Home Promo Erste banka: Zašto su finansijska pismenost i bolji pristup finansijskim uslugama važni?

Erste banka: Zašto su finansijska pismenost i bolji pristup finansijskim uslugama važni?

by bifadmin

U izveštaju o društveno odgovornom poslovanju Erste banke u 2019. pod imenom „Banka, to su ljudi!“ možete saznati i da je uložila 212 radnih dana u mentorske i edukativne podrške za razvoj startapa i unapređenje finansijske pismenosti mladih, ali i u mnoge druge ciljeve.

I banke bi trebalo da doprinose razvoju i dobrobiti društva u kom posluju, smatra rukovodstvo Erstea, i u skladu sa tim sprovodi brojne korisne programe.

Podrška startapima i socijalnim preduzećima

I tokom 2019. godine, u okviru programa socijalnog bankarstva „Korak po korak“ podršku su dobili oni koji najčešće nemaju pristup bankarskim uslugama – finansirano je 201 startapa, socijalnih preduzeća i organizacija civilnog društva sa više od dva miliona evra kreditne podrške, čime je otvoreno 296 novih radnih mesta širom Srbije. Edukacija i mentorstvo su važan aspekt ovog programa, te je klijentima pruženo više od 700 sati mentorske podrške. Objavljeno je pet edukativnih priručnika o temama finansija „za početnike“, odnosa sa kupcima, prodaje, pripreme ponuda, kao i vodič za startap preduzeća. Pripremljeno je i šest video podkasta, u kojima su kroz savete eksperata predstavljene teme marketinga, mentorstva, pametnog investiranja, biznis transfera, kao i uspešne priče pojedinih klijenata.

Zadovoljni klijenti

U domenu odgovornosti prema klijentima, posvećenost Banke zadovoljstvu njenih klijenata u 2019. je za rezultat imalo da je Erste prva banka na tržištu po Indeksu iskustva klijenata (Customer Experience Index) koji su fizička lica.

Filantropija za bolju i lepšu zajednicu

U 2019. godini Banka je programima donacija i sponzorstava sa nešto više od 27,5 miliona dinara podržala realizaciju više od 35 festivala, manifestacija i projekata iz oblasti kulture i umetnosti, popularizacije nauke, preduzetništva, finansijskog opismenjavanja, edukacije i sporta.

Nastavljajući više od 10 godina dugu tradiciju Erste volontera, zaposleni Banke su učestvovali u nizu akcija čišćenja tvrđave Petrovaradin na više od 20 lokacija, kao i u velikoj volonterskoj akciji čišćenja i uređivanja šume Stepin lug u Beogradu. Zaposleni u Novom Sadu, Novoj Pazovi i Beogradu prikupili su čepove težine oko 30 kilograma u akciji „Čepom do osmeha”, čiji je cilj prikupljanje novca za nabavku ortopedskih pomagala za decu sa invaliditetom i smetnjama u razvoju.

Pomoć za mlade

Tokom petog ciklusa programa Superste.net, 33 tima mladih kreativaca iz 18 gradova Srbije dobilo je mentorsku podršku u ukupnom trajanju od 500 sati, i to u oblasti marketinga, komunikacija, ljudskih resursa, dizajna, projektnog menadžmenta kulture i preduzetništva. Finalisti programa, njih 11, dobilo je i finansijsku podršku u ukupnom iznosu od 5,1 miliona dinara, za sprovođenje inovativnih projekata u oblasti kulture, umetnosti i obrazovanja čiji je cilj unapređenje života u lokalnim zajednicama.

Kroz program praksi Erste Banke, 250 studenata i diplomaca imalo je priliku da se usavršava, a studenti i diplomci u oblastima ekonomije i prava iz Srbije i regiona i tokom 2019. godine imali su priliku da se prijave na novi ciklus „Best of South East” stipendija, koji su u saradnji sa Univerzitetom u Gracu realizovali Erste Grupa i Štajermarkiše Šparkase Banka (Steiermärkische Sparkasse). Nastavljena je podrška programu Social Impact Award, obezbeđivanjem jedne od nagrada i mentorstvom mladih socijalnih preduzetnika i preduzetnica, kojima su eksperti Banke pomagali da razviju biznis ideje. Banka je podržala i program „Podeli svoje znanje – Postani mentorka”, čiji je jedan od inicijatora, a koji je usmeren na lični i profesionalni razvoj mladih devojaka i žena u našoj zemlji.

Finansijska pismenost – onlajn i oflajn, za sve uzraste

Prošle godine Erste Banka pokrenula je sveobuhvatni programa finansijske edukacije #ErsteZnali. Tokom 2019. godine na platformi ErsteZnali.rs obrađeno je osam velikih tema, od ličnih finansija, štednje i zaduživanja do elektronskog bankarstva, bezbednosti i preduzetništva. Do kraja godine je zabeleženo 153.000 jedinstvenih poseta platformi, a posetioci su testirali svoje finansijsko znanje više od 11.800 puta.

Program je obuhvatio i 24 događaja i edukativne radionice o ličnim finansijama, na kojim je učestvovalo 500 građana, a u čiju pripremu je uloženo 500 sati ekspertskog volontiranja. Objavljena je i knjiga „Čuvari zmajevog blaga” Dragice Mujković u izdanju „Kreativnog centra“, koja uči decu kako da brinu o novcu i otkriva im znanja koja su osnova buduće finansijske pismenosti.

Radno okruženje u službi usavršavanja

Erste Banka je tokom 2019. godine realizovala više od 32.100 sati obuka za zaposlene, u koje je uloženo 58 miliona dinara. Razvoj i usavršavanje zaposlenih jedan je od najvažnijih strateških prioriteta Banke. Pravo na besplatan zdravstveni pregled prošle godine iskoristilo je 258 koleginica i kolega. Banka je nastavila sa merama unapređivanja rodne ravnopravnosti, pa su tako od 1.154 zaposlenih 26 odsto činili muškarci, a 74 odsto žene. U Izvršnom odboru, žene su ravnopravno zastupljene, na dve od četiri pozicije.

Izveštaj o društveno odgovornom poslovanju Erste Banke za 2019. godinu 12. je izveštaj te vrste i 9. koji prati međunarodnu metodologiju za izveštavanje o održivosti, Global Reporting Initiative (GRI). Prema važećem sporazumu Global Reporting Initiative i Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija (GDUN), Izveštaj odgovara na sve zahteve Izveštaja o napretku (Communication on Progress – COP) GDUN.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar