I pre ove zdravstvene krize, poslodavci su se sve više navikavali za rad na daljinu. Prema podacima iz američke ankete o upotrebi vremena na poslu, 36 miliona zaposlenih u SAD od 2017. do 2018. godine odradilo je bar neki od svojih poslova od kuće. To je porast od 19% u poređenju sa 2003. godinom. Zapravo, za preko 5 miliona Amerikanaca, rad na daljinu bio je i obavezan deo posla.
Iako još uvek ima poslova i poslodavaca koji se u potpunosti drže tradicionalnog modela rada iz kancelarije, tehnološki alati koji su nam danas dostupni znače da rad na daljinu sve više postaje realnost. Ustvari, on može biti čak i imperativ. U svom izveštaju o trendovima u oblasti ljudskih resursa za 2020. godinu, HR konsultantska firma QTI Group otkrila je da mnogi poslodavci ističu baš fleksibilnost na radnom mestu, kako bi privukli pažnju na tržištu rada.
Međutim, da bi rad na daljinu bio uspešan, za kompanije bi bilo dobro da sarađuju sa veštim i dinamičnim IT timovima, koji moraju neprestano menjati način na koji uslužuje zaposlene. Osim toga, kompanije se moraju u potpunosti obavezati na rad na daljinu kako bi on funkcionisao. U suprotnom, napori IT timova biće uzaludni.
Šta rade IT timovi?
IT timovi moraju da uravnoteže više potreba kada rade sa timovima koji se nalaze udaljeni jedni od drugih. Pre svega, tu su sigurnost i jednostavnost pristupa. Pored emaila, udaljeni radnici se oslanjaju i na aplikacije za čet, video konferencije, softver za kolaboraciju/upravljanje projektima i na alate za dokumentaciju.
Iako takvi alati podstiču produktivnost zaposlenih i stimulišu ih da međusobno sarađuju, oni takođe mogu dovesti posao do sigurnosnih rizika. Kompanije mogu da uvedu ograničenja zarad veće sigurnosti, ali to svakako neće olakšati deljenje dokumenata i generalno neće učiniti da zaposleni budu produktivniji i efikasniji u radu.
Strimovanje poslovnih aplikacija
Što je proces prelaženja na tehnologiju rada od kuće jednostavniji, to će IT tim biti srećniji. Osim toga, postoji i verovatnoća da će rad na daljinu postati trajni princip rada koji zaposleni mogu koristiti. Upravo ovde do izražaja dolaze virtuelna desktop infrastruktura, kao i tehnologija desktop kao servis.
Nutanix Xi Frame je takozvana “desktop as a service” (DaaS) tehnologija koja se izvršava u cloud-u. Dizajnirana je za brži rad i rad sa udaljenim timovima, što je od vitalnog značaja za hitne slučajeve, kaže Ruben Spruijt, iz Nutanix-a.
„Frame pokreće virtuelne aplikacije i desktopove na bilo kom uređaju, sigurno i pouzdano, a pri tome je IT odeljenjima lako da njime upravljaju“, kaže Spruijt. „Jedino što vam treba je internet browser na korisničkom uređaju. Nema klijenata, agenata ili dodataka. Možete da pokrenete ove aplikacije koristeći samo vaš internet pretraživač.“
Radi na svim glavnim cloud sistemima, uključujući AWS, Google i Microsoft Azure, ili iz lokalnih privatnih centara za obradu podataka u cloud-u koje pokreće Nutanix AHV. Sve se svodi na to da se zaposleni jednostavno prijave putem svog internet pretraživača, i mogu pristupiti svim poslovnim aplikacijama koje su im potrebne.
„Zamislite da ste velika inženjerska i dizajnerska firma sa 25 000 ljudi na više lokacija širom sveta“, kaže Spruijt. „Frame omogućava kolegama da sarađuju jedni sa drugima koristeći 140 različitih aplikacija za radne stanice, kako bi zajedničkim naporima projektovali most, aerodrom ili zgradu. Svi oni te aplikacije mogu da pokreću jednostavno u svom internet pretraživaču.“
Rast interesovanja za rešenja za rad od kuće
On takođe ističe i da je zainteresovanost za virtuelnu desktop tehnologiju porasla od situacije sa COVID-19.
„Trenutno vidim oko 10 puta više interesovanja za ovo rešenje“, rekao je, navodeći povećanje prijava za februar-mart za isprobavanje Nutanix Frame tehnologije besplatno tokom 30 dana.
„Ljudi moraju da rade od kuće i od bilo kog mesta sa svim vrstama uređaja i aplikacija, koje su početna stanica za dolazak do podataka i prvi korak ka produktivnosti.“