Na skupu pod nazivom „Lideri odgovornog i časnog poslovanja u doba nove pismenosti” potpisan je Memorandum o saradnji između Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti i programa „Nova pismenost”, koji partnerski sprovode Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i organizacija Propulsion.
Cilj saradnje je podizanje svesti o važnosti zaštite podataka u korporativnom svetu, podizanje digitalne pismenosti kompanija i potrošača, kao i promovisanje odgovornih lica za zaštitu podataka o ličnosti u pojedinačnim kompanijama, u periodu pred nama. Još jedan od ciljeva je formiranje i kreiranje jedinstvene i informativne platforme za građane, privredu i državnu upravu, posvećenog ovim temama.
„Razvoj novih tehnologija, ali nažalost i pandemija izazvana koronavirusom, povećali su ponudu i potražnju različitih roba i usluga u digitalnoj sferi, ali takvo okruženje, uz manjak znanja, donosi i različite rizike. Poverenik intenzivno radi na podizanju svesti kako građana, tako i rukovaoca podataka – različitih institucija i privrednih subjekata. Pozdravljamo one firme koje su imenovale svoja lica za zaštitu podataka i ispunile svoju zakonsku obavezu s jedne strane, povećavajući zaštitu podataka građana sa druge strane. Poverenik je svestan da ta lica imaju potrebu da se edukuju i kroz organizaciju obuka nastojimo da unapredimo njihova znanja i pružimo im pomoć u radu. Takođe, podstičemo lica za zaštitu podataka o ličnosti da se udružuju, razmenjuju iskustva i zajednički rešavaju izazove u radu“, naglasio je Milan Marinović, poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnostl,.
Tokom skupa, u ime kompanije PwC, Adel Abusara predstavio je i rezultate studije o strateškom podizanju svesti o značaju i rizicima u oblasti sajber bezbednosti. „Važan je sveobuhvatan pristup ovoj temi u Republici Srbiji. Podizanje svesti o sajber bezbednosti treba da bude aktivnost kojom će se zajednički i koherentno baviti i država, ali i privatni sektor, akademska zajednica, kao i civilno društvo i mediji, i treba jednako da obuhvata različite društve kategorije – pojedince, mala i srednja preduzeća, kao i velike kompanije“, smatra Abusara.
Govoreći o značaju nove digitalne i medijske pismenosti u poslovanju, organizatori su predstavili koncept „Ambasadori odgovornog poslovanja”. Pod ovim imenom bi trebalo da se okupe vodeće korporacije i lideri savremenog, digitalnog i etičkog poslovanja, u sektorima poput bankarstva, osiguranja, klasične trgovine, e-trgovine, zdravstva, medija, informacionih tehnologija, obrazovanja i oglašavanja. Uloga budućih ambasadora odgovornog poslovanja je da doprinesu unapređenju odgovornog i usklađenog digitalnog poslovanja u Srbiji i razumevanju digitalnih prava i obaveza u našem društvu. Kroz deljenje svojih vrednosti, znanja i dobrih praksi sa manjim kompanijama, ali i građanima kao potrošačima, budući ambasadori će, uz podršku programa „Nova pismenost” i Udruženja za usklađenost u poslovanju, nastojati da unaprede opšti stepen digitalne pismenosti i etičkog poslovanja u zemlji.