HELLENIC PETROLEUM je objavio svoje konsolidovane finansijske rezultate za treći kvartal 2021. godine, sa EBITDA-om od 125 miliona evra, što je povećanje od 90% u odnosu na treći kvartal 2020. godine i 58% u poređenju sa drugim kvartalom 2021. godine, uz odgovarajući neto prihod od 39 miliona evra. Isto tako, neto prihod za prvih devet meseci u 2021. iznosio je 258 miliona evra, što je više od 600 miliona evra u poređenju sa prošlom godinom.
Ovi rezultati ostvareni su zahvaljujući oporavku potražnje za naftom na svim ključnim tržištima, kao i poboljšanim referentnim maržama prerade, nakon što je marža bila na istorijski najnižim nivoima u prethodnom periodu. Pozitivan uticaj imali su takođe i izuzetan operativni rezultat u preradi i prodaji, kako u Grčkoj, tako i na međunarodnom nivou, kao i prvi rezultati iz programa strateške transformacije. Međutim, pored tih pozitivnih pomaka, povećanje troškova električne energije, kao i povećanje cena za emisiju CO2, postavili su izazove za industriju u Grčkoj kao i na međunarodnom nivou.
Rezultati Petrohemijske industrije su nastavili da se poboljšavaju, jer potražnja za ovim proizvodima premašuje trenutnu ponudu. Na tržištu Grčke i u inostranstvu, gde se već dve godine sprovodi plan proširenja i nadogradnje maloprodajne mreže, prodaja i profitabilnost su bili veći.
Povezane kompanije u sektoru energetike i gasa prijavile su još jednom poboljšanja učinka, uglavnom zbog veće potražnje za električnom energijom.
Finansijski rezultati prijavljeni u skladu sa međunarodnim standardima finansijskog izveštavanja (MSFI) su dodatno poboljšani, usled kontinuiranog povećanja cena sirove nafte i cene proizvoda, sa prijavljenom EBITDA-om za prvih devet meseci u 2021. od 531 miliona evra i neto prihoda od 258 miliona evra.
Strategija i ključni elementi razvoja
Proces korporativnog restrukturiranja Grupe se nastavlja. Nova korporativna struktura će imati višestruke prednosti u smislu fleksibilnosti u razvoju i finansiranju novih aktivnosti, upravljanja rizicima, kao i poboljšanja transparentnosti vrednosti u portfoliju aktivnosti Grupe.
Grupa će sprovesti svoje strateške ciljeve transformacije za održivi razvoj i prelazak na ekonomiju sa niskom emisijom ugljenika. S obzirom na status kompanije kao velikog potrošača energije, strategija Grupe se fokusira na stalno unapređenje energetske efikasnosti i korišćenje alternativnih izvora energije, dok će se kao proizvođač fokusirati na snabdevanje tržišta gorivom nove generacije, proizvedenim po najvišim standardima i specifikacijama. Drugi ključni aspekt strateške transformacije Grupe predstavljaće ubrzanje projekata koji se fokusiraju na obnovljive izvore energije (OIE), kao i na tržišta prirodnog gasa i električne energije.
Do 2030. Grupa će težiti da smanji emisiju ugljen-dioksida i ostalih komponenti baziranih na ugljeniku za 50% i ovaj cilj nastavlja da bude jedan od najvažnijih kriterijuma za sve naše poslovne odluke. Solarni park snage 204 megavata u Kozanima na kome radi naš tim inženjera, jedan je od najvećih svoje vrste, i u zavšrnoj je fazi, gde su 14 od 18 parkova (koji su ekvivalentni snazi od 166 megavata), već završeni, dok se povezivanje sa mrežom visokog napona očekuje u drugom kvartalu 2022. godine.
Andreas Shiamishis, generalni direktor Grupe, je dao komentar o rezultatima:
„Ekonomski oporavak se ubrzao tokom trećeg kvartala 2021. godine, uglavnom zbog turizma koji je oživeo i povećane ekonomske aktivnosti, što je direktno uticalo na naš sektor. Rezultati Grupe su poboljšani u skoro svim aspektima u odnosu na prošlu godinu kao rezultat bolje situacije u okruženju i što je još važnije, kontinuiranih i stalnih unapređenja poslovanja u oblastima kao što su dostupnost prerade, poboljšanje tržišta u Grčkoj i našim međunarodnim predstavništvima kao i kontrole troškova. Međutim, osim tih pozitivnih pomaka, tekuća globalna energetska kriza, sa naglim povećanjem međunarodnih cena prirodnog gasa i pratećim porastom cena električne energije i CO2 vezanih za prirodni gas, utiče na industriju i proces energetske tranzicije.
Sve navedeno dodatno naglašava važnost i neophodnost procesa strateške transformacije Grupe i implementacije strategije „VISION 2025“. Nova korporativna struktura, nadogradnja korporativnog upravljanja, kao i značajni resursi i preraspodela kapitala, pomoći će nam da rastemo na novom energetskom tržištu i nastavimo sa jednako važnom dekarbonizacijom naših osnovnih aktivnosti”.
Potražnja na tržištu goriva kontinuirano raste
Tržište u Grčkoj: ukidanje ograničenja kretanja i putovanja, kao i ponovno pokretanje privrede i turizma tokom poslednjeg kvartala, doveli su do povećanja potražnje za gorivom za 8% u odnosu na prošlu godinu, čime je dostignut nivo iz 2019. godine. Ukupna potražnja goriva na tržištu Grčke iznosila je 1,6 miliona megatona, -1% u poređenju sa trećim kvartalom 2019. godine.
U međunarodnom poslovanju, povećanje prodaje na maloprodajnim mrežama i unapređeno upravljanje operacijama, doveli su do toga da EBITDA dostigne iznos od 20 miliona evra (+15%) u trećem kvartalu 2021. godine.