Na V Međunarodnom biznis forumu SEET 2015 održanom 30.septembra u Beogradu, Turističkoj organizaciji opštine Knjaževac i opštini Knjaževac uručena je nagrada Brand Leader Award 2015. za najofanzivniji savremeni turistički razvoj u Srbiji i Jugoistočnoj Evropi.
Ovo je u minulih godinu dana treće značajno priznanje koje je došlo u Knjaževac. Prošle godine bili su pobednici EDEN konkursa u Srbiji i poneli titulu izuzetna destinacija Evrope, a krajem septembra dobili su Turistički cvet, najveće priznanje koje se u Srbiji dodeljuje za doprinos u razvoju turizma.
„Dve izuzetne, najvrednije nagrade u Srbiji, za nešto manje od godinu dana, valjda dovoljno govore same po sebi i pozivaju turiste da dođu i dožive Knjaževac“, kaže za BIF direktor Turističke organizacije opštine Knjaževac Boban Marković, objašnjavajući da najnovije priznanje za najofanzivniji savremeni turistički razvoj u Srbiji i Jugoistočnoj Evropi svojim opisom u potpunosti oslikava aktivnosti TOOK. Izraženo brojkama, u 2014 godine godini broj kategorisanih seoskih domaćinstava povećan je sa 30 na oko 400 ležajeva, čemu je sigurno doprinelo kontinuirano informisanje seoskih domaćina o novim propisima, šansama i mogućnostima.
TOOK je organizovao prezentaciju jedinstvenog rezervacionog sistema namenjenog vlasnicima kuća za odmor, seoskih domaćinstava i ugostitelja, a u drugoj polovini prošle godine realizovao tri projekta vezana za „zeleni turizam“.
Ljudi iz knjaževačke Turističke organizacije inicirali su prvi forum lokalnih turističkih organizacija istočne Srbije, a od prošle godine intenzivno rade na jačanju saradnje svih preduzeća, organizacija, ustanova i pojedinaca vezanih za turističku ponudu opštine Knjaževca.
„Smatram da u životu ništa nije slučajno i ove su nagrade plod, pre svega jednog timskog rada nas iz turističke organizacije, a ima nas svega četvoro. Radimo u dve smene, od 8 do 20 časova, i mi smo i info-centar i suvenirnica i sami ažuriramo svoj sajt i organizujemo petnaesetak manifestacija tokom godine i još dosta toga“, kazao nam je direktor Marković, koji ne krije da dobijena priznanja gode i imponuju, ali i obavezuju.
Na nedavnoj dodeli Turističkog cveta, priznanja nacionalne turističke organizacije, Boban Marković je izrazio nadu da će dobar glas o timskom radu dopreti do nadležnih organa, do ministarstava, Republike, Vlade, kojima je data na upravljanje Stara planina i da će se nastaviti radovi na Staroj planini.
„Neka prethodna vlada je u Staru planinu uložila preko 40 miliona eura u skijašku infrastrukturu, u hotel, u prilazni put. I ta prva faza je u godinama iza nas, kada su oboreni svi rekordi što se tiče posećenosti, pokazala da to ulaganje nije promašena investicija – naprotiv. Treba nastaviti sa daljim ulaganjima, jer kada u rekordnom danu, kada imamo i po 10.000 turista, a imamo svega 1200 ležajeva, očigledan je nedostatak smeštajnih jedinica, nedostatak vanpansionskih usluga. Nadam se da će ova, ili neka buduća Vlada, nastaviti sa ulaganjem u Staru planinu, jer da ponovim, vreme je pokazalo da to nije promašena investicija“, smatra Marković, koji podseća da, bez obzira na to što je Stara planina 1997. godine odlukom opštinske vlasti predata na upravljanje Republici, i što Starom planinom upravljaju tri republička preduzeća, JP Stara Planina, JP Skijališta Srbije i JP Srbija Šume, oni kao deo lokalne samouprave rade vrlo intenzivno i ofanzivno na promociji Stare planine.
Jelena Bujdić Krečković