U četvrtoj seriji Startup partnerskog programa, OTP grupa započinje tromesečnu saradnju sa 15 razvijenih startup i scaleup kompanija. Uz učešće mađarske centrale i inostranih subsidijara OTP grupe, inovativni timovi odabrani od 469 kandidata imaće priliku da testiraju svoje proizvode i usluge uz podršku posvećenih mentora. Uz intenzivnu podršku OTP LAB-a i priznatih profesionalnih stručnjaka, odabrane startup kompanije imaće priliku da dokažu svoju podobnost za dugoročnu saradnju sa bankarskom grupom.
Nadovezujući se na uspehe iz prethodnih godina, OTP Startup partnerski program započeo je svoju seriju 2020.– 2021. uz aktivno učešće bankarske grupe. Tako su članice koje pokrivaju 11 zemalja tražile startup partnere za gotovo 100 inovacionih potreba tokom jeseni 2020. godine. U periodu prijave od 15. septembra do 23. oktobra 2020. godine, broj prijava startup kompanija oborio je novi rekord sa 469 pristiglih prijava iz ukupno 51 zemlje, 27% više od prijava koje su primljene u prethodnoj seriji.
Na dvodnevnom događaju Dani selekcije, više od 200 učesnika iz 25 zemalja, uključujući eksperte iz Grupe i predstavnike startup kompanija, zajedno su radili na pilot projektima preporučenim za implementaciju. Tokom pilot faze koja se odvija od 1. marta do 26. maja, 15 startup kompanija sarađivaće sa bankama iz OTP grupe u Srbiji, Ukrajini, Bugarskoj, Albaniji i Crnoj Gori, kao i sa centralom u Mađarskoj. Timovi sa uspešno završenim pilot projektom biće pozvani u šestomesečnu fazu implementacije koja nudi podršku za praktičnu primenu njihovih testiranih, inovativnih rešenja. OTP banka Srbija i Vojvođanska banka blisko sarađuju sa četiri startap kompanije, čime dokazuju svoju posvećenost inovacijama i praktično iskustvo koje imaju u saradnji sa startap zajednicom u Srbiji. Već drugu godinu, srpske članice OTP grupe učestvuju u Programu.
Tokom 2019. i 2020. godine, tim Direkcije za privredu Vojvođanske banke aktivno je radio zajedno sa startapom Scolvo iz Mađarske na razvoju posebne mobilne aplikacije za podršku prodaji u segmentu privrede upravo kroz prethodni poziv OTP Startup Partnerskog Programa, a što je rezultiralo da se danas ta aplikacija koristi u Vojvođanskoj banci, a uskoro će se koristiti i u OTP banci Srbija.
Zainteresovane kompanije su se mogle prijaviti za Program u okviru šest tema: napredna analitika podataka, korisničko iskustvo i servisiranje, interna efikasnost, inovacije proizvoda u poslovanju sa građanima i kompanijama, kao i potpuno nova i nestandardna rešenja izvan gore navedenih kategorija.
Aktivnosti odabranih startup kompanija dobro se uklapaju u jednu od gore navedenih tema:
• Dve kompanije se fokusiraju na podršku procesima kreditiranja analitičkim mogućnostima koje menjaju pravila igre: rešenje za kreditni rejting kompanije Cantab PI oslanja se na analitiku podataka o transakcijama, a softver kompanije Katabat za digitalnu naplatu dizajniran je da pruži bolju podršku klijentima koji su u kašnjenju. Sofisticirane analitičke metode kompanije Orgnostic omogućavaju veću fleksibilnost u procesima izveštavanja o ljudskim resursima, dok se platforma za automatizaciju kompanije Amplyfi koristi za automatizaciju detaljne provere klijenta.
• Personalizovanu korisničku uslugu podržavaju rešenja za poslovnu inteligenciju tri kompanije. Dok Xeerpa pruža korisne informacije na osnovu prisutnosti na društvenim mrežama, Abaka i W.UP koriste veštačku inteligenciju kako bi obezbedili personalizovane ponude za različite vrste proizvoda.
• Feedier obezbjeđuje integrisano, digitalno upravljanje svetom korisničkog iskustva, Spitch nudi glasovnu autentifikaciju i chatbot rešenja (računarski program za automatizovane razgovore sa korisnikom) za kontakt centre i Ubanquity razvija aplikaciju programa lojalnosti koja je jednostavna za upotrebu, optimizovana za mobilne uređaje i takođe doprinosi poboljšanju korisničkog iskustva.
• Dve kompanije se fokusiraju na razvoj inovativnih bankarskih proizvoda: PiggyBanx sa svojom virtuelnom kasicom kombinujući finansijsko obrazovanje dece sa elementima igre i Appraiser.ai sa rešenjem koje pomaže korisnicima prilikom kupovine kuće i povezanim procesima apliciranja za kredit.
• Proworx doprinosi unapređenju interne efikasnosti putem digitalne platforme za rezervisanje i distribuciju marketinškog POS materijala koji će se koristiti u mreži filijala. Tim Lumeer dizajnirao je platformu za podsticanje digitalne saradnje na nivou Grupe, a Mentessa je razvila platformu za digitalno mentorstvo kolega.
„Četvrtu godinu zaredom Program omogućava bankarskoj grupi pristup najboljim rešenjima startup kompanija na globalom nivou, a razvoj i validaciju njihovog proizvoda sada podržavaju bankarski stručnjaci iz 11 zemalja. Naš cilj je da održimo visoke profesionalne standarde Programa i verujem da sve veće učešće poslovnih jedinica OTP-a i sve veće interesovanje startup kompanija svedoče o uspehu naše inicijative. Ponosni smo što možemo reći da broj kompanija koje nastavljaju saradnju sa bankarskom grupom izvan pilot faze raste iz godine u godinu“, izjavio je András Fischer, rukovodilac Odeljenja za inovacije u poslovanju sa stanovništvom u OTP banci Mađarska.
Odabranih 15 startup kompanija koje su se pridružile Programu su iz 10 različitih zemalja (Ujedinjeno Kraljevstvo, Bugarska, Mađarska, Francuska, Sjedinjene Države, Republika Češka, Nemačka, Irska, Švajcarska i Španija). Tokom posebnih nedelja u okviru tromesečne pilot faze, predstavnici kompanija mogu učestvovati u sveobuhvatnim online radionicama sa svojim mentorskim poslovnim jedinicama OTP-a. Uz to, obuke i individualne mentorske sesije prilagođene nivoima zrelosti startup kompanija pomoći će timovima u poslovnom razvoju. Pilot period se završava 26. maja Demo danom, kada će startup kompanije predstaviti naučene lekcije i rezultate pilot projekata stručnjacima i menadžmentu bankarske grupe, kao i vodećim međunarodnim korporacijama koje podržavaju Program u svojstvu partnera.