Poslednjih godina se sve više govori o usklađivanju porodičnih i radnih obaveza, a tu je uloga poslodavca velika ali i jako izazovna.
U okviru projekta „JEDNAKI – Ka rodnoj ravnopravnosti usklađivanjem radnog i porodičnog života zaposlenih“ u organizaciji Kabineta ministra bez portfelja zaduženog za demografiju i populacionu politiku i Fondacije Ana i Vlade Divac uz finansijsku podršku Evropske unije, predstavljeni su priručnici o usklađivanju radnog i porodičnog života zaposlenih.
Mnoga istraživanja ukazuju da samo zaposleni roditelj kome poslodavac pruži podršku, kako u poslovnom, tako i u porodičnom životu, može biti kvalitetan u poslu. ,,Nova kultura počinje tamo gde se poštuju radnik i rad,” govorio je još Maksim Gorki, a zadovoljan radnik je u isto vreme i produktivan i beleži najbolje rezultate, što ujedno donosi bolji imidž i naravno profit za poslodavca, izjavila je ovom prilikom Slavica Đukić Dejanović, ministarka bez portfelja zadužena za demografiju i populacionu politiku.
Ravnotežom do produktivnosti na poslu
Poslednjih godina se sve više govori o usklađivanju porodičnih i radnih obaveza koje podrazumeva da osoba podjednako daje prednost zahtevima karijere i privatnog života, a tu je uloga poslodavca velika ali i jako izazovna.
Neki od najčešćih razloga koji dovode do lošeg balansa između poslovnog i privatnog života uključuju: povećane odgovornosti na poslu, duže radno vreme, briga o deci i drugim ukućanima, povećanje fleksibilnosti rada, produženje radnog vremena, smanjenje sigurnosti radnih mesta. Studije su pokazale da zaposleni koji imaju pozitivnu ravnotežu između poslovnog i privatnog života bolje rade posao, pa je promocija ove ravnoteže korisna kako za pojedince, tako i za kompaniju što je bio cilj i ovog događaja i predstavljanja priručnika kako bi se našlo rešenje koje daje najbolje rezultate i za poslodavce i za zaposlene.
Ono što je možda posebno interesantno je to, da koliko god zaposleni i nadležni u kompanijama misle da su upoznati sa radnim pravima, pojavljuju se nedoumice u mnogim situacijama. U priručncima se nalaze informacije koje su zaista dragocene da znamo kada zasnivamo radni odnos, odnosno potpisujemo ugovore, kao i tokom samog rada u nekoj firmi, rekla je Ana Košel – direktorka Fondacije Ana i Vlade Divac.
Priručnike za poslodavce i zaposlene o usklađivanju radnog i porodičnog života možete pogledati OVDE.