Home Slajder Biznis, finansije i… pizza

Biznis, finansije i… pizza

by bifadmin

Više cene za pizzu? Optužite sir! Postoji razlog što lanac picerija Pizza Hut (YUM) dodatno naplaćuje svoje filovanje kore za pizzu. Sir je obično najskuplji sastojak u svakoj piceriji – što je, u slučaju lanca Papa John’s (PZZA), 35- 40% troškova izrade pizze – a postaće još i skuplja.

Po podacima sa Bloomberga, cena mocarele porasla je oko 16% od početka decembra, dok je cena čedara skočila za oko 25%,.

pizza 01

Loše vreme u Evropi i Novom Zelandu i visoki troškovi hrane pogađali su globalnu proizvodnju mleka tokom 2013, naročito u prvoj polovini godine, kaže se na sajtu za informacije iz poljoprivrede, Capitalpress.com (pdf). Kao rezultat toga, američke mlekare izvozile su više svog sira u inostranstvo: prema podacima američkog ministarstva poljoprivrede (pdf), u prvih 10 meseci prošle godine izvoz sira bio je do 17% viši u odnosu na pretprošlu 2012, ostavljajući ga u manjim količinama na raspolaganju Amerikancima koji ga vole. Veliki deo izvezenog sira otišao je u Južnu Koreju, Meksiko i Kinu. Očekuje se da će se američka potrošnja ove godine povećati za oko dva odsto, a do kraja 2014, po procenama, projektovana količina proizvedenog sira doživeće svoj minimum, koji se ne pamti deceniju unatrag.

Pizza Hut: procena uspešnosti prodaje pizza – kriški

Ovo ne bi trebalo da mnogo utiče na lance picerija. Cene ostalih sastojaka, mesa i brašna, su pale – iako ni ovi faktori ne doprinose njenom pojeftinjenju – krivci su takođe i dugačka, oštra zima, kao i strah od širenja svinjskog virusa. Finansijski direktor lanca picerija Domino’s (DPZ), Majkl Loton, rekao je na jednom skorašnjem skupu investitora kako je „U poslednjih nekoliko dana dobio mnogo pitanja o velikom skoku cena sira, a sir je (naš) najzastupljeniji artikal. Čak i kada u obzir uzmemo da, pri pogledu na celu potrošačku korpu – a u odnosu na naše ovogodišnje projekcije i očekivanja vezanih za skok cene sira (u odnosu na naš profit) – naš pad biće u rasponu od nule do dva odsto.“

Bloomberg_Cheese-Prices

I dok troškovi robe ne utiču direktno na maloprodajnu cenu pizze, oni se mogu preliti. Franšize, na primer – a to važi za one picerije koje kupuju sastojke iz ulančanih kompanija – mogle bi da nude manje popuste ili promocije, u slučaju da sastojci koštaju više.

Vanesa Vong, Bloomberg

Pročitajte i ovo...