Strawberry energy, srpski startup i kreator solarne platforme “Strawberry Drvo”, plasirao se u finale “Cognicity Challenge” takmičenja i time postao novi član akceleratora za razvoj pametnih gradova, u organizaciji londonske kompanije za nekretnine “Canary Wharf Group”, i to kao jedini startup u svojoj kategoriji koji nije iz Velike Britanije. Nakon tromesečnog programa mentorstva od 23. februara do 15. maja u “Canary Wharf” poslovnoj četvrti istočnog Londona, biće odlučen pobednik koji će dobiti 50.000 funti i mogućnost da primeni svoje rešenje u Londonu.
Cognicity Challenge organizuje se sa ciljem identifikovanja i razvoja naprednih tehnologija za pametne gradove, koje će upotpuniti i “opametiti” “Canary Wharf” deo Londona. “Strawberry energy” našao se u kategoriji “Upravljanje integrisanim resursima” sa još 5 lokalnih startupova, dok su ostale kategorije “Povezani domovi”, “Virtuelni dizajn”, “Integrisani transport”, “Održive zgrade” i “Automatizovani sistemi u izgradnji”.
Strawberry energy će tokom 3 meseca imati priliku da unapredi svoje pametne solarne instalacije uz aktivno mentorstvo od strane rukovodioca “Canary Wharf” Grupe i drugih eksperata u oblasti pametnih gradova kao što su “Intel” i “Innovate UK”.
“Koncept pametnih gradova skrojenih po potrebama ljudi uz smanjenu emisiju ugljen diosksida i zdravije okruženje, jeste trend koji sve više gradova širom sveta nastoji da primeni u svojim urbanim sredinama. Velika nam je čast što je jedna od najvećih kompanija Velike Britanije u oblasti nekretnina Canary Wharf prepoznala značaj našeg rešenje za pametne gradove budućnosti kao što je London”, rekao je Miloš Milisavljević, osnivač i direktor “Strawberry energy”-a.
Kao jedan od najbitnijih kriterijuma za izbor rešenje bila je interoperabilnost, odnosno mogućnost da sistemi za optimizaciju energije, resursa i transporta mogu i da komuniciraju jedan sa drugim.
“Koncept interoperabilnosti je možda nov, ali je prepoznat od strane eksperata kao ključni faktor pravih pametnih gradova. Cognicity Challenge prevazilazi samostalna nezavisna rešenja, sa ciljem razvijanja takvog paketa inovacija koji je integrisan i interoperabilan”, rekla je Mikele Brack, Šef Cognicity Programa.
“Još od 1988. godine Canary Wharf grupacija bila je vodeća kompanija u oblasti nekretnina. Naša vizija prepoznata je širom sveta kao inovativna i pionirska, a rezultat egzekucije te vizije jeste Canary Wharf deo Londona. Cognicity Challenge će nam pomoći da napišemo novo poglavlje te vizije”, rekao je George Iacobescu, predsednik i izvršni direktor “Canary Wharf” Grupe.