Pijace su zatvorene, a u prodavnice se može ići samo u određeno doba dana. Za to vreme nagomilano voće i povrće propada. Međutim, zemljoradnici ne sede skrštenih ruku, već organizuju dostavu svoje robe preko društvenih mreža.
Udruženje povrtara iz sela Glogonj se ozbiljno upustilo u ovaj poduhvat. Oni nisu mogli da čekaju da država napravi bazu podataka proizvođača jer bi im za to vreme “rotkvice propale”. Zato će sada primati narudžbine na Fejsbuk stranici i vršiti dostavu svega što ljudima treba, pa čak i vezica luka. Cilj je da spasu ono što mogu od povrća.
I u Pančevu se odvija slična akcija. Proizvođači pijačne prehrambene robe Južnog Banata oglasili su prodaju svoje robe preko interneta. Oni takođe planiraju da vrše dostavu po kućama.
Prepoznajte svog prodavca preko fotografije
Na društvenim mrežama postoje i nalozi pijaca širom zemlje na kojima se povezuju kupci i prodavci. U grupama kao što su Dolovački pijac i Pijaca-Pančevo proizvođači nude raznu robu. Na Fejsbuk grupi Dostava povrća i voća Pančevo jasno su prikazane cene robe, za razliku od uobičajene prakse na stvarnim pijacama.
S druge strane, na Fejsbuk grupi Limanska pijaca čini se da je veća potražnja od ponude. Tu kupci pokušavaju da stupe u kontakt sa trgovcima od kojih su ranije kupovali. Upita ima raznih. Neke mušterije traže dostavu cveća na kućnu adresu. Dešava se i da neko traži “kontakt momka koji prodaje bademe u prvom redu od garderobe”. Ali dešava se i suprotno, da trgovci kače slike svoje i slike svojih štandova kako bi ih prepoznali stalni kupci.
Ovo nije ni prvi ni poslednji slučaj snalaženja prodavaca i kupaca da se na različite načine povežu. Tokom svih kriza u istoriji trgovina je našla svoj način da funkcioniše. Sada joj je to možda i olakšano postojanjem novih tehnologija.