Posle tačno 3.686 dana od registracije prvog, 13. aprila 2018, registrovan je i 100.000-ti naziv .RS domena. Bio je to domen utsbalkantools.rs, a ovo je priča o firmi koja stoji iza njega. Kompanija UTS Balkan Tools je mlada mešovita srpsko-italijanska kompanija u Beogradu koja je počela sa radom u februaru 2018. godine. Glavna delatnost ove firme je distribucija reznih alata, ručnih alata, mašina i alata za mašinsku industriju, ali i alata vrhunskog kvaliteta za hobiste.
Iza ove firme stoje tri osobe: Alesandro Favareto, Ana Drobnjak i Silvano Vitielo, koji udruženim snagama žele da na domaće tržište donesu novitete sa Zapada koji će unaprediti poslovanje srpskih firmi.
Kako se začela ideja o otvaranju UTS Balkan Tools firme baš u Srbiji?
Ana Drobnjak: Osnovna ideja za formiranje kompanije UTS Balkan Tools potekla je od glavnog investitora i direktora firme Italijana – Alesandra Favareta. On se već više od 10 godina u Italiji bavi distribucijom reznih alata. Imao je priliku da upozna neke ljude sa naših prostora i, pre dve godine, je došao u Srbiju i posetio Beograd koji mu se izuzetno dopao. Alesandro je ovde naišao na, kako je sam rekao, „dobar teren“. Uspostavili smo saradnju i tako se rodila ideja da se otvori UTS Balkan Tools.
Stvari su dalje tekle bez problema?
Ana Drobnjak: Prvo smo napravili analizu tržišta, za šta nam je trebalo duže od godinu dana. Početna ideja nam je bila da se firma bavi isključivo distribucijom reznih alata – ureznica, nareznica, burgija… Međutim, kroz analizu koju smo sproveli, zaključili smo da je bolje da upotpunimo ponudu mašinama i alatima kojih nema na našem tržištu, a koje su se na Zapadu već dobro se pozicionirale u mašinskoj industriji. Zato smo pronašli i domaće dobavljače za veći broj izuzetno kvalitetnih artikala koje distribuiramo, a koji će biti, da tako kažemo, prilog onome što su naši glavni proizvodi – mehanička zglobna ruka, koja je potpuna novost na tržištu Zapadne Evrope.
Silvano Vitielo: Ova mašina pruža mogućnost da se na nju montira bilo koja vrsta električnog alata – brusilica, bušilica… i ima veliki opseg rada što je veoma značajno za samog operatera i očuvanje njegovog zdravlja. Ono što je poseban kuriozitet vezan za ovu mašinu, jeste to što naši klijenti stalno pronalaze nova polja njene primene koja u Italiji gde se proizvodi. Tamo se ona primenjuje primarno u mašinskoj i automobilskoj industriji, dok je u Srbiji koriste u procesu obrade kamena i različitim drugim delatnostima.
Druga mašina koja je potpuna novina je mašina sa tri kraka za urezivanje i narezivanje navoja. Ona je električna sa brushless motorom što omogućava kontrolu brzine obrtaja čime se štede i materijal i sam alat kojim se radi. Pored profesionalnih alata, imamo i one koji su interesantni hobistima.
Ana Drobnjak: Od svih mašina koje imamo u ponudi, uvek imamo i manji, osnovni model koji je adekvatan za hobiste i daleko pristupačniji cenom. Kod nas ima mnogo ljudi sa zlatnim rukama i malih zanatlija kojima su ovakve mašine namenjene i dostupne.
Kako ste se do sada predstavili potencijalnim klijentima?
Ana Drobnjak: Izlagali smo na 44. Međunarodnom sajmu građevinarstva u Beogradu i posetio nas je veliki broj lokalnih firmi ali i veći broj kompanija sa Kipra, iz Turske, Makedonije i zemalja u okruženju. Bili smo izuzetno zadovoljni posetom i reklamom koju smo postigli na sajmu naročito zato što je veliki broj ljudi došao namenski da poseti naš štand i to upravo zahvaljujući sajtu koji smo podigli pre samog sajma. Tu smo malo rizikovali sa domenom. Naime, prvo smo registrovali firmu, a tek onda kupili domen, pa je postojala mogućnost da domen ne bude slobodan, ali imali smo sreće.
Domen ste registrovali na petak 13. Otkud to, s obzirom da se ovaj datum smatra baksuznim?
Ana Drobnjak: Mi smo mešovita srpsko-italijanska firma u odnosu 2 prema 1 – dvojica Italijana i ja iz Srbije. Zašto je to značajno za ovu priču? Pa, u Italiji se baksuznim smatra petak 17. Pošto je za celokupan marketing zadužen moj kolega Silvano Vitielo, on nije vodio računa o tome da bi trebalo da izbegne petak 13. ali, očigledno je da nam je ovaj datum ipak bio srećan.
S obzirom na to da je glavni investitor i direktor vaše komapanije Italijan, zašto ste odabrali baš .RS domen?
Silvano Vitielo: Naši napori su usmereni na srpsko tržište i stvaranje kvalitetnih poslovnih odnosa sa drugim firmama u Srbiji. Upravo je to razlog zbog kog smo odabrali .RS domen i svoj sajt napravili na srpskom jeziku. Domaće tržište zahteva domaći domen, to je najlogičnija opcija za razvijanje posla u Srbiji.
Koji su naredni koraci za vašu kompaniju?
Ana Drobnjak: Planiramo da se fokusiramo na marketing, što je danas neophodno da bi nas tržište upoznalo i prepoznalo kao dobrog partnera koji je spreman da svakom klijentu izađe u susret i odgovori na najbolji mogući način svim njihovim zahtevima. Našim klijentima i dobavljačima želimo da, pre svega budemo dobar partner, pa tek onda da im budemo dobavljač. Smatramo da je to jedini način za dobro i zdravo poslovanje. U tom smislu mogu da kažem da već imamo partnerske firme, kao što je „OXO alati“ iz Beograda, sa kojom odlično sarađujemo i funkcionišemo u oba smera – i kao dobavljači i kao klijenti i mi njima i oni nama. Verujem da je značajno da napomenem da u njihovoj maloprodaji mogu da se nađu svi naši artikli u svakom trenutku, po maloprodajnim cenama.
Silvano Vitielo: Vrlo smo srećni što nam već pristižu posebni zahtevi vezano za artikle i mašine koji kod nas nisu prisutni. To nam je od izuzetne važnosti kao znak da smo na dobrom putu i da nas na tržištu već prepoznaju kao firmu koja, iako vrlo mlada, ima potencijal da upotpuni ponudu celokupnog tržišta nedostajućim artiklima.