Kompanija Nestlé, svetski lider u proizvodnji hrane i pića, u prvom kvartalu ove godine ostvarila je rekordan rast od 28,5% na tržištu Srbije, saopšteno je na online konferenciji pod nazivom „Nestlé Srbija – održiv i odgovoran rast“. Ovom prilikom predstavljeni su prošlogodišnji rezultati, kao i buduće aktivnosti i planovi na putu do ostvarenja strateških ciljeva održivog poslovanja na lokalnom nivou.
Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé Adrijatik južni region (Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija) istakla je da je u Srbiji u prvom kvartalu 2021. godine ostvarena rekordna prodaja od 16,5 miliona švajcarskih franaka, što je za 3,2 miliona više nego u istom periodu prošle godine.
„Nestlé je u južnoj Adrijatik regiji, u prvom kvartalu ove godine, zabeležio organski rast od 26,2 odsto. U Srbiji, taj procenat je još veći. U istom periodu nastavili smo sa pružanjem pomoći lokalnoj zajednici i donirali proizvode u vrednosti većoj od 100.000 švajcarskih franaka. Dobri rezultati proizašli su iz poverenja naših potrošača, izgrađenom, ne samo na kvalitetnim i uvek dostupnim proizvodima, već i na tome što je Nestlé stalna podrška i oslonac našem društvu i ugroženim grupama“, izjavila je Marjana Davidović.
Pored poslovnih rezultata, Nestlé značajno inovira asortiman proizvoda, pa je tako prošle godine unapredio čak 93% portfolija, a taj procenat ove godine dostigao je već u prvom kvartalu. Kada je u pitanju tržišni udeo proizvoda u Srbiji, kompanija zauzima prvo mesto u kategorijama instant kafe sa 66,2 odsto tržišnog udela, a lider je i u kategoriji prehrambenih proizvoda sa udelom od 32,8, kao i u žitaricama sa 20,8 odsto. Drugo mesto zauzima kada je u pitanju hrana za životinje sa 23,8 odsto, dok je u kategoriji konditorskih proizvoda na četvrtom mestu sa 8,1 odsto tržišnog udela.
Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočno evropsko tržište navodi da Nestlé neprestano radi na novim inovacijama i poboljšanju kvaliteta proizvoda.
„Srce našeg poslovanja u Srbiji je Nestlé fabrika koja je posvećenim radom i pravovremenim odlukama značajno unapredila omiljeni srpski brend C i uvećala svoje proizvodne kapacitete, pa tako da sada izvozi proizvode u više od 30 zemalja širom sveta. Konstantno tražimo načine da potrošačima ponudimo najbolji kvalitet proizvoda i radimo na tome da se naš portfolio bazira na zdravijim sastojcima. Većinu sirovina dobavljamo od domaćih proizvođača i na taj način želimo da podržimo srpsku privredu. Od početka pandemije, došlo je do promena u navikama potrošača, pre svega u tome da značajno više pažnje posvećuju sastavu proizvoda i sve više pripremaju hranu kod kuće, a Nestlé je tu da odgovori na njihova očekivanja“, rekla je Renata Matusinović.
Matusinović je naglasila i da je Nestlé fabrika u Surčinu prvi pogon u Srbiji koji je prestao da odlaže otpad na deponije, postizanjem ambicioznog Zero Waste to Landfill cilja, što znači da ni jedan gram otpada iz fabrike ne završava na deponijama.
U skladu sa strateškim ciljevima kompanije na globalnom nivou, čitav portfolio proizvoda surčinske fabrike će do 2025. godine imati 100% reciklabilnu ambalažu. Nestlé-ova globalna ambicija za 2050. godinu temelji se na kontinuiranom radu na smanjenju emisija gasova koji izazivaju efekat staklene bašte, a kompanija čini efikasnijim svoje distributivne mreže i skladišta, optimizujući rute potrebne za smanjenje potrošnje goriva i emisije ugljen dioksida.
Nestlé brendovi kao što su NESCAFÉ i Smarties već preduzimaju značajne korake na ovom polju. NESCAFÉ Plan u koji je uloženo 320 milliona evra, osmišljen je kako bi pružio podršku lokalnim zajednicama i pomogao poljoprivrednicima da uzgajaju kafu na odgovoran način, što je dovelo do toga da je ovaj brend kafe zvanično najodrživiji na svetu sa 75% sirovine dobijenih iz održive proizvodnje. Od ove godine, Smarties je prvi Nestlé konditorski brend koji je uveo papirnu ambalažu čijom će reciklažom godišnje uštedeti oko 250 miliona plastičnih pakovanja na svetu.
Posebnu pažnju Nestlé posvećuje najmlađima, pre svega kroz projekat ZdravoRastimo, koji se u Srbiji odvija već duže od decenije i osnovce, kao i njihove roditelje i nastavnike uči o važnosti zdrave ishrane i redovne fizičke aktivnosti:
„Posvećeni smo unapređenju kvaliteta života pojedinaca i porodica u zajednici u kojoj poslujemo. Samo kroz projekat ZdravoRastimo do sada je prošlo više od 100.000 osnovaca, roditelja i nastavnika, a uloženo je oko 500.000 evra. Sa našim partnerima – Ministarstvom omladine i sporta, Savezom za školski sport Srbije i nastavnicima iz osnovnih škola širom Srbije, radimo na tome da ove brojke budu još veće, a nove generacije zdravije“, rekla je Milica Milanović, menadžer korporativnih poslova.
U Srbiji, Nestlé zapošljava više od 500 ljudi, među kojima 46% čine „milenijalci“, odnosno osobe rođene između 1981. i 1996. godine, dok na svetskom nivou 43% rukovodećih pozicija zauzimaju žene. Nestlé će nastaviti da pruža poslovne prilike i edukaciju za mlade ljude u okviru svog Nestlé Needs YOUth programa, koji na globalnom nivou planira da pomogne 10 miliona mladih ljudi i obezbedi im zaposlenje.
Tokom vanrednog stanja u Srbiji prošle godine, Nestlé je donirao medicinsku opremu i svoje proizvode u vrednosti većoj od 11 miliona dinara, bolnicama i najugroženijim grupama. Za svoje delovanje, kompanija je ove godine nagrađena na Forumu za odgovorno poslovanje, gde je prepoznata kao jedan od najznačajnijih donatora hrane u Srbiji.
Poruka kompanije Nestlé, koja u Srbiji posluje već 16 godina, jeste da je ovde da investira, da pruži podršku, da čuje, da opravda poverenje, i da ostane.