Home Promo NESTLÉ objavila poslovne rezultate za prva tri meseca 2020. godine

NESTLÉ objavila poslovne rezultate za prva tri meseca 2020. godine

by bifadmin

Najveća prehrambena kompanija na svetu, sa sedištem u švajcarskom gradu Veve, predstavila je poslovne rezultate za prva tri meseca 2020. godine.

• Organski rast dostigao je 4,3%, a stvarni unutrašnji rast (Real Internal Growth, RIG) 4,7% i cene od -0,4%. Rast je podržan snažnim zamahom u Severnoj i Južnoj Americi i zoni EMENA (Evropa, Bliski istok i severna Afrika). Zona AOA (Azija, Okeanija i podsaharska Afrika) zabeležila je pad prodaje
• Ukupna objavljena prodaja kompanije pala je za 6,2%, na 20,8 milijardi švajcarskih franaka (u odnosu na isti period prošle godine kada je iznosila 22,2 milijarde švajcarskih franaka). Neto akvizicije imale su negativan učinak od 4,7%, dok je devizno poslovanje smanjilo prodaju za 5,8%
• Nestlé će zadržati i dodatno razvijati svoje NESCAFÉ poslovanje
• S obzirom na to da je još uvek rano za procenu uticaja virusa COVID-19, Nestlé će se i dalje voditi planovima za 2020. godinu. Očekuje se kontinuirano poboljšanje organskog rasta prodaje i osnovne marže operativnog poslovanja.

Mark Šnajder (Mark Schneider), generalni direktor kompanije Nestlé, ističe:

„Kriza prouzrokovana pandemijom koronavirusa i dalje utiče na naše živote, na snažne i ponekad tragične načine. Naše misli su sa svima koji su pogođeni i izražavamo najdublje saučešće onima koji su ostali bez voljenih osoba.

Nestlé u ovim trenucima ima posebnu odgovornost. Naši proizvodi, odnosno hrana i piće, pomažu u očuvanju zdravlja ljudi, pružaju utehu i podržavaju oporavak.

Naši radnici pokazali su izuzetnu posvećenost kako bismo nastavili sa poslovanjem i zadovoljili potrebe naših potrošača. I dalje ćemo naporno da radimo u cilju obezbeđivanja hrane i pića ljudima širom sveta, svakog dana.

Naša kompanija uspela je da sačuva svoje poslovanje u prvom kvartalu, što odražava naš raznovrstan portfolio proizvoda i naše snažno lokalno prisustvo u 187 zemalja. Međutim, ova kriza je daleko od kraja i suočićemo se sa mnogim nesigurnostima u narednim kvartalima. I dalje ćemo se brzo prilagođavati promenljivim potrebama potrošača i izazovima u našim globalnim lancima snabdevanja. Kao pouzdan poslodavac i poslovni partner ispunjavamo sve svoje obaveze. Kao dobar građanin i komšija od poverenja, nastavljamo da nudimo našu pomoć, posebno najugroženijima u društvu. Tokom protekle 154 godine, Nestlé je uspešno prevazišao mnoge izazove. Uvereni smo da ćemo, zajedno sa svima onima koji se bore protiv pandemije i njenih posledica, prebroditi i ovu”.

Kako je COVID-19 uticao na poslovanje kompanije

Nestlé je brzo reagovao i preduzeo potrebne mere kako bi umanjio uticaj ove svetske krize. Do danas, kompanija je uspela da efikasno opsluži svoje maloprodajne partnere i potrošače uprkos određenim lokalnim poremećajima u lancu snabdevanja i privremenim nedostacima osoblja. Radnici kompanije Nestlé bili su ključni u prevazilaženju ovih izazova.

Uticaj virusa COVID-19 značajno se razlikovao u različitim podnebljima, kategorijama proizvoda i prodajnim kanalima, u zavisnosti od vremena izbijanja, obima ograničenja i ponašanja potrošača.

• Različita podneblja: Većina tržišta, posebno u Severnoj Americi i Evropi, u martu su imala znatno povećan rast, delimično podržan pravljenjem zaliha potrošača. U Kini je zabeležen pad prodaje, zbog ograničenja kretanja koja su bila na snazi skoro ceo kvartal, kao i zbog ograničenih mogućnosti za pravljenje zaliha.
• Kategorije proizvoda: Zabeleženo je povećanje potražnje za osnovnim namirnicama. Gotova jela, Purina proizvodi za kućne ljubimce, kafa i Nestlé Health Science proizvodi zabeležili su rast prodaje. Kod konditorskih proizvoda i proizvodnje sladoleda vidljiv je pad u prodaji.
• Kanali prodaje: Na svim tržištima premećena je promena u vidu lokacije konzumiranja proizvoda. Kod potrošnje van kuće zabeležen je negativan rast, a značajni pad prodaje imaju Nestlé Professional i Nespresso butici. Online prodaja porasla je za 29,4%, što prvi put premašuje 10% ukupne prodaje kompanije.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar