Američki mediji ovih dana postavljaju pitanje u kojoj meri su novi modeli kalifornijskog proizvođača električnih automobila Tesla Motors namenjeni „običnim smrtnicima“, a koliko povlašćenoj klasi od 1% najbogatijih. Za takvu klijentelu novi, „zeleni“ automobili predstavljaju stvar trenutnog prestiža, a ne borbe za očuvanje prirode.
Rezultati prodaje luskuznih automobila u prvom kvartalu 2013. bili su prilično iznenađujući. Među modelima za koje je potrebno izdvojiti skoro šestocifreni iznos u dolarima neočekivano se na prvom mestu našao Tesla Model S sa 4.900 prodatih primeraka, ispred Mercedesa S Klase (3.077 prodatih) i BMW Serije 7 (2.338). Sportski sedan na električni pogon prevazišao je sva očekivanja ali je, zapravo, samo plod promišljene i drugačije strategije direktora Tesla Motorsa, Elona Muska. Naime, dok se najveći globalni proizvođači poput Tojote, Dženeral Motorsa, Nisana i Forda, već godinama utrkuju za najbolju poziciju na, veruje se, budućem unosnom tržištu električnih automobila, Musk je još pre nekoliko godina odlučio da akcenat stavi na luksuzne modele. I, posle nekoliko sezona tavorenja, ispostavlja se da se ta odluka isplatila.
Model S košta između 71.000 i 96.000 dolara, u zavisnosti od kvaliteta i veličine baterije u njemu (donekle i od dodatne opreme). Doduše, eventualna pogodnost prilikom kupovine ovog auta je odbijanje 7.500 dolara od njegove pune cene, zahvaljujući federalnom kreditu na oporezivanje automobila, zbog „zelene“ tehnologije koju koristi. Međutim, da li će se Tesla Motors ustanoviti kao ozbiljan igrač na tržćištu automobila videćemo tek kada se u prodaji pojavi dugo najavljivani Model X.