Home Promo Napredni alat za izveštavanje Banca Intesa Beograd unapređuje produktivnost, efikasnost i korisničko iskustvo

Napredni alat za izveštavanje Banca Intesa Beograd unapređuje produktivnost, efikasnost i korisničko iskustvo

by bifadmin

Vodeća banka na tržištu Srbije koristi „SAS Visual Analitics“ na „SAS Viya“ platformi da obezbedi izveštaje u realnom vremenu, sagleda performanse banke i pokrene inovacije.

KERI, Severna Karolina (25. novembar 2024) – Banca Intesa Beograd, članica međunarodne bankarske grupacije članica međunarodne bankarske grupacije Intesa Sanpaolo, uvela je interaktivni sistem izveštavanja pomoću alata „SAS“ kompanije, lidera u oblasti podataka i veštačke inteligencije, kako bi dodatno razvila analitiku u poslovanju, unapredila efikasnost procesa, upravljanje rizikom i iskustvo klijenata.

„Stvaramo poslovnu kulturu u kojoj su odluke zasnovane na analizi podataka“, izjavio je Zoran Šiljković, direktor komercijalnog planiranja i izveštavanja u Banca Intesa, povodom novih mogućnosti izveštavanja banke. „To nam omogućava da pravimo preciznije projekcije, pronalazimo nove mogućnosti za biznis i smanjujemo rizike.“

Pretvaranje podataka u bolje uvide

Napredni alat za izveštavanje, koji je Banca Intesa razvila pomoću „SAS® Enterprise Guide®“ i „SAS Visual Analytics“ na „SAS® Viya®“ platformi, omogućava da i rukovodstvo i zaposleni prate učinak i napredak u realnom vremenu, i da na taj način stiču konkretne uvide u različite pokazatelje uključujući prihod, naknade i provizije, smanjenje rizika, zadržavanje klijenata i mogućnosti za unakrsnu prodaju.

Jedan od nekoliko dashboard-a, centralizovanih interaktivnih skupova izveštaja na pomenutoj platformi je i retail dashbord. On predstavlja „megaskladište“ sa preko 80 jednostavnih grafičkih izveštaja za različite segmente poslovanja banke, uključujući klijente različitih segmenata fizičkih lica, malog biznisa, kao i transakcionog biznisa i obuhvata sve vrste podataka: interne i eksterne podatke, transakcije, podatke o geolokacijama. Izveštaji su dostupni u više formata za 2000 zaposlenih u banci i može im se pristupiti sa različitih uređaja.

Broj korisnika koji svakodnevno pristupaju ovom dasboard-u potvrđuje njegov značaj. Svakog meseca u proseku 1400 pojedinačnih korisnika pristupi dashboard-u i otvori blizu 200 različitih izveštaja, pri čemu se registruje skoro 160.000 logova. Šiljković kaže da ovi dashboard-i pomažu banci da prepozna ponašanje klijenata i bude proaktivna u prilagođavanju promenljivoj tržišnoj dinamici i potrebama svojih 1,4 miliona klijenata.

„Analitika nam omogućava da donosimo strateške, ali i operativne i taktičke odluke, i da unapređujemo procese kako bismo bolje razumeli ponašanje klijenata, obezbedili personalizovane ponude i efikasnije ispunili očekivanja i potrebe klijenata“, naveo je Šiljković.

Svi strateški podaci – na jednoj stranici

Prema rečima Šiljkovića, među desetinama izveštaja na retail dashboard-u za stanovništvo, posebno se izdvajaju dva nedavno kreirana. Jedan od njih je „One page“, osmišljen u cilju jednostavnijeg izveštavanja menadžmenta banke, koji objedinjuje više različitih izveštaja u jednu celinu.

„One page izveštaj je nastao na osnovu posebnih poslovnih potreba menadžmenta“, kaže Šiljković, „naročito top menadžmenta, kome je bilo potrebno efikasnije i direktnije izveštavanje za lak pristup i razumevanje, sa jasnim informacijama, kako bi se skratilo vreme odlučivanja.“

Šiljković navodi da je prvi korak bio obezbeđivanje tačnih, doslednih i pouzdanih podataka. „Zahvaljujući SAS tehnologiji, možemo da osiguramo tačnost podataka i automatizujemo pravljenje i slanje izveštaja kojima korisnici mogu da pristupe u realnom vremenu, čak i preko mobilnih uređaja.“

„Početna ideja je bila da objedinimo više različitih izveštaja sa strateškim podacima na jednoj stranici, pa odatle i potiče naziv One page“. Korisnik odlučuje da li da gleda sve na jednoj stranici ili ulazi dublje u analizu podataka.

Pregled učinka zaposlenih u realnom vremenu

Drugi izveštaj je KPI šema. „Druga nova komponenta retail dashboard-a, KPI šema, brzo je postala standard banke“, kaže Šiljković. Blizu 1400 zaposlenih koristi ovaj izveštaj, koji im omogućava da proveravaju svoj učinak i produktivnost u realnom vremenu.

„Za korišćenje retail dashboard-a nije potrebno IT znanje“, objašnjava Šiljković. „Sve je zaista veoma jednostavno i intuitivno. Svaki zaposleni može u svakom trenutku da vidi rezultate svojih KPI-jeva, da razume kakav mu je učinak i kako da ga poboljša.“

„KPI šema zaposlenima ne pokazuje samo njihove rezultate, već i omogućava i kalkulaciju potencijalnog ostvarenja pomoću interaktivnog kalkulatora napravljenog u SAS Visual Analytics-u“, objašnjava Šiljković.

Dalji razvoj na uspešnim temeljima

Banca Intesa već dugo sarađuje sa „SAS-om“. Banka koristi „SAS“ rešenja u ključnim oblastima kao što su upravljanje rizikom još od 2011. godine, kako bi podržala tri ključna stuba uspeha, prema rečima Šiljkovića. To su tehnološke inovacije, odlučivanje na osnovu podataka i ulaganje u talente i veštine.

„Banca Intesa je već godinama lider u srpskom bankarstvu i lako se vidi zašto je to tako“, kaže Stju Bredli, viši potpredsednik za rešenja u oblasti rizika, prevara i usklađivanja sa regulativom u „SAS-u“. „Posvećenost ove banke klijentima i razvoju kulture zasnovane na podacima je duboko utkana u rad svih zaposlenih. Integrisanje njenih podataka u jednu platformu na bazi veštačke inteligencije će poboljšati agilnost cele banke, jer su zaposleni na svim nivoima osnaženi da donose brže i bolje potkrepljene odluke“, navodi Bradley.

„Od ključnog značaja je dostupnost alata svakodnevnim korisnicima“, slaže se Šiljković.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar