Home Promo Značajan rast prihoda uz velike inflatorne pritiske

Značajan rast prihoda uz velike inflatorne pritiske

by bifadmin

Atlantic Grupa je tokom prvih devet meseci 2022. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 627,5 miliona evra, što u odnosu na isti period lane predstavlja rast od 10,8 odsto. Pod uticajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 20,3 odsto u odnosu na prvih devet meseci 2021. i iznosi 71,0 milion evra, dok je neto dobit smanjena za 32,1 odsto i iznosi 36,2 miliona evra.

“Atlantic Grupa u prvih devet meseci 2022. godine nastavlja značajan rast prihoda uprkos izazovima sa kojima se suočavamo, a rast je ostvaren u svim poslovnim i distributivnim područjima zahvaljujući pre svega odličnim prodajnim rezultatima. Tokom ove godine došlo je do značajnih poskupljenja velikog dela naših sirovina i pak materijala, logističkih i drugih usluga te energenata, koja smo samo delomično kompenzovali povećanjem prodajnih cena, jer smatramo primerenim da u uslovima visoke inflacije i snažnog udara na životni standard naših potrošača značajan deo toga sami apsorbujemo. U skladu sa tim, očekivano beležimo i niži nivo profitabilnosti. I u nastavku godine očekujemo nesmetani tok proizvodnje i snabdevanja naših kupaca i potrošača, ali će nastavak problema u lancima nabavke, rast kamatnih stopa, rekordna inflacija te globalna neizvesnost odgoditi očekivani početak oporavka profitnih marži na 2024. godinu”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.

Kafa, Pića i Farmacia prednjače u rastu, širi se distribucija

Najveći rast od 19 odsto ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, sledi SPP Kafa, s brendovima Barcaffe i Grand kafa te rastom od 15,9 odsto, a dvocifrenim rastom od 13,2 odsto ističe se i apotekarski lanac Farmacia. Među distributivnim područjima prednjače Srbija s rastom od 15,3 odsto i Hrvatska s rastom od 10,3 odsto. Prodaja principalskih brendova ukupno je u prvih devet meseci rasla 10,2 odsto. Na krilima odlično odrađenog distributivnog posla proširio se i distributivni portfolio, i to saradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, te širenjem uspešne saradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Severne Makedonije.

Kompanija je nastavila sa ulaganjima u razvoj poslovanja, pa je u trećem tromjesečju lansiran novi brend Ziggy’s Coffee, novi koncept lanca coffee shopova, trenutno na području Zagreba. Kvartal je obeležen i stotim jubilejem Atlantic Štarka, koji posluje u sistemu Atlantic Grupe.

Rekordna dividenda, cepanje akcija i zlato za odnose s investitorima

Od važnijih korporativnih događanja valja istaći kako je isplaćena istorijski najviša dividenda u iznosu od 50 kuna po akciji, kao i da je sprovedeno cepanje akcija Atlantic Grupe, na način da je jedna akcija pojedinačnog nominalnog iznosa od 40 kuna podijeljena na četiri nove akcije pojedinačnog nominalnog iznosa od 10 kuna.

U prvom delu godine Nadzorni odbor kompanije proširen je na devet članova, a sastav ovog tela pojačali su dr. Vesna Nevistić, iskusan stručnjak u područjima bankarstva, procesa restrukturiranja i korporativnog razvoja, te Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer s izuzetno uspešnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje. Početak poslednjeg kvartala obeležilo je pak osvajanje prve nagrade za odnose s investitorima u organizaciji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke berze. Ovo je treća godina zaredom da je Atlantic Grupa na prvom mestu prestižne lestvice. Kroz posljednjih deset godina prvu nagradu je osvajala čak šest puta, a svake godine je bila među tri nagrađene kompanije.

 

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar