Ukupna dodata vrednost Coca-Cola sistema ekonomiji Srbije dostiže čak 224 miliona evra ili 0,7 odsto bruto domaćeg proizvoda, pokazali su rezultati studije „Društveno-ekonomski uticaj Coca-Cola sistema u Srbiji”. Na svaki evro koji stvori ova kompanija, dolazi sedam evra dodate vrednosti za srpsku privredu u vidu plata radnika, profita kompanija i poreza od Coca-Cola sistema i firmi koje s njim sarađuju.
Coca-Cola Sistem godišnje u budžet uplati sedam miliona evra poreza i povezan je sa 95 miliona evra koje država prihoduje od poreza, što je 1,4 odsto ukupnog poreskog prihoda Srbije. Pored 1.100 zaposlenih, još 11.600 radnika angažovano je kao direktna posledica saradnje sa Coca-Colom u drugim kompanijama što pokazuje da ovaj sistem na svakog zaposlenog podržava još 10 radnih mesta u Srbiji ili 0,4 odsto ukupne radne snage.
“Predstavljenom studijom želeli smo preciznije da ustanovimo kako utičemo na domaće tržište, a dobijeni rezultati su još jedna potvrda o našoj neraskidivoj povezanosti sa lokalnom privredom. Ponosni smo kada vidimo da smo svojim poslovanjem značajan oslonac domaćoj ekonomiji – kupujemo lokalnu robu i usluge, zapošljavamo domaću radnu snagu u čiju obuku mnogo ulažemo, sarađujemo sa više od 37 hiljada poslovnih partnera. Posvećeni smo razvoju ovog tržišta, a dosadašnji uspesi nas dodatno obavezuju da nastavimo da dalje unapređujemo poslovanje, pružamo potrošačima proizvode najvišeg kvaliteta i ulažemo u razvoj lokalne zajednice”, rekao je Ramon Vajdinger, generalni direktor kompanije Coca-Cola Hellenic Srbija. Veliki poslovni sistemi, kao što je Coca-Cola, donose svetsko znanje i praksu, zapošljavaju lokalnu radnu snagu, sarađuju sa brojnim domaćim kompanijama u svom proizvodnom lancu, što dodatno doprinosi pozitivnom uticaju na privredu.
,,Privatni sektor ima značajan uticaj na stvaranje novih radnih mesta, obezbeđivanje prihoda i dobiti, inovacije i plaćanje raznih poreza u zemljama širom sveta. Mnoge korporacije daju dodatni doprinos svojim zajednicama kroz sponzorisanje različitih društvenih i ekonomskih programa. U Srbiji, međutim, prednosti poslovnih ulaganja bi mogle da budu još veće; na primer, Svetska banka je izračunala da u privatnom sektoru u Srbiji trenutno radi samo 1 milion ljudi. Ovaj izveštaj prikazuje uticaj Coca-Cola sistema na srpsku ekonomiju i na osnovu toga predlaže kakvu ulogu privatan sektor može da ima u unapređenju održivog ekonomskog rasta’’, rekao je Itan Kapstajn, gostujući saradnik Centra za globalni razvoj u Vašingtonu i pridruženi partner konsultantske kuće Steward Redqueen.
Okruglom stolu, na kome su razmenjena mišljenja o uticaju velikih kompanija za razvoj privrede i njene konkurentnosti, prisustvovala je i Vesna Kovač, državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija i stručna javnost. Pored profesora Itana Kapstajna, rezultate studije su predstavili i Ramon Vajdinger, generalni direktor kompanije Coca-Cola Hellenic Srbija i Dimitar Andonov, direktor operacije za Srbiju, Makedoniju i Crnu Goru kompanije Coca-Cola.