U Beogradu je održana prva regionalna konferencija FIRESTARTER sa temama Customer Experience (CX) i Employee Experience (EX), na kojoj su tokom dva dana programa učestvovali svetski priznati stručnjaci i predstavnici kompanija iz zemlje i regiona koji su sa prisutnima podelili iskustvene savete i primere najbolje prakse.
Dinamičan dvodnevni program je prvog dana bio posvećen korisničkom, a drugog iskustvu zaposlenih, pokrivajući tako dve zasebne, ali i te kako povezane teme. Bez pozitivnog iskustva zaposlenih u kompaniji izostaće njihovo zadovoljstvo, a kada nema zadovoljnih zaposlenih, nema ni zadovoljstva klijenata. Poslovno gledano, naša budućnost zavisi od toga kakvi smo sa zaposlenima i sa klijentima danas. CX i EX predstavljaju platformu za održivi razvoj svake kompanije, bez obzira na industriju.
Brojni govornici su se složili da je glavni savet kompanijama da naprave prve strateške CX i EX korake što pre i da budu istrajni, a posebno su istakli značaj komunikacije u ovim procesima, kao i transparentnost i merljivost rezultata.
Istraživanja pokazuju da kompanije koje ulažu napore i upravljaju iskustvom svojih zaposlenih imaju 2,2 puta veću verovatnoću da će premašiti svoje finansijske ciljeve, preko pet puta više od drugih kompanija razvijaju osećaj pripadnosti kompaniji i time jačaju stabilnost tima i poslovanja, što je značajna prednost imajući u vidu izazove pronalaženja adekvatnog kadra na tržištu rada, i skoro 2,5 puta imaju bolje performanse sa klijentima.
„Customer i Employee Experience su još uvek u povoju u Srbiji. Mali procenat kompanija se bavi tim aspektom svog funkcionisanja. Oni koji sagledaju CX i EX kao platformu za održivi rast kompanije, imaće ozbiljnu komparativnu prednost na tržištu jer omogućavaju razvoj timova i rast kompanija, a na duge staze osiguravaju održiv uspeh“, izjavio je Dragan Đorđević, osnivač i direktor kompanije Skills Innovative Learning Experience, koja se već 26 godina bavi temom razvoja ljudi.
Cilj FIRESTARTER konferencije je jačanje svesti menadžera o unapređenju konkurentnosti kompanija – njihovih proizvoda i usluga, a kroz najsavremenija znanja iz strateškog planiranja u oblastima Customer i Employee Experience i primere najbolje prakse. Kroz više od 20 predavanja i studija slučaja i pet panel diskusija, ukupno 40 eksperata je prenelo svoja znanja i iskustva i podstaklo dijalog učesnika konferencije sa fokusom na unapređenje tržišta u pravcu viših CX i EX standarda.
Među govornicima su bili Ian Golding – prvi Customer Experience trener na svetu, predavač, konsultant i autor svetskog bestselera „Customer What?“, zatim Eytam Hattem – izvršni direktor kompanije Cemantica specijalizovane za CX i sertifikovane za vodeće alate u ovoj oblasti, Ljiljana Zdravković – HR menadžerka i ekspert za digitalizaciju HR procesa i iskustva zaposlenih, Gregorio Uglioni – stručnjak za transformaciju i CX, autor svetski poznatog podkasta CX Goalkeeper i koautor dva globalna bestselera o CX, Aleksandra Brank – ambasador i praktičar CX-a u Sloveniji i regionu CEE, Olivera Despotović – psiholog i direktor MASMI agencije za istraživanje tržišta, kao i mnogi drugi.
Među kompanijama sponzorima konferencije FIRESTARTER bili su NLB banka, Fashion Company i Ananas. Medijski sponzori i partneri konferencije su Nedeljnik, Ekapija, BizLife, Danas, CorD i Bloomberg Adria.
Konferenciju je organizovalo poslovno udruženje CEXAS – Customer & Employee Experience Association of Serbia, čiji osnivači su sertifikovani konsultanti sa dugogodišnjim iskustvom, među kojima su i predstavnici kompanije Skills Innovative Learning Experience koja se već 26 godina bavi razvojem ljudi.