Home Vesti Ikarbus u 2018. prodao osam autobusa, kineski vlasnik obećava električne

Ikarbus u 2018. prodao osam autobusa, kineski vlasnik obećava električne

by bifadmin

Kompanija za proizvodnju autobusa Ikarbus, koja za koju godinu proslavlja 100. rođendan i koja je 1924. napravila prvi avion, prošle godine prodala je samo osam novih autobusa. 

Remontovala je devet i prefarbala 25 za GSP Beograd, navodi se u godišnjem izveštaju o poslovanju kompanije.  Poređenja radi, 2015. godine je zemunsko preduzeće prodalo 74 autobusa.

Podsećamo, kineska kompanija Yinlong Lanzhou Guangtong New Energy nedavno je preuzela poznatog domaćeg proizvođača autobusa. Preciznije, Kinezima će pripasti 51 odsto kompanije, državi će ostati 26 odsto, a ostatak će biti u rukama malih akcionara. Kineska kompanija najavila je da će Ikarbus započeti proizvodnju električnih autobusa do kraja ove godine.
Poslovnu 2018. godinu je preduzeće završilo sa neto gubitkom od 665 miliona dinara. Na kraju prošle godine preduzeće je imalo 258 zaposlenih, a država Srbija je obezbedila sredstva za isplatu socijalnog programa za 138 zaposlenih u Ikarbusu.

Za URSUS Poljska je prošle godine Ikarbus sklopio 10 autobusa, u Mađarsku je izvezao karoseriju za jedan solo autobus, a ostalih 6 karoserija u prvom kvartalu 2019., kao i 40 karoserija zglobnih autobusa.

U toku 2018. potpisan je ugovor o prodaji jednog autobusa za JP Vojvodinašume, jedan autobus za Subotica trans koji nisu isporučeni, a čija isporuka se očekuje do kraja 2019. nakon privatizacije Ikarbusa.

Krajem 2018. postao je pravosnažan UPPR po kome je veći deo obaveza konvertvovan u kapital, a obaveze hipotekarnih poverilaca su reprogramirane.

Početkom 2019. kineska Green Stone Investment CO Doo otkupila je potraživanja od Banke Inteza, zbog čega Ikarbus na kraju marta 2019. radi novi UPPR.

Nakon privatizacije očekuje se uspostavljanje redovnog procesa proizvodnje i novi poslovi, navodi se u izveštaju.

Podsećamo, kompanija je već imala jednu neuspešnu privatizaciju kada je akcije kupio Avtodetal Service“ iz Ruske Federacije. Međutim, posle nekoliko meseci ugovor je raskinut zbog neispunjavanja ugovornih obaveza I kompanija ubrzo ulazi u process restrukturiranja.

Ikarbus je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu. Kompanija se prvo zvala „Ikarus”, po Ikaru, jednom od najpoznatijih likova grčke mitologije, koji je ostvario večiti san čoveka o letu. U Ikarbus fabriku za proizvodnju autobusa i specijalnih vozila je preimenovana tek 1993.

Od 1923. do 1941. IKARUS je proizveo 475 aviona, što je bila otprilike polovina ukupne proizvodnje aviona u Kralјevini Jugoslaviji, navodi se na sajtu kompanije.

Prvi autobus u „Ikarbusu” proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme „Saurer”. Do sada je iz ove fabrike izašlo više od 20.000 autobusa, od čega je značajan deo izvezen.

Kompanija za proizvodnju autobusa Ikarbus, koja za koju godinu proslavlja 100. rođendan i koja je 1924. napravila prvi avion, prošle godine prodala je samo osam novih autobusa.

Remontovala je devet i prefarbala 25 za GSP Beograd, navodi se u godišnjem izveštaju o poslovanju kompanije.  Poređenja radi, 2015. godine je zemunsko preduzeće prodalo 74 autobusa.

Podsećamo, kineska kompanija Yinlong Lanzhou Guangtong New Energy nedavno je preuzela poznatog domaćeg proizvođača autobusa. Preciznije, Kinezima će pripasti 51 odsto kompanije, državi će ostati 26 odsto, a ostatak će biti u rukama malih akcionara. Kineska kompanija najavila je da će Ikarbus započeti proizvodnju električnih autobusa do kraja ove godine.
Poslovnu 2018. godinu je preduzeće završilo sa neto gubitkom od 665 miliona dinara. Na kraju prošle godine preduzeće je imalo 258 zaposlenih, a država Srbija je obezbedila sredstva za isplatu socijalnog programa za 138 zaposlenih u Ikarbusu.

Za URSUS Poljska je prošle godine Ikarbus sklopio 10 autobusa, u Mađarsku je izvezao karoseriju za jedan solo autobus, a ostalih 6 karoserija u prvom kvartalu 2019., kao i 40 karoserija zglobnih autobusa.

U toku 2018. potpisan je ugovor o prodaji jednog autobusa za JP Vojvodinašume, jedan autobus za Subotica trans koji nisu isporučeni, a čija isporuka se očekuje do kraja 2019. nakon privatizacije Ikarbusa.

Krajem 2018. postao je pravosnažan UPPR po kome je veći deo obaveza konvertvovan u kapital, a obaveze hipotekarnih poverilaca su reprogramirane.

Početkom 2019. kineska Green Stone Investment CO Doo otkupila je potraživanja od Banke Inteza, zbog čega Ikarbus na kraju marta 2019. radi novi UPPR.

Nakon privatizacije očekuje se uspostavljanje redovnog procesa proizvodnje i novi poslovi, navodi se u izveštaju.

Podsećamo, kompanija je već imala jednu neuspešnu privatizaciju kada je akcije kupio Avtodetal Service“ iz Ruske Federacije. Međutim, posle nekoliko meseci ugovor je raskinut zbog neispunjavanja ugovornih obaveza I kompanija ubrzo ulazi u process restrukturiranja.

Ikarbus je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu. Kompanija se prvo zvala „Ikarus”, po Ikaru, jednom od najpoznatijih likova grčke mitologije, koji je ostvario večiti san čoveka o letu. U Ikarbus fabriku za proizvodnju autobusa i specijalnih vozila je preimenovana tek 1993.

Od 1923. do 1941. IKARUS je proizveo 475 aviona, što je bila otprilike polovina ukupne proizvodnje aviona u Kralјevini Jugoslaviji, navodi se na sajtu kompanije.

Prvi autobus u „Ikarbusu” proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme „Saurer”. Do sada je iz ove fabrike izašlo više od 20.000 autobusa, od čega je značajan deo izvezen.

Izvor Nova ekonomija

Pročitajte i ovo...