Iako je više nego očigledno da Gugl i Fejsbuk koji su do sada preuzeli 350 kompanija – doslovno satiru konkurenciju, regulatori u SAD i Evropi i dalje ne pronalaze načine kako da stanu na kraj ubrzanoj koncentraciji tržišne moći u rukama ove dve kompanije. Ponašanje nadležnih agencija koje svaki put daju zeleno svetlo Guglu i Fejsbuku za novo preuzimanje uprkos upozorenjima o jačanju njihovog monopola je isto kao kada košarkaški sudija jednoj od ekipa u nadmetanju nikada ne bi dodelio faul ni na jednoj jedinoj utakmici, piše američki časopis „Njujork tajms“.
U tekstu se zaključuje da je tržišna koncentracija dva tehnološka giganta otišla predaleko i podseća da je Gugl od malog pretraživača s kraja proškog veka danas postao kompanija koja praktično kontroliše tržište interaktivnih medijskih usluga, „usisavši“ u međuvremenu 270 preduzeća – od statap firmi do svetski poznatih igrača poput Jutjuba.
S druge strane, Fejsbuk je do sada preuzeo 90 kompanija, od kojih je 39 zatvorio i tako „pojeo“ konkurenciju. Šta više, Cukerman sada ulazi na tržište finansijskih usluga i diskutuje o mogućnostima sostvene kriptovalute sa predstavnicima velikih svetskih banaka. Bilo bi neozbiljno u ovom trenutku prognozirati mogućnost da Fejsbukova kriptovaluta može zamenti dolar ili evro, ali ko je s kraja prošlog i početkom ovoga veka mogao da pretpostavi kakve će se sve promene odigrati na tržištu i dokle će u njegovoj kontroli stići u to vreme dve male tehnološke kompanije, navodi se u tekstu.
Slične zaključke o rastućoj koncentracji na globalnom tržištu, doduše sa manje direktnim prozivkama navodi i banka Goldman Saks, koja napominje da je ono što se događa sa Guglom i Fejsbukom deo opšteg trenda ukupnjavanja tržišta. Ipak, u Goldman Saksu napominju da koncentracija nije ista u svim sektorima, naprotiv, ona je izrazita u duvanskoj i industriji interaktivnih medija i usluga, dok su ostale delatnosti daleko iza ova dva sektora. Ratuća koncentracija daje mogućnosti glavnim igračima na tržištu da se poigravaju konkurencijom i cenama, a time i potrošačima, zaključuje se u komentaru.