segmentu poslovanja ponudimo najbolje ovom tržištu. Kvote su samo jedan od elementa koji privlače klijente. Uz njih, obezbeđujemo i veliki izbor slot provajdera u lokalima koje veoma kvalitetno opremamo prateći najnovije trendove ugostiteljstva, tako da sve više ljudi dolazi u MaxBet da u prijatnom ambijentu popije dobru kafu ili da nešto pojede. Na to smo veoma ponosni i to ćemo nastaviti da negujemo. Potrebno je konstantno praćenje tehnoloških inovacija i praćenje trendova u svetu. Trudimo se da uvek među prvima uvedemo novine pa smo tako među prvima integrisali najveći broj casino igara. Šarenolikost igara u ponudi, podrška ka igračima koja je dostupna 24/7, inovativni sistem bonusiranja igrača koji im pruža mogućnost da nastave igru i osvoje veće dobitke – samo su neki od načina kako se trudimo da ih motivišemo.

Da li pratite svetske inovacije u ovoj industriji i koliko je moguće ići “u korak s vremenom” na jednom malom tržištu kakvo je naše?

Kada pričamo o inovacijama, rekao bih da je daleko značajnija zrelost tržišta, dok sama veličina tržišta ne igra ključnu ulogu. U Srbiji i regionu tržište igara na sreću je veoma razvijeno. Igrači su zahtevni, dobro organizovani i neretko veoma obrazovani. Ukoliko želite da pružite dobru zabavu takvim klijentima, praćenje svetskih trendova i inovativnost su apsolutni imperativ! U tom smislu, prepoznajemo E-sport kao novu granu za koju vlada interesovanje neke nove publike. Iz tog razloga, osim standardne ponude iz oblasti u E-sporta koju svi imaju, MaxBet je prvi uveo i live klađenje na igranje FIFA i NBA igrica. Takođe, prvi smo u ponudu igara uvrstili Aviator – svetski poznatu igru koja je napravila najveći pomak u virtuelnim i tzv. „crash games“. Osim u Srbiji, kompanija Maxbet posluje i u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori.

Da li se njeno poslovanje na tim tržištima razlikuje od onog u našoj zemlji i planirate li širenje na neka nova tržišta?

Iako bi se na prvi pogled reklo da se tržišta ovog regiona ne razlikuju značajnije, radeći dublju segmentaciju zaključili smo da je ključ dobre, prilagođene ponude lokalizacija proizvoda. Zato za svako tržište kreiramo specifičnu ponudu koja je svojim kvalitetom usluge i bonusom dobrodošlice uvek ispred konkurencije. Naša strateška orjentacija MaxBet grupe svakako je da nastavimo širenje kako u zemlji, tako i van nje, u isto vreme podižući kvalitet usluge koju pružamo.

Imate li razrađen scenario kako biste mogli poslovati u narednom periodu s obzirom na mogućnost intenziviranja aktuelne ekonomske krize? I koliko uopšte krize poput ove utiču na poslovanje kompanija koje se bave igrama na sreću?

Kao i svaka ozbiljna kompanija, pravimo strateške planove i trudimo se da predvidimo potencijalne izazove. Na upravo održanoj MaxKonferenciji, na kojoj je prisustvovalo 70 ključnih predstavnika iz naše kompanije, osnovna tema je bila strategija za naredni period sa osvrtom na potencijalne izazove sa kojima se možemo suočiti. Neminovno je da nas efekti globalne krize neće mimoići, ali rad u ovoj industriji naučio nas je da brzo reagujemo i donosimo odluke u hodu. Smatram da je ključ uspeha u brzoj adaptaciji. To se pokazalo kao tačno tokom pandemije koja je za nas bila daleko najveća kriza do sada. U situaciji kada se, na neodređeno vreme, zatvore sve lokacije na kojima radite, jednostavno morate na potpuno drugačiji način pristupiti poslu. U tome smo uspeli, i to za veoma kratko vreme. To potvrđuju finansijski rezultati koje smo ostvarili.

Da li je industrija igara za sreću spremna da otvori vrata kriptovalutama?

U MaxBet kompaniji razmišljamo u tom pravcu, ne zaboravite da je to kompanija sa velikim brojem softerskih rešenja i stručnjaka, mogućnosti su brojne, i ako se vrata za kriptovalute u našoj industriji u Srbiji budu otvorila, MaxBet će svakako biti jedan od prvih koji će uvesti ovakav vid transakcije.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar