/ Dnevnik bosanskog biznismena u Holandiji / DINKI
BiF Analize Čitajte B&F online

DINKI

This post has already been read 1102 times!

Marketinški specijalisti vole da kategoriziraju ljude u odnosu na njihova primanja i potrošačke interese i da im onda daju imena u vidu skraćenica. Jedna od tih kategorija je na primjer: SITCOM “Single Income, Two Children, Oppressive Mortgage” (Jedna plata, dvoje djece, preveliki kredit za kuću). Druga je GLAM: Greying Leisured Affluent Married (Prosijed, dobrostojeći, u braku sa puno slobodnog vremena). Još jedna interesantna je: ORCHID: One Recent Child Heavily In Debt (Jedna beba, visoki dugovi).

Moja omiljena kategorija je DINKI (Double Income No Kids – Dupli prihodi – bez djece). Ovo je kategorija na primjer workoholika ili bračnih parova koji žestoko rade i žestoko se provode – ali prije svega ovo je kategorija homoseksualnih parova. Ovo je grupa ljudi koja puno zarađuje i puno troši i kategorija koju svaka firma želi, ali ne može baš da dobije.

Jedna od najvećih globalnih solarnih firmi (2500 zaposlenih u 7 zemalja – 5,5 milijardi eura obrta) unajmila me je da im pomognem da otvore novo tržište za solarne panele. Solarno tržište u Holandiji raste tempom od 50% godišnje a nove solarne instalaterske firme niču kao gljive posle kiše i već sada ih ima na hiljade. Primera radi- moje malo selo od 2500 stanovnika ima 3 solarne instalaterske firme! Logično je da velike firme počinju da osjećaju pritisak konkurencije.

Nije mi prvi put da me neko pozove da smislim nekoliko dobrih ideja i da ih prezentiram upravnom odboru neke multinacionalke. Znam kako se ta igra igra. Obučeš power-suit, odaberes novi komad hardware-a (po mogućnosti nešto skupo i tanko = čitaj: najnoviji iPad) sa kog ćeš da prezentiraš na totalno cool način (tako da se svi zapitaju – “Kako on to radi?”). Naravno veoma je bitno da generalnog direktora dotične firme par dana ranije ne nazoveš javno u novinama “patetičnim seljakom sa intelektualnim kapacitetom zgnječene marelice”. Pogotovo ako je to generalni direktor holandskog Telekoma. Aaauuu!

Naravno treba se dobro prezentirati ali kao što je moja mama često spominjala – pita se ne može od vazduha praviti – dakle treba imati i dobre ideje. Najčešće nemam problema sa inspiracijom, ali ovog puta pita nije nikako išlo. U suštini to nije veliki problem, jer mi najbolje ideje obično dolaze u poslednjem trenutku. Imam već spremnu prezentaciju u koju samo treba uliti 3-4 slajda i to je to. Jufka je razvijena – rerna je zagrijana treba još samo ubaciti mljeveno meso za burek.

Međutim ovog puta nema ideja. 24 sata prije prezentacije nema ni jedne ideje. Solarna energija je jednostavna stvar. Staviš panele i imaš za par godina džabe struju. Nema tu velike pameti. Napraviš kalkulaciju – vidiš da ti se isplati – nazoveš instalacijsku firmu i za 3 sedmice imaš čime da se hvališ susjedima. Win-Win.

Tako je došao dan prezentacije a ja još uvijek nisam imao nikakvu ideju. Otišao sam u Amsterdam i hodao kroz centar kao zombi pokušavajući da ne mislim kakvu ću mega-budalu od sebe da napravim za 78 minuta i 30 sekundi.

I tada se desilo: ne gledajući kuda idem završio sam usred masovnog protesta protiv Vladimira Putina u centru Amsterdama. 27000 ljutih homoseksualaca protestuju protiv anti-homo politike najpoznatijeg ex-KGB-ovca. U Holandiji se svakodnevno protestuje protiv svega i svačega – ali ovo mi je trebalo koliko i rupa u glavi. Ne samo da nemam nikakve ideje za moju prezentaciju koja počinje za sat vremena, nego ću još povrh toga da zakasnim. Totalno iznerviran počeo sam u sebi da psujem: “Idioti – ovi nema smisla. Putin ne reaguje na proteste – treba ga lupiti po novčaniku jer to puno više boli!” I tu mi je pala napamet fenomenalna ideja: šta je bolje od DINKI? Veoma ljuti DINKI!

dinki

Probijajući se kroz masu veoma ljutih i veoma dobro obučenih ljudi, zgrabio sam telefon i nazvao Skypeom mog asistenta Petera u Johannesburg-u (Južna Afrika: male plate – ljudi govore holandski – ista vremenska zona) i objasnio mu moju ideju.

I dok sam ja trčao ka poslovnoj zgradi gdje će biti sastanak – Peter je navalio na posao. U liftu me je dočekao PING – e-mail sa prezentacijom je stigao!!! Peter je završio cijelu prezentaciju za 22 minuta! “Goed Gedoen!” (Afrikaans za “Bravo Majstore!”)

Ušao sam u konferencijsku salu – otvorio sam iPad i na 160-inčnom ekranu u punoj HD kvaliteti se pojavila jedna riječ:

DE-PUTINIZACIJA

Tu se 15 prisutnih zgledalo. E tu sam vas čekao dame i gospodo! Target na tržištu: ljuti, imućni homoseksualci. Usluga: totalno izbacivanje upotrebe prirodnog gasa u domaćinstvu. Postavljanje solarnih panela, novi sistem za grijanje i toplu vodu, novi aparati u kuhinji. Obim radova po domaćinstvu: 2,5 puta veći od samo solarnih panela!

Slajd za slajdom: SWAT analiza, finansijska analiza, analiza rizika, prognoza obrta samo u Holandiji u prvoj godini: 370 miliona eura! Sljedeća godina: duplo toliko! Onda ide ekspanzija: Njemačka, Danska, Švedska, UK i onda ostatak eurozone! A da ne govorimo o sinergetskim vezama kroz cijeli lanac isporučilaca i biznis partnera.

Finansijski direktor je počeo da trlja ruke i žestoko SMS-uje svojim asistentima – CEO se samo smješka i gleda me pogledom koji govori: “Joj što te volim!”

E sad od ideje do realizacije je dugačak put. Da li će ovaj klijent ovu uslugu donijeti na tržište još uvijek nije sigurno. Ali je jako fino kada dobra ideja dovede do toga da ostanem DINKI a ne postanem PINCI (Poor In Need of Cash Infusion).

 

 

Saša Svitlica, vlasnik i direktor holandske konsultantske firme GreenMonkerys

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close